Van school verwisselen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sannutjjuuuh

Van school verwisselen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-14 23:50

Aangezien ik niet zo goed sta in het eerste jaar van 1 vmbo-t/havo, Ga ik waarschijnlijk naar vmbo-t, Aangezien ik dit jaar verkloot heb, Maar gelukkig wel naar 2T mag, En ik havo makelijk kan, Maar ik op d'r school waar ik nu op zit geen kans krijg om te laten zien wat ik kan, Wil ik graag van school wisselen..

Mijn ouders zegen dat ik daar nu een beetje laat mee kom, En het allemaal niet zo makelijk is om van school te verwisselen.

Wie heeft ervaring met school verwisselen, En kan dit nu nog?

_Zoe

Re: Van school verwisselen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 23:56

Ja hoor dat kan prima :) je kunt zelfs midden in het jaar nog wisselen, had ik toen met verhuizen ook. Heb in totaal op 6 scholen gezeten, en voor zover ik weet kun je altijd instromen, en zeker nu er de aankomende weken nog mensen op school zijn kan het nu voor de vakantie zelfs nog geregeld worden :)

sannutjjuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 09:27

_Zoe schreef:
Ja hoor dat kan prima :) je kunt zelfs midden in het jaar nog wisselen, had ik toen met verhuizen ook. Heb in totaal op 6 scholen gezeten, en voor zover ik weet kun je altijd instromen, en zeker nu er de aankomende weken nog mensen op school zijn kan het nu voor de vakantie zelfs nog geregeld worden :)

Bij mij is het nu al vakantie, Ik hief alleen vrijdag nog rapport op te halen..

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 09:31

Dan kan het nog gewoon even bellen naar de school waar je op wilt. En dan zeggen zij wel wat jw moet doen.

Ik heb het toen ook zo laat gedaan. En een vriendin een week voor de school begon is ook nog goed gedaan. Kan dus altijd nog.

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 15:31

Waarom heb je het jaar verkloot? En waarom wil de school jou geen kans geven?

Je hebt blijkbaar niet de juiste cijfers om naar havo te gaan. Denk je dat je op een nieuwe school nu wel op de havo kan instromen?

Misschien is de eerste stap nu om uit te vogelen wat er mis is gegaan en wat je er aan kunt doen. En niet gelijk de makkelijkste weg te zoeken door dan maar naar een andere school te gaan.

sannutjjuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 16:10

Paardennamen schreef:
Waarom heb je het jaar verkloot? En waarom wil de school jou geen kans geven?

Je hebt blijkbaar niet de juiste cijfers om naar havo te gaan. Denk je dat je op een nieuwe school nu wel op de havo kan instromen?

Misschien is de eerste stap nu om uit te vogelen wat er mis is gegaan en wat je er aan kunt doen. En niet gelijk de makkelijkste weg te zoeken door dan maar naar een andere school te gaan.

We weten precies wat er mis is, Kinderen die dingen door de klas naar elkaar heen gooien, Schreeuwen, En je konstant van het werk af houden, En als ik op dezelfde school zou blijven, Zit ik weer met dezelfde kinderen in de klas..

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 16:15

Kan je dan niet naar een andere klas ?? Heb hetzelfde probleem en zit nu in een andere klas

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 16:16

Op de nieuwe school blijf je wel zitten, je hebt namelijk geen overgangsbewijs van havo 1 naar havo 2. Hierdoor blijf je dus in het eerste jaar maar wel op hetzelfde niveau, wil je dat wel?

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 16:18

Idd, een andere klas zou dan niet eerder een optie zijn? Een andere school kijkt ook naar je resultaten.

Zou je mentor eens bellen om te overleggen.

sannutjjuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 18:06

har166 schreef:
Op de nieuwe school blijf je wel zitten, je hebt namelijk geen overgangsbewijs van havo 1 naar havo 2. Hierdoor blijf je dus in het eerste jaar maar wel op hetzelfde niveau, wil je dat wel?

Ik zit niet op havo maar vmbo t/ Havo.
Ik voldoe wel gewoon aan de regels om vmbo t te mogen doen, Maar havo niet, Ik zou dan vmbo t op een andere school doen, En geen havo. Blijf ik dan ook zitten?

sannutjjuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 18:07

Faunty, santos_05 er is volgend jaar maar een vmbo t klas, Dus dat is niet mogelijk..

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 18:16

sannutjjuuuh schreef:
_Zoe schreef:

Bij mij is het nu al vakantie, Ik hief alleen vrijdag nog rapport op te halen..

Dan zou ik heel snel zijn, want volgende week draait de school zijn laatste dagen. Ik vraag me af of je het zo snel nog geregeld krijgt.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 18:20

Morgen even een belletje doen naar de school waar je heen zou willen om te kijken of ze nog leerlingen aannemen voor het nieuwe jaar en of je daar door kan stromen naar de 2de.

Nickas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 18:22

Je kan wel wijzen naar je medeleerlingen, maar het gaat om JOUW inzet waarom je niet naar de havo mag. Een andere school zal je ook niet naar de havo laten gaan, scholen hebben echt onderling contact met elkaar en zullen het ook over jouw instelling hebben in de klas.
Aan jou om je volgend jaar te beteren, hard te werken en te laten zien dat je havo in je mars hebt. Wie weet kan je dan overstappen van vmbo 2 naar havo 3.

sannutjjuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 18:35

Nickas schreef:
Je kan wel wijzen naar je medeleerlingen, maar het gaat om JOUW inzet waarom je niet naar de havo mag. Een andere school zal je ook niet naar de havo laten gaan, scholen hebben echt onderling contact met elkaar en zullen het ook over jouw instelling hebben in de klas.
Aan jou om je volgend jaar te beteren, hard te werken en te laten zien dat je havo in je mars hebt. Wie weet kan je dan overstappen van vmbo 2 naar havo 3.

Het is ook niet de bedoeling om te proberen op een andere school wel naar havo te kunnen, Maar ook gewoon vmbo-t, Rn dit is een van de redenen, Maar ik heb er nog wel meer, En net wat je zegt om van 2vmbo t naar 3havo te gaan, Was ook mijn plan. Maar ik vind het ook geen vijne school door heel wat meer redenen.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 18:58

De overstap van tl naar havo kun je alleen maken als je een 6,8 gemiddeld staat. De kans is klein dat je van jaar twee naar drie opstroomt, de school zal je dan adviseren om eerst TL examen te doen en daarna door naar vier havo te gaan. Ik had uit je openingspost begrepen dat je op een andere school havo wou dan maar dat had ik dus verkeerd begrepen. Je bent vrij in het kiezen van een school op het aanbevolen niveau. Je kunt dus bij iedere school aankloppen dat je daar TL wilt doen.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 19:36

Als je niet goed staat voor havo maar wel voor vmbo kan je op anfere school gewoon vmbo doen.
Ik had geen overgang bewijs en advies om van 1 havo naar 1 vmbo te gaan maar mocht van de nieuwe school toch naar 2 vmbo. Als je uit eindelijk toch havo wil doen ga je na je examen naar 4 havo.

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 19:43

Kan je ook niet naar 2 havo , als je alles uitlegt ?

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 19:47

Mmm, kan je niet vragen of je zou mogen blijven zitten? Je moet niet naar de ufo's gaan hoor :'). Of gekdt het dan niet meer dat je 3t op scholings doet?

Flynn00

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 19:48

ik heb een keer besloten midden in de zomervakantie van school te verwisselen. ik was verhuist maar wou wel naar mijn oude school blijven gaan. toen ik zag hoe ver dat eigenlijk was wou ik wisselen.
mijn moeder heeft gewoon contact opgenomen met school en ik ben gewoon de eerste dag begonnen.
wel een beetje spanning gehad of ik in 2 havo terecht kon. er waren nog 4 voor mij op de wachtlijst.
maar het kan zeker mits je er zelf achteraanzit

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 15:18

ik ben tussen 3 en 4 havo van school overgestapt. Dat ging bij mij niet zo heel makkelijk.. veel gesprekken gehad en uiteindelijk mocht ik overgeplaatst worden omdat mijn oude school het probleem niet wilde oplossen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 15:30

Ik zal je uit een droom helpen; Ook in 2 havo, ook in 3 havo ga je last hebben van je klasgenoten. Daar hebben ze immers de leeftijd voor. Vanaf 4 havo wordt het meestal wat serieuzer. Nee sorry, ik denk dat je gewoon het beste naar 2T kan gaan en wie weet daarna nog je havo kan doen.

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 15:39

Je kan nog prima verwisselen van school. :) In 4 havo ben ik ook gewisseld van school en dat was pas eind juli dat ik dat besluit genomen heb. Ik ben daar "weggepest" dus de school nam me zo aan. Ik weet dat sommige scholen ook moeilijk kunnen doen, dus ik zou goed nadenken wat je redenen zijn waarom je wil wisselen en die ook duidelijk probeert uit te leggen aan de school waar je heen wil :) Succes in ieder geval.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 21:51

Nickas schreef:

Sorry, maar ik heb ervaring met een soortgelijke situatie en dat heeft echt wel invloed op je persoonlijke prestaties. Bij mij in ieder geval. Wellicht bij TS ook. Misschien bij jou niet.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 19:06

kimberly1995 schreef:
Nickas schreef:

Sorry, maar ik heb ervaring met een soortgelijke situatie en dat heeft echt wel invloed op je persoonlijke prestaties. Bij mij in ieder geval. Wellicht bij TS ook. Misschien bij jou niet.

Klopt, maar in the end is dat niet waar docenten naar kijken.
Ik ga, als mentor, mijn leerlingen niet een niveau hoger plaatsen terwijl de resultaten daar niet naar zijn.
Kan ik wel denken:"Ah, arm kind zat in een drukke klas, ze kan het misschien wel", maar daar heeft niemand iets aan en het voldoet niet aan de protocollen. Dan kunnen we iedereen wel gaan plaatsen waar we willen.