Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
je kunt zelfs midden in het jaar nog wisselen, had ik toen met verhuizen ook. Heb in totaal op 6 scholen gezeten, en voor zover ik weet kun je altijd instromen, en zeker nu er de aankomende weken nog mensen op school zijn kan het nu voor de vakantie zelfs nog geregeld worden
_Zoe schreef:Ja hoor dat kan primaje kunt zelfs midden in het jaar nog wisselen, had ik toen met verhuizen ook. Heb in totaal op 6 scholen gezeten, en voor zover ik weet kun je altijd instromen, en zeker nu er de aankomende weken nog mensen op school zijn kan het nu voor de vakantie zelfs nog geregeld worden
Paardennamen schreef:Waarom heb je het jaar verkloot? En waarom wil de school jou geen kans geven?
Je hebt blijkbaar niet de juiste cijfers om naar havo te gaan. Denk je dat je op een nieuwe school nu wel op de havo kan instromen?
Misschien is de eerste stap nu om uit te vogelen wat er mis is gegaan en wat je er aan kunt doen. En niet gelijk de makkelijkste weg te zoeken door dan maar naar een andere school te gaan.
har166 schreef:Op de nieuwe school blijf je wel zitten, je hebt namelijk geen overgangsbewijs van havo 1 naar havo 2. Hierdoor blijf je dus in het eerste jaar maar wel op hetzelfde niveau, wil je dat wel?
sannutjjuuuh schreef:_Zoe schreef:Ja hoor dat kan primaje kunt zelfs midden in het jaar nog wisselen, had ik toen met verhuizen ook. Heb in totaal op 6 scholen gezeten, en voor zover ik weet kun je altijd instromen, en zeker nu er de aankomende weken nog mensen op school zijn kan het nu voor de vakantie zelfs nog geregeld worden
Bij mij is het nu al vakantie, Ik hief alleen vrijdag nog rapport op te halen..
Nickas schreef:Je kan wel wijzen naar je medeleerlingen, maar het gaat om JOUW inzet waarom je niet naar de havo mag. Een andere school zal je ook niet naar de havo laten gaan, scholen hebben echt onderling contact met elkaar en zullen het ook over jouw instelling hebben in de klas.
Aan jou om je volgend jaar te beteren, hard te werken en te laten zien dat je havo in je mars hebt. Wie weet kan je dan overstappen van vmbo 2 naar havo 3.
. Of gekdt het dan niet meer dat je 3t op scholings doet?
In 4 havo ben ik ook gewisseld van school en dat was pas eind juli dat ik dat besluit genomen heb. Ik ben daar "weggepest" dus de school nam me zo aan. Ik weet dat sommige scholen ook moeilijk kunnen doen, dus ik zou goed nadenken wat je redenen zijn waarom je wil wisselen en die ook duidelijk probeert uit te leggen aan de school waar je heen wil
Succes in ieder geval. Nickas schreef:Je kan wel wijzen naar je medeleerlingen, maar het gaat om JOUW inzet waarom je niet naar de havo mag. Een andere school zal je ook niet naar de havo laten gaan, scholen hebben echt onderling contact met elkaar en zullen het ook over jouw instelling hebben in de klas.
Aan jou om je volgend jaar te beteren, hard te werken en te laten zien dat je havo in je mars hebt. Wie weet kan je dan overstappen van vmbo 2 naar havo 3.
kimberly1995 schreef:Nickas schreef:Je kan wel wijzen naar je medeleerlingen, maar het gaat om JOUW inzet waarom je niet naar de havo mag. Een andere school zal je ook niet naar de havo laten gaan, scholen hebben echt onderling contact met elkaar en zullen het ook over jouw instelling hebben in de klas.
Sorry, maar ik heb ervaring met een soortgelijke situatie en dat heeft echt wel invloed op je persoonlijke prestaties. Bij mij in ieder geval. Wellicht bij TS ook. Misschien bij jou niet.