Hoe iemand op een originele manier verrassen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

GrumpyCat

Hoe iemand op een originele manier verrassen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-14 13:36

Hallo bokkers!

Al maanden ben ik aan het aanmodderen met mijn psychische gezondheid. 8 maanden geleden leerde ik mijn huidige vriend kennen. We leerde elkaar kennen in een alles behalve ideale periode (na een verbroken relatie en een hoop problemen), maar toch bleef hij er voor mij zijn. We zijn nu bijna 6 maanden samen en ik wil hem graag bedanken voor de steun die hij mij de afgelopen maanden heeft geboden. Het was niet makkelijk voor hem en daarom vind ik het ook belangrijk dat hij dit keer eens goed in het zonnetje wordt gezet! *\o/*

Echter wil ik het op een originele manier doen. Ik kan natuurlijk een kaartje kopen als gebaar met een lieve tekst er in, of een doos chocolade bij wijs van spreken, maar ik wil het wat groter aanpakken. Daarom heb ik een beetje hulp nodig. In eerste instantie wilde ik hem meenemen uit eten, wat op zich wel een leuk idee is, maar misschien iets wat afgezaagd? Ook heb ik al zitten kijken naar een hotelletje boeken via vakantieveilingen voor een nachtje (weliswaar in Nederland, mijn budget ligt bij voorkeur wel onder de 150 euro).

Dus.. hoe verras/bedank je iemand op een originele manier? Naast het uitzoeken van het cadeau of uitje, wil ik het ook nog op een speciale manier brengen. Misschien door het huis vol te plakken met post-its als hij zaterdag ochtend aan het wielrennen is, met daar op allerlei hints of teksten? :') Of hem ergens naar toe lokken?

Nou, kom maar op met die ideeën! :D

Tillie20

Re: Hoe iemand op een originele manier verrassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 13:38

Dagje parijs? Is via groupon nu een actie voor 35 euro pp.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-14 13:44

Cyella schreef:
Dagje parijs? Is via groupon nu een actie voor 35 euro pp.

Parijs zijn we beide helaas al geweest. Ik heb geen ervaring met Groupon, werkt dat hetzelfde als vakantieveilingen? Of is het gewoon een kwestie van de aanbieding kopen? :o Bedankt voor je inbreng!

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 13:46

Je moet het gewoon voor dat bedrag(29 euro plus 5 euro administratiekosten) kopen, dan kan je meteen reserveren en is alles geregeld (:

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 13:47

Dat ligt er ook een beetje aan wat hij leuk vind. Vaak is voor een relatief nieuw stel een belevenis leuk, liefst met een porte adrenaline... zoals achtbaan, karten, slipcursus, klimmen op een klimwand.. maar wie weet breekt hem het zweet al uit bij een rondje op een paard?

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 13:47

nou een soort van speurtocht naar het kado is wel heel erg leuk! hebben jullie paarden bij huis? of een groot huis? anders kan je hem door het hele huis sturen en uiteindelijk een envelop verstoppen waar dan de verassing in zit. zoals naar antwerpen of berlijn. heb alleen geen idee hoe duur dat is. met de trein is het wel het goedkoopste geloof ik.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 13:52

Ik ben op de verjaardag van mijn man eens naar een grot in Limburg gereden en daar gaan mountianbike onder de grond;) Ik heb alles geboekt en toen de route in de Navigatie gezet en hem aangezet en hem achter het stuur gezet en gezegd..doe maar wat zij zegt en kijk maar waar je uit komt. Onderweg is er veel geraden...zelfs toen we op de parkeerplaats stonden van de grot had hij het nog niet door. Daar aan de balie vertelde ze hem wat hij ging doen (zaten in het complot). Je kon er meerdere dingen doen dan alleen fietsen en het is niet te duur toen voor 2 personen. En een grote verassing. Daarna zijn we gaan eten in een restaurant die ook weer in een complot zaten om iets extra's te doen bij het dessert een klein cadeau van mij uit er bij doen;)

MIjn man houdt niet van verassingen en had het moeilijk dat hij niet wist wat ik ging doen met hem. Maar hij vond het super gaaf. Ik had hem ook op het verkeerde been gezet met spullen die mee moesten. IK had hem zijn zwembroek enz laten inpakken en zijn regenjas en laarzen...een trui (koud in grot) enz..dus hij is aan het raden geweest.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-14 13:53

Dat Groupon ga ik nog eens even goed naar kijken, staan leuke dingen tussen, dankjewel! :D

sallandval schreef:
Dat ligt er ook een beetje aan wat hij leuk vind. Vaak is voor een relatief nieuw stel een belevenis leuk, liefst met een porte adrenaline... zoals achtbaan, karten, slipcursus, klimmen op een klimwand.. maar wie weet breekt hem het zweet al uit bij een rondje op een paard?

Hij is best een angsthaas als het aankomt op snelle dingen of dingen op hoogte. Zo zijn we vorige maand op vakantie in Italië met een kabelbaan omhoog gegaan om bovenop een berg te wandelen, maar daar brak bij hem het zweet al een beetje uit hihi.

Lovealmar schreef:
nou een soort van speurtocht naar het kado is wel heel erg leuk! hebben jullie paarden bij huis? of een groot huis? anders kan je hem door het hele huis sturen en uiteindelijk een envelop verstoppen waar dan de verassing in zit. zoals naar antwerpen of berlijn. heb alleen geen idee hoe duur dat is. met de trein is het wel het goedkoopste geloof ik.

Die enveloppen verstoppen is een goed idee! We wonen niet samen, ik woon in Almere en hij in Amersfoort. Om de week breng ik het weekend bij hem door en soms midden in de week een avond/nachtje. Hij heeft maar een kleine penthouse dus een uitgebreide speurtocht in huis zal wel wat moeilijk worden! :+ Berlijn lijkt mij inderdaad ook erg leuk, we zijn niet persé gebonden aan het openbaar vervoer, auto is ook een mogelijkheid.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 13:54

Kostolany schreef:
Ik ben op de verjaardag van mijn man eens naar een grot in Limburg gereden en daar gaan mountianbike onder de grond;) Ik heb alles geboekt en toen de route in de Navigatie gezet en hem aangezet en hem achter het stuur gezet en gezegd..doe maar wat zij zegt en kijk maar waar je uit komt. Onderweg is er veel geraden...zelfs toen we op de parkeerplaats stonden van de grot had hij het nog niet door. Daar aan de balie vertelde ze hem wat hij ging doen (zaten in het complot). Je kon er meerdere dingen doen dan alleen fietsen en het is niet te duur toen voor 2 personen. En een grote verassing. Daarna zijn we gaan eten in een restaurant die ook weer in een complot zaten om iets extra's te doen bij het dessert een klein cadeau van mij uit er bij doen;)

MIjn man houdt niet van verassingen en had het moeilijk dat hij niet wist wat ik ging doen met hem. Maar hij vond het super gaaf. Ik had hem ook op het verkeerde been gezet met spullen die mee moesten. IK had hem zijn zwembroek enz laten inpakken en zijn regenjas en laarzen...een trui (koud in grot) enz..dus hij is aan het raden geweest.

Dat is echt super leuk!! Gewoon de navi aanzetten en kijk maar waar je uitkomt!

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-14 13:56

Kostolany schreef:

Wat een ontzettend leuk en origineel idee, wat moet dat leuk zijn geweest, om hem zo te zien raden en gissen! Dat met die navigatie kan ik ook doen, hij is in het bezit van een auto (ik helaas niet). Brengt mij weer op een idee extra, dankjewel voor het delen! :D

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 13:57

Ik kwam laatst iets heel leuks tegen. Een workshop ringen maken. Kun je samen met vriend je eigen vriendschaps ring maken met een hapje en drankje. Is vanaf 60 euro pp dus dan zou je 120,- kwijt zijn en heb je meteen een leuk dagje uit en een zelfgemaakte ring :) misschien is dat leuk?

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-14 14:06

PenP2014 schreef:
Ik kwam laatst iets heel leuks tegen. Een workshop ringen maken. Kun je samen met vriend je eigen vriendschaps ring maken met een hapje en drankje. Is vanaf 60 euro pp dus dan zou je 120,- kwijt zijn en heb je meteen een leuk dagje uit en een zelfgemaakte ring :) misschien is dat leuk?

Dat klinkt inderdaad erg leuk! Alleen ben ik bang dat hij zoiets niet leuk gaat vinden, hij is niet zo'n sieraden man. Vind het wel een leuk idee om te onthouden, om eens met mijn zus te doen, dankjewel! :D

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 14:22

Geen dank! Als je googlet op workshop ringen maken krijg je een paar linkjes van bedrijven die dat doen.

Wel klein tipje, ik heb toen gebeld naar 2 van die bedrijfjes en beide zaten ze voor een aantal weken de weekenden al vol. Als je dus in het weekend wil en je wil het doen voor iemands verjaardag oid, bel dan echt ruim vantevoren. Ik kreeg het helaas niet geregeld omdat ze alleen nog maar doordeweeks overdag tijd hadden.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 14:52

Ballonvaart.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-14 14:59

Britta31 schreef:
Ballonvaart.

Dat is zeker origineel! Helaas heeft mijn vriend erge hoogtevrees.. wandelen bovenop een berg van 1750 meter vond hij al benauwend, dus ik denk dat ik hem geen plezier doe met een ballonvaart. :')

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 15:24

een ballonvaart is echt een aanrader :j ik heb ook enorme hoogtevrees, maar in de ballon merk je er werkelijkwaar niets van :) Mijn vriend heeft mij eens een vaart kado gedaan en is zelf sindsdien vrijwillig crewlid bij een ballon hier in de buurt :j

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 18:16

Oh ik ga dit topic heel even volgen TS ik zit in hetzelfde schuitje.
Ik zit alleen meer te denken aan een gebaar (iets van een kaartje maar dan iets origineler maar weer niet te klef want zo ben ik niet haha) dingen zoals uitjes etc doen we al zo ontzettend vaak dus daar is niet veel bijzonders meer aan voor ons maar wie weet komt er iets leuks voorbij.

Mocht me nog iets te binnen schieten zal ik het posten maar ik denk er al ruim een week overna en ik kom niet verder dan een kaartje :D

Ballonvaart vind ik wel heel erg leuk eigenlijk zoiets hebben we dan nog niet gedaan haha!

Dat mountainbiken in de grotten wat hier genoemd werd is ook erg leuk, heeft mijn vriend toevallig pas gedaan en die was er razend enthousiast over.

Marita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 18:25

Wij hebben samen een rondleiding door Amsterdam gedaan met een Segway. Erruug leuk. Zie je van alles en door de Segway is het ook nog leuk spannend.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-14 22:40

Dat Segway lijkt mij inderdaad ook wel grappig, zag ze laatst nog voorbij komen in Amsterdam. :D

Ik heb net even mijn vriend min of meer uitgehoord, maar helaas zitten de komende 6 weken muurvast gepland, dus voorlopig kunnen we nog niet echt een weekendje er tussenuit. Dat geeft mij natuurlijk wel wat meer tijd om te brainstormen wat we kunnen doen en hoe ik alles moet gaan organiseren!

Mijn idee tot nu toe is:
Envelopjes verstoppen in het huis met daar in gedichtjes en teksten waaruit hij enkele hints kan uitmaken. Zo af en toe eentje per post versturen een week of 2 van tevoren. Dan zet ik hem op zaterdagochtend in de auto, met de navigatie aan (fantastisch idee van Kostolany!) richting een stad waar ik een hotel heb geboekt voor één overnachting (ik zit te denken aan Brussel of een stad in Duitsland?).

Maar andere suggesties zijn ook altijd welkom!