hoe de hond in de tuin laten??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fiej

Berichten: 2928
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: Deurne (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-03 11:23

dutske schreef:
oke, iedereen heeft het hier over
een half uur per dag beweging is niet veel
dan ben ik de grootste mishandelaar ter wereld
mijn honden komen nbijna nooit buiten
waarom? ik ben de enige die er mee gaat wandelen, maar ik ben te laat thuis van school
en de grootste hond is ziek,zakt regelmatig door zen achterhand, hier in huis kan dat geen kwaad, gladde vloer dus geen verwondingen, maar wat als dat gebeurt op straat? kunnen we nog es naar de DA trekken
en als ik met de kleine hond wandel dan wil de grote ook mee
dus ik ben zeer slecht voor men dieren!
*hopelijk krijg ik half bokt niet over me heen*
sofiekexxx: kunnen je ouders ofzo hem smorgens niet even uitlaten?

jah, maar als hij daarop moet wachten dan is hij om 12.00 nog niet buiten geweest

Maar even vraagje aan jou? Laat jij dan gewoon je honden in de tuin?
ik weet eigelijk niet waarom iedereen zich hier zo druk maakt over dat in de tuin gaan? Ik ken echt veel mensen waarvan de honden elke dag de tuin in moeten . neem mijn oma bijvoorbeeld. Zij heeft een kennel. 15 honden kan je niet de hele dag om de 2 uur uitlaten! Zie je ze al lopen. Dus die gaan ook de tuin in! Bijna elke fokker laat zijn honden in de tuin! En ik mag dan niet enkel even s'ochtends men hondje in de tuin laten Verward terwijl hij in de middag zen geurtjes mag gaan snuiven! nu jah, ik zal ook maar even hoop dat nu heel bokt me niet gaat besmeuren als dierenbeul want dat is totaal niet . Ik denk niet dat er veel bokkers. Hun hele zondag opgeven om even met de hond naar de hondenschool te gaan Lips are sealed

Duhelo

Berichten: 28553
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 11:26

jahoor ze gaan in de tuin
we hebben de hele tuin volgegooid met kiezelsteentjes
en 1/week worden de drollen geraapt.
dat zorgt echt niet voor geurhinder hoor (de paardenstallen achter onze tuin, in de zomer is dat pas geurhinder)
in de zomer worden ze wel waker geraapt, vooral als het zo heet is als afgelopen zomer

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 04:03

Sorry hoor, vind dit gewoon te belachelijk voor woorden. Waarom hebben jullie überhaupt een hond? Volgens mij kunnen jullie beter katten nemen, die hoef je niet uit te laten idd... Ik ga 4 keer per dag met mijn hond lopen, waarvan 1 keer minimaal een uur in het bos of ergens anders. Een hond kies je en daar maak je tijd voor, anders moet je een hamster nemen ofzo.

Snap niet dat jullie dit kunnen, sorry hoor...

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 08:29

mijn hond is nu 14 en wil niet meer ver lopen, maar de afgelopen 14 jaar ben ik toch iedere morgen een half uur eerder opgestaan om eerst 2, nu nog 1 hond(en) 2 x uit te laten voor ik naar mijn werk ga!

In de middagpauze race is naar huis om de hond uit te laten,nog steeds, terwijl hij nu helemaal geen besef meer heeft. Als hij net uit is geweest en ik sta op, staat ie alweer op de deurmat en soms heb ik m'n schoenen al aan en de riem in m'n had, dan ligt ie nog te maffen.

Als je aan een hond begint, weet je de consequenties! Minstens 4 x per dag uitlaten en nooit meer op vakantie, of je moet een hoop regelen!

Duhelo

Berichten: 28553
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 10:36

oke, dan roep ik iedereen om met mijn honden te komen wandlen sochtends, ik kan ze onmogelijk smaen mee nemen, tegen dat ik terug ben met de ene is de andere buiten adem van jaloezie
en dan nog het risisco dat men oudere hond door zen poten zakt met alle gevolgen van iden?
nee dank je
ze zijn nu even gelukkig , ze zijn gezond, en de kleine hond heeft evenveel conditie als in de tijd dat ik bijna iedere dag ging wandelen
(4 jaar geleden toen ik om uur uit was )

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 11:04

Jij koos voor een hond dus ook voor de verantwoording daar van Dutske. Als het onmogelijk is om ze fatsoenlijk uit te laten ben jij een hond niet eens waard. En al helemaal '' toen ik nog bijna iedere dag uit ging '' Alsof dat bijzonder hoort te zijn. Dat HOORT bij het houden van een hond. en niet 1 keer, maar zelfs (jaja want voor jou schijnt dat vreemd te zijn) meerdere keren per dag

Verder vind ik een half uur per dag wandelen nog erg weinig. Denk eens aan vroeger, de honden van toen.. Die liepen heel de dag en nu moeten ze het nog maar met een half uurtje doen?? Ik vind het echt belachelijk.

damn

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 11:11

Vier keer per dag een half uur is wel het minste wat een dier
dat van nature veel beweging nodig heeft verdient... Knipoog

Een half uur per dag wandelen en dan op zondag ineens drie uur
presteren op de hondenclub???
In welk boek heb je gelezen dat dit de ideale manier van honden
houden is? Verward

Je moeder voor 'lui' uitmaken vind ik ook niet erg aardig...
Tenzij zij degene was die het hardst om een hond gezeurd
heeft? Knipoog Haha!

.

Mistic

Berichten: 4380
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 11:24

Als er voor een hond gekozen is dan is dat ook door iedereen gedaan. Ik vind dus dat je best tegen je moeder kan zeggen dat ze ook eens vroeg opstaat. Gewoon proberen een regeling te maken zodat jij niet elke dag een half uur eerder op hoeft te staan. Als het dan 1 x in de week ofzo voorkomt dat hij het in de tuin moet dan, tja dan moet je 's middags wat langer naar buiten gaan om het een klein beetje te compenseren.

Duhelo

Berichten: 28553
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 11:31

Joyce schreef:
Jij koos voor een hond dus ook voor de verantwoording daar van Dutske. Als het onmogelijk is om ze fatsoenlijk uit te laten ben jij een hond niet eens waard. En al helemaal '' toen ik nog bijna iedere dag uit ging '' Alsof dat bijzonder hoort te zijn. Dat HOORT bij het houden van een hond. en niet 1 keer, maar zelfs (jaja want voor jou schijnt dat vreemd te zijn) meerdere keren per dag

Verder vind ik een half uur per dag wandelen nog erg weinig. Denk eens aan vroeger, de honden van toen.. Die liepen heel de dag en nu moeten ze het nog maar met een half uurtje doen?? Ik vind het echt belachelijk.

damn


nee, dat is voor mijn niet vreemd, maar nog eens, men hond is te oud en te dik, als hij onderweg door zen poten zakt kan ik hem nooit van men leven thuis krijgen (hij weegt 50-60 kg)
ik heb het 1 maal meegemaakt en dat is genoeg
en ik heb niet zelf voor de hond gekozen, we hebben ze al van toen ik klein was
en als ik later honden hou dan zal ik het anders doen, maar dabn nog zullen ze hun behoeftes in de tuin moeten doen, en is de wandeling puur en alleen voor de beweging, en om er eens uit te zijn
en ze zullen misschien geen 2 uur per dag gaan wandelen zijn, maar dat zullen ze zelf wel compenseren door de ruimte die ze zullen krijgen, en elkaar zullen ze ook in beweging houden ( ja ik zal meerdere honden houden, zodat ze gezelschap van elkaar hebben als ze eens alleen zitten)

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 11:38

Nou dan kom je nog een half uur/kwartier eerder uit je bed.. of je doet s ochtends gewoon ff alles wat sneller Had je maar geen hond moeten nemen hoor.. In de tuin lijkt me een beetje niet echt fris

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 11:49

Mijn honden komen normaal gesproken 5 keer per dag dik 3 kwartier buiten in t park.
Helaas nu ik zelf niet in staat ben om dat elke dag nog te doen gaan ze veel de tuin in overdag..
dit weten ze ook, als ze moeten gaan ze rondjes lopen en zet ik de deur open..
Smorgens komt mijn buurvrouw ze halen en wandelt een half uur tot een uur met ze en savond's loopt mijn man 2 keer een half uur met ze.
Tis niet veel helaas maar voor nu de beste oplossing..

Supertje

Berichten: 7092
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 12:51

Volgens mij ben ik dan wel de grootste honden beul van bokt als ik de reacties hier zo lees. Ik laat mijn honden (3 stuks) vrijwel nooit uit.
Ze lopen ook gewoon in de tuin. Om de andere dag wordt er poep geruimd. En ook hebben ze een flinke ruimte in huis vrijwel voor zichzelf.
Als ik ze uitlaat is dat als we eens naar het strand of het bos gaan, of als ze gewoon mee meegaan als ik ergens heen moet.
De honden zijn er voor zover ik kan bepalen hartstikke gelukkig mee.

Duhelo

Berichten: 28553
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 12:54

tzelfde in mijn geval Supertje Haha!

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 13:02

Sorry, heb er nog steeds geen goed woord over te zeggen. Jullie denken werkelijk dat je er ook nog eens goed aan doet he?

Sjonge jonge zeg...

Duhelo

Berichten: 28553
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 13:04

ja, eerlijk gezegd denk ik dat wel
waarom?
men honden zijn gezond (voor hun leeftijd)
ze zien er niet ongelukkig uit
en men berner sennenhond is nu 9 jaar oud
ik heb me laten vertellen dat de meeste de 5 jaar niet halen

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 13:10

dutske schreef:
en men berner sennenhond is nu 9 jaar oud
ik heb me laten vertellen dat de meeste de 5 jaar niet halen


Nou, daar begint het al mee... De meeste honden halen de 5 jaar niet? En jij komt op een hondenclub? Moet je toch eens wat beter om je heen gaan kijken. Negen jaar is nog helemaal niet zo oud hoor, Bernersenners kunnen aardig wat ouder worden. En jouw Bernersenner weegt 50 tot 60 kilo? Je mag inderdaad blij zijn dat DIE dan nog leeft ja!

En nogmaals: je doet er niet goed aan je hond maar een paar minuten per dag in de tuin te laten nee! En ik geloof er ook niks van dat een van de hondjes nog steeds dezelfde conditie heeft, dat kan gewoonweg niet! (of hij had al überhaupt geen conditie).

Waarom heb je die honden nog als je ze alleen maar lastig vind dan?

Duhelo

Berichten: 28553
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 13:13

1) ik ga niet naar een hondenclub
2)hij heeft vrije toeging tot het hele huis en de tuin (behalve boven dan de trap is te steil)
3) als ik ze lastig zou vinden dan zou ik geen huisdieren willen later, en ook niet de richting derenzorgtechnieken volgen!
4) ik voer hem niet, men ma geeft altijd de tafelrestjes, ook al heb ik al 1000 maal gezegd dat dat niet goed is
5) als ik hem lastig zou vinden zou ik niet zitten zagen voor ontworming ervoor, en zou ik hem niet borstelen, en iedere dag zen pillen geven

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 13:21

1) Sorry, had ik je verward met een ander persoon hier.
2) Nou, nou... Moet die hond even blij zijn...
3) Later? Ik heb het over nu. Waarom hou je die honden? En sorry hoor, maar hoe kan jij een opleiding dierzorgtechnieken volgen en dan nog zo met je honden omgaan. Is voor mij echt een raadsel.
4) Als ik jullie was zou ik een hond van 50/60 kilo gelijk op een dieet zetten wil je hem niet kwijtraken.
5) Fantastisch dat jij jet hond wormenvoer geeft, borsteld en zijn medicijnen geeft. Wat ben jij een hondenliefhebber zeg!

Ja sorry voor de hevige reactie hoor, maar dit schiet me echt in het verkeerde keelgat...

Duhelo

Berichten: 28553
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 13:26

1) dit is niet erg
2) hij ziet er niet ongelukkig uit
3)ik heb daar niks over in te brengen over het houden van huisdieren want ik woon nog thuis, en ik volg die opleiding omdat ik iets wil doen met dieren, maar zoals ik al eerder zei krijgen ze niet veel beweging om dat de berner door ezen poten zakt, ik heb het al 1 keer meegemaakt dat hij niet meer rechtstond, en dat was genoeg!
4) hij staat op een soort diett want als hij te vet eet is hij 2 dagen ziek
en nu is hij al veel vermagert
5)wat moet ik anders den? kan helm maar moeilijk laten liggen he!

niet erg voor de "hevige reactie", vind het wel eens tof om te discusieren Haha!

Duhelo

Berichten: 28553
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 13:27

ps, ik heb me laten vertellen dat de meeste berners de 5 jaar niet halen, wegens hun aanleg voor zwaarlijvigheid, en een zwak hart
daarvoor krijgt hij ook pillen
en ook nog (dure was 39.40 euro, niet te geloven he) voor zen ahterhand

Supertje

Berichten: 7092
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 13:32

Mijn honden lopen de hele dag in een tuin van 75 bij 30 meter, kunnen naar binnen en buiten wanneer ze willen, de ruimte van het huis waar ze vaak zitten is zo'n 10 bij 5 (oude winkelruimte). Daar zitten ze overigens alleen als ze echt nat of smerig zijn om op te drogen. Verder mogen ze door het hele huis lopen ( ze slapen zelfs op bed Bloos!).
Verder hebben ze op één na allemaal een bijzonder goede conditie. Die ene heeft dan ook een aangeboren hartafwijking. Mijn Golden Retriever, die binnenkort al weer 10 wordt, gaat nog regelmatig mee jagen, en daar heeft hij toch echt een flinke conditie voor nodig.
Dus ik denk niet echt dat ik ze te kort doe.

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 13:38

1) Mooi, thanks!
2) Okay, maar als hij nou nog gelukkiger zou kunnen worden, dat is toch de moeite waard?
3) Okay, jullie hond is zo vreselijk te zwaar dat hij misschien niet meer kan wandelen. Okay, misschien moet je die hond dan totdat hij weer normaal kan wandelen dan maar hele kleine stukjes uitlaten. Maar je hebt toch ook een andere hond, of heb ik dat verkeerd begrepen? Zo ja, waarom moet die het dan ook ontgelden?
4) Ik denk dat als die hond een normaal leven wil hebben, hij echt veel meer af zou moeten vallen...
5) Tuurlijk moet je dat doen!

En wat je verder schreef: ze halen de 5 jaar heus wel. Je moet alleen weten waar je op moet letten. Ze zeggen toch ook van herder dat die vaak de 10 jaar niet halen? Daar zijn ook veel uitzonderingen op hoor...
En wat betreft de kosten voor de pillen, dat vind ik helemaal niet zo duur. Medicijnen zijn gewoon prijzig, ik vind dit nog meevallen hoor, vooral als dit de enige medicijnen zijn die hij krijgt.

Bas232

Berichten: 1088
Geregistreerd: 18-11-03
Woonplaats: Heppen, Belgie, Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 13:58

Wij hebben eerst wat kinderjes gekweekt voordat we een hond namen....
Wel een grote natuurlijk zodat die de kindertjes heensleurt waar ze allemaal langs wil gaan.....

Goedkoop en effectief!

Komen zowel de hond en kindjes nog eens buiten Schijnheilig

Duhelo

Berichten: 28553
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 14:07

1) grag gedaan
2) misschien wel
3)ik zal van devakantie wel es gaan wandelen, de kleine hond moet het ook ontgelden, want als ik met haar ga wandelen dan zit de grote hond zich hier zo op te fokken dat hij helemal buiten adem is, en al zo moe is dat hij al met zen poten sleept nog vor we aan de poort zijn
4) dat proberen we, maar moeten we in de laatste periode van zen leven hem nog op dieet zetten en hem alles ontnemen? eten is het enige dat hij nog graag doet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 14:17

Wij hebben 2 jack russels en naast het uitlaten kunnen ze bij ons ook nog de hele dag de tuin in.
We hebben een groot katteluik in de deur dus kunnen ze kiezen waar ze willen zijn.
Als de zon schijnt liggen ze dan ook altijd buiten te genieten.
Heerlijk idee vind ik dat Lachen

Als je dieren neemt hoor je daar ook de tijd voor te nemen, anders gewoon niet doen.
Ik sta verder al ruim 12 jaar om 5.45 op en een paar jaar geleden 2 tot 3x in de week om 4.45 en dat overleef je wel hoor Haha!