Catfish: Wie is er wel eens ingetrapt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lara

Catfish: Wie is er wel eens ingetrapt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-14 23:08

Hey :wave: !

Nou ben ik vanmiddag toegevoegd door een jongen, ik kon hem niks versturen zonder vrienden te zijn dus toch maar even toegevoegd :Y) . Meteen een berichtje gestuurd dat ik het waarschijnlijk was vergeten maar echt niet meer wist waar ik hem van kende. Hij werd snel opdringerig en stuurde een paar selfies.
Het viel meteen op dat het verschillende jongens waren voor mij, ook begon hij vrij snel over dat hij mij wel nat kreeg met die foto's. Heel veel stoere praat(ik had weer mijn maandagavond lolletje, wat een bijdehante praat kwam daar uit) later is ie weer lekker geblokt :') :')

Nou ben ik wel benieuwd of er meer bokkers zijn die wel eens door vreemden worden toegevoegd? En of die dan(net als ik) wel nieuwsgierig zijn naar wie het is, het wel snel doorhebben en hier smakelijk om kunnen lachen? :P

Of zijn er misschien bokkers die hier zelf een keer ingetrapt zijn? Of mensen zelf serieus of voor de grap gecatfished hebben?

Brand los :D

Daniquebyoux

Re: Catfish: Wie is er wel eens ingetrapt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 23:12

Yep.. Hier eentje.. Was toen stom gecatfisht door mijn toentijdige beste vriendin.
Nu geen vrienden meer, ondanks dat ze ontkende dat zij het was. Maar heb haar er helemaal op betrapt.

Nu lach ik erom, maar was toen wat minder :+

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 23:16

Drie keer. Alledrie de keren via Tinder. Eentje was wel het toppunt. Nep-Facebook, inclusief 15 nep-vrienden, waarmee ze dan ging chillen en die dan haar status liketen. Maar ze bestonden allemaal niet. :Y)

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 23:18

Ik dacht dat ik een catfish had heb toen afgesproken in de stad. Maar bleek toch de jongen te zijn nu al 6 jaar met elkaar

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 23:25

Vroeger (zeg 2006-2010?) noemden we het maar simpelweg 'fakers'. toen de 'emo' scene helemaal hot was, had je op sites als Hyves, Myspace, Vampirefreaks etc vaker te maken met een neppe dan een echte _O- Er was daar ook een complete database voor met echt 200+ bekende personen uit die scene, met de bekendste en meest gebruikte foto's, de echte naam van die persoon en de echte profielen :+ Ik heb ook een tijdje 'ruzie' gehad met een paar mensen, omdat zij "vrienden" waren met iemand die oude foto's van mij gebruikte als haar profielfoto's. Dat ik me maar moest schamen dat ik háár foto's gebruikte. Juist :')

Ik heb ooit een tijdje zitten chatten met iemand die in t begin wel gezellig praatte, maar na een tijd kwamen er steeds meer ongeloofwaardige dingen bij. Verhalen klopten allemaal net niet :+ En t was niet alsof er spannende praat of foto's uitgewisseld werden oid, gewoon gezellig 'wat ik nou weer heb meegemaakt- en hoe was jouw dag-praat' :+ En af en toe een foto, geen bekend persoon ofzo. Maar soms als je goed keek leek t wel een beetje ander persoon, piercings iets anders, andere kleur ogen, toch iets ander gezicht (al die emo's met zwart halflang haar leken op elkaar, dus duurde ff tot ik dat door had _O- )

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 00:05

Ik ongeveer 8 per week (echt niet overdreven). Heb in Bali en Egypte gewoont, en een paar locals toegevoegd die ik ook daadwerkelijk ken. Locals vinden het reuzeinteressant om een buitenlandse vriend op facebook te hebben, dus binnen no time 20 uitnodigingen in de bus. In het begin er nog vaak ingetrapt, maar inmiddels negeer ik ze gewoon...
Het zijn dan dus wel echte mensen, 'toevallig' allemaal mannen, en eigeniljk willen ze maar 1 ding...

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 09:57

Ik wordt op facebook ontzettend vaak uitgenodigd op een of andere manier door onbekende heb er nog nooit een geaccepteerd.

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 10:06

Via een chat site(geen datingsite) benaderd door een amerikaan. Hij werkte op een olie platvorm.hij had een kind,een zoon in engeland. Toen hij na twee weken begon over zijn dochter die de rekening niet kon betalen snapte ik de story. Eerder had ik hem(of misschien wel haar) niet op leugens kunnen betrappen en waren de chat gesprekken leuk, gezellig en over het alledaagse leven.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 14:13

kehdra schreef:
Ik ongeveer 8 per week (echt niet overdreven). Heb in Bali en Egypte gewoont, en een paar locals toegevoegd die ik ook daadwerkelijk ken. Locals vinden het reuzeinteressant om een buitenlandse vriend op facebook te hebben, dus binnen no time 20 uitnodigingen in de bus. In het begin er nog vaak ingetrapt, maar inmiddels negeer ik ze gewoon...
Het zijn dan dus wel echte mensen, 'toevallig' allemaal mannen, en eigeniljk willen ze maar 1 ding...

Yup, same here. Geen 8 per week, maar toch wel regelmatig vriendschapsverzoeken van mannen die ik niet ken. En uiteraard ga ik daar niet op in.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 14:16

Wat is catfish/ :')

Ik ben wel eens toegevoegd door iemand die ik niet kende, die begon over de vrouwenrechten enzo en dat hij mij wel heel knap vond <<)

Heb hem toen maar snel geblokt :wave:

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 14:58

Ik vind het niet echt catfishes als het gewoon onbekende zijn die je toevoegen maar echt mensen die je naaien en zich voordoen als iemand anders

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 15:02

Zo vaak haha, ik stuur dan ook altijd een mailtje ken ik jou ergens van?
Krijg je van die reacties terug nee, maar dat gaat wel komen leukerd
ben ik al meteen afgeknapt haha :P

Voordat ik iets met mijn vriend kreeg heb ik een hele tijd gepraat met een jongen via de chat, hele leuke jongen kon het erg goed met hem vinden.
Ben nooit van het webcammen maar na ruim 2 maanden bijna elka dag gepraat te hebben (over normale dingen overigens altijd wel, wel flirterig maargoed :P) vroeg hij of ik dan toch een keer mijn webcam aan wilde zetten, zo gezegt zo gedaan hij ook. Ik gewoon normaal mijn gezicht erop, en hij liep zichzelf af te trekken. Meteen weggeklikt en geblokkeerd sorry maar ben ik niet van gediend en vond het ook nogal vreemd omdat we ruim 2 maanden gewoon normale gesprekken hadden gehad maargoed :P
Zijn heel veel weirdo's op de wereld :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 15:09

Dat soort verhalen vind ik echter niet echt catfish, maar meer gewoon viezerikken. Maar heeft weinig met catfishen te maken..

Citaat:
On the internet, a "catfish" is a person who creates fake personal profiles on social media sites—pretending to be someone more outwardly appealing than his/her true self, by using someone else's pictures and false biographical information. These "catfish" usually intend to trick an unsuspecting person or persons into falling in love with them.

http://en.wikipedia.org/wiki/Catfish:_The_TV_Show

_Kelley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 15:29

Mijn (nu ex-) beste vriendin had me helemaal liggen, dat merkte ik helaas naderhand pas. Een vriend van haar, Kyle, nam (zogezegd) regelmatig haar mobieltje om random grappige berichtjes te sturen, en steeds vaker naar mij. Ik begon Kyle steeds leuker te vinden, en gaf toe aan mijn beste vriendin dat ik er misschien wel gevoelens voor had. Vriendin vertelde dit door aan hem (duh) en hij vroeg of ik zn vriendinnetje wou zijn omdat hij ook wel gevoelens voor mij had. Ik was over mijn oren op dat moment en natuurlijk zei ik ja.
Als ik nu ga nadenken ben ik zo stom geweest.. Vriendin had niets van foto's van/met hem, zijn eigen mobieltje lag al meerdere maanden in de winkel, hij antwoordde nooit op Skype, en zijn facebook was zogezegd gehackt. Dus alle communicatie ging via mobiel van mn vriendin. Op een gegeven moment hoorde ik niets meer van hem. Ik vroeg aan mijn vriendin of zij iets van hem had gehoord, en zij zei eerst van niets, en daarna was het dat zijn vader plots van overleden aan kanker. Ik voelde me een verschrikkelijke vriendin, omdat ik van niets wist. Daarna begon het balletje lichtelijk te rollen. Vriendin sprak opeens niet met mij op school, en begon me uit te schelden via facebook, sms, skype enzovoorts.
Ik ben zo ontzettend verdrietig geweest, eerst vooral omdat mijn beste vriendin mij heeft laten zitten en mij opeens niet meer mag en daarna omdat het kwartje viel dat ze me gewoon bijna een jaar had zitten bedriegen met haar stomme Kyle.
Als ik er nu zo over nadenk, vind ik mezelf zo stom, iedereen heeft me altijd voor haar gewaarschuwd, en ik zat haar te verdedigen (ze heeft een meisje uitgelachen omdat haar moeder overleden was via social media, en vervolgens zei ze dat ze gehackt was). Ik was de enige die haar steunde, en iedereen haatte mij daardoor ook.
Ik ben erover heen nu, en ja dat klinkt stom, ik weet het, maar toch heeft het lang geduurd voordat ik weer mensen kon vertrouwen.
Nu mag die stomme koe in de dikke stront zakken. :Y)

Edit: Lees nu dat dit niet echt over catfish gaat maar meer over vieze oude mannetjes :+
Laatst bijgewerkt door _Kelley op 01-07-14 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt

_SantOs_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 15:30

Ow ik heb ook nog een leuk verhaal.. :+

Vriendlief kreeg begin dit jaar een appje van een vriend S.
S. vertelde dat hij op skype was toegevoegd door een meid, volgens haar was het pure toeval. Toevallig is S. de grootste mannelijke (hetero) roddeltante die we kennen. Als je wil dat iedereen iets weet, vertel het aan hem :') .
De Catfish vertelde dat ze in Rotterdam Blaak woont en sinds kort bij de Appie Nesselande werkt waar m'n vriend ook werkt (vreemd dat ze een nieuw iemand aannemen die niet in de buurt woont). Volgens de Catfish was mijn vriend na haar 2e werkdag met haar mee naar huis geweest en was het 'erg gezellig' geweest. En dat 'erg gezellig' zou meerdere malen gebeurd zijn.

Vriendlief en ik lagen in een deuk. Hij is totaal niet het type dat vreemd gaat en hij werkte op dat moment eigenlijk 7 dagen per week (5 stage, 2 werk), overige tijd zat hij aan schoolwerk. Uiteindelijk heeft S. het IPadres nagetrokken, IPadres was van Nieuwerkerk. Foto was gejat van internet en bleek iemand uit Duitsland.

Wie het is geweest? Geen idee... we hebben allemaal wel een idee maar zodra S. concrete vragen ging stellen kapte ze het steeds af of moest ineens weg..