Laserprinter of inkjetprinter?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Chocopasta

Laserprinter of inkjetprinter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-14 19:10

Ik heb sinds een paar maanden een nieuwe inkjetprinter, maar het is een rotding.
Hij staat vaak opeens offline, weigert soms aan te gaan, drukt maar de helft van de pagina af en besluit dan de rest wit uit te spugen en mijn inkt is op een of andere magische wijze bizar snel op.
Is een printer van 80,-. Niet extreem duur, maar wel balen van het geld gezien ik de bon niet meer heb -O-

Mijn vriend heeft een zwart/wit laserprinter en wat gaat dat ontzettend snel *\o/*
Dus misschien ga ik nog maar een keer op zoek naar een nieuwe printer, maar wellicht dan laser.
Mijn vraag is: waar print jij mee: laser of inkjet en waarom?
Wat zijn volgens jullie de voor- en nadelen?

capopjekop

Re: Laserprinter of inkjetprinter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 19:12

Wij hebben thuis een laserprinter. Die inktprinter daar waren we bijna iedere week de cartridges aan het vervangen (bij wijze van). Dat werd ook een duur grapje.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 19:15

Wij hebben ook een laserprinter, echt ideaal! Wel alleen zwart overigens, maar dat maakt ons niet zo veel uit. Mijn vriend en ik zijn beide docent, dus er moet nogal eens wat geprint worden dus wat dat betreft is dit ideaal en veel goedkoper! En lekker snel!

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 19:17

Laser is iets duurder in aankoop, maar als je veel print, kom je toch goedkoper uit dan met die cartridges van inkjetprinters.

Zelf ook een printer besteld, maar wel inkjet omdat de meeste laserprinters geen kleur kunnen printen dacht ik (toch niet in lagere prijsklasse).

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 19:18

Laserprinter :). Ik heb nu een inkt jet ding maar ik print vooral zwart wit zooi. Echt gaat ook de kleur op als ik iets in zwart wit print en ik kan nergens instellen dat ie dit niet doet :'). Stom ding, en die cartridges kosten handen vol met geld |(

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 20:12

Laserjet is uiteindelijk goedkoper ondanks de duurdere aanschaf.De Inktjet printer is stuk goedkoper in aanschaf maar de cartridges gaan doorgaans snel op en zijn redelijk prijzig. Een laserjet is in aanschaf stukje duurder maar is een stuk sneller. De hoeveelheid die je kunt printen is veel groter, en ze drogen veel minder snel uit. Wij hebben sinds kort een brother laserjet van 123inkt.nl met wifi. Wel alleen zwart,maar dat is voor ons prima. Koste nog geen 120 euro :j

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 21:02

Ik heb een gelprinter en twee inkjets. Wel iets duurdere modellen, beide canon en de gelprinter van Ricoh. Vooral de gelprinter is erg fijn, maar heeft wel een wat langere opstarttijd.
Laser is ook fijn, maar een kleurenlaser is érg duur in aanschaf, en de toners zijn ook enorm duur waardoor je vaak toch veel duurder uitkomt dan bij een inkjet met compatible cartridges van een ander merk.
Ik doe twee jaar met mijn inkjet cartridges (druk als het even kan op de laagste kwaliteit af) en ben aan 5 nieuwe cartridges (CMYK en nog een tweede zwart) hooguit 10 euro kwijt.