Spoed vraag e-ticket!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Spoed vraag e-ticket!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 20:23

Hoi!

Ik stel deze vraag namens een vriendin van mij.

Een vriendin van mij gaat naar een festival maar heeft een kaartje via een ander persoon overgekocht.
Op het e-ticket staat dus een andere naam dan op haar ID die ze meeneemt.

Is dit nu een probleem? Ik bedoel, moeten de gevens op het ID en de e-ticket overeenkomen?

Xivura

Re: Spoed vraag e-ticket!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 20:27

Vaak is dit wel het geval inderdaad.. Het zelfde geld voor treinkaartjes oid.
Ik denk dus dat ze niet binnenkomt met iemand anders E-ticket. :n

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 20:28

Dat denk ik wel. Althans als ze controleren en ze zijn er streng in heb je een probleem en kom je er niet in.

Dan kan ze het beste even contact opnemen met de organisatoren van dat festival, hoe streng ze daarin zijn.
Misschien dat schriftelijke goedkeuring van de persoon op wiens naam het staat voldoende is. Al zou ik altijd uitkijken met een kopie van de ID van die persoon meenemen.
Andere optie zou kunnen zijn om het bedrijf waar het E-ticket vandaan komt te vragen om, met goedkeuring van de persoon op wiens naam het nu staat, de naam op het ticket te vervangen in de naam van je vriendin.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 30-06-14 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Love_boyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 20:29

Heb dit nog nooit gehad... ze checken meestal toch alleen de barcode? Als die oke is, via de officiele site verkocht enz, dan is het prima. Om welk festival gaat het? Anders even contact opnemen idd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 20:30

Het gaat om het 18hrs festival in Zaandam

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 20:31

Tja soms wel soms niet.. Bij kleine festivals zijn ze doorgaans niet heel moeilijk maarja je kan het net treffen..

Niekje51

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 20:31

Ik bestel ook wel eens 4 tickets tegelijk (heb je ook maar 1x boekingskosten) en dan zijn ze alle 4 op mijn naam, de andere hebben nog nooit problemen gehad met naar binnen komen. De barcode werd gwn gescand. (Echter: Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst :P)

marygoround

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 20:36

Officieel moet de naam van de koper (dus degene die aan de instantie betaald heeft) overeen komen met de naam op het ticket. Als ik dus twee tickets koop, een voor mij en een voor een vriendin, staan eigenlijk altijd beide tickets op mijn naam. De vriendin in kwestie komt dan dus ook binnen met een andere naam op haar ticket dan haar eigen, dit levert logische wijs eigenlijk nooit problemen op.

Mocht er echter bij het evenement vermeld worden dat de naam op de tickets en de naam op jouw ID overeen moeten komen kan daar wel op gecontroleerd worden. Ervaring leert me dat dat echter praktisch nooit gebeurd, alleen je barcode wordt gescand en als dat van een officieel ongebruikt kaartje is, is alles oké.

Verder ben ik wel altijd huiverig met e-tickets overkopen, het is extreem makkelijk die meerdere malen uit te printen en door te verkopen, degene die dan het eerste zijn barcode laat scannen heeft dan toegang, de rest niet. Maar goed, dat is een persoonlijke keus of je dat wel of niet doet (:

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 20:38

Ik wilde hetzelfde typen als Niekje, ik heb wel eens een kaartje gehad met een andere naam, wel eens een eticket verkocht etc. Tot nu toe is er nog nooit naar de naam gekeken, zolang de barcode klopt is er bij mij nog nooit naar de naam gekeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 20:40

E-ticket is overigens gekocht via ticketswap, dat was een zeer betrouwbare site geloof ik.

Inmiddels voor de zekerheid ook een mailtje gestuurd naar 18hrs.

Maar aan jullie reacties heb ik ook veel! Bedankt! :)

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 20:45

Bij een concert van lady gaga had ik tickets van iemand gekregen, ook e-tickets. Ik had ze van een jongen, zijn naam stond er dus ook op (dhr....) En we waren met 2 meiden, niks geen problemen mee gehad.

Je kan de tickets toch cadeau hebben gehad?

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 21:03

Ik weet dat het bij Tomorrowland wel een probleem is, dan kom je er echt niet in. Maar dat is misschien een wat groter festival? (ik ken 18hrs niet), maar je kan idd het beste even informatie inwinnen bij hun. Niks over te vinden op hun site?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 21:06

Nah, dat is geen probleem hoor. Veel van die e-tickets gaan weer in de verkoop, geen zorgen.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 22:29

Ik heb op festivals nooit gehad dat ze om m'n id gingen vragen... ik weet bijna zeker dat het geen probleem is.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 07:54

Nee dat zou toch heel raar zijn? Ik koop weleens tickets meteen voor meer vrienden die dan eerder of later heen gaan en dan hun tickets meenemen, waar mijn naam op staat. Dat maakt niks uit! Al zoveel festivals ed gehad, heb echt nog nooit gehoord dat zoiets een probleem is, heb zelfs nog nooit een ID moeten laten zien :-)

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 08:40

Dat zou heel gek zijn als ze daar moeilijk over gaan doen. Ik koop wel vaker veel tickets, bijvoorbeeld voor het gezin of voor vrienden. Zou iedereen zijn eigen kaartje moeten bestellen? Dat zou een zooitje worden bij de verkoop voor populaire concerten. Sites hebben het er vaak nu al moeilijk mee.

Het kan wel zijn dat het op festivals anders geregeld is. Ben benieuwd naar het antwoord.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 10:38

Simbaa schreef:
Dat zou heel gek zijn als ze daar moeilijk over gaan doen. Ik koop wel vaker veel tickets, bijvoorbeeld voor het gezin of voor vrienden. Zou iedereen zijn eigen kaartje moeten bestellen? Dat zou een zooitje worden bij de verkoop voor populaire concerten. Sites hebben het er vaak nu al moeilijk mee.

Het kan wel zijn dat het op festivals anders geregeld is. Ben benieuwd naar het antwoord.

Bij tomorrowland kan wel 1 iemand ze kopen, je hebt daarna een paar weken om ze te personaliseren. Dan kan je ze dus nog verkopen, als ze al gepersonaliseerd zijn niet en er wordt dan echt op naam gecontroleerd.
Dus na het kopen door een persoon vul je de namen geboortedatum email etc in van iedereen die meegaat.

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 10:40

Ik heb nog nooit meegemaakt dat ze naar de naam op een e-ticket keken, meestal scannen ze gewoon de barcode. Anders zou het ook onmogelijk zijn om je kaartjes te verkopen.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 10:41

Dat is bij mijn weten echt geen enkel probleem. Als wij tickets bestellen met een hele groep staan ze allemaal op naam van 1 iemand.

Wat je wel kunt hebben met het overkopen van e-tickets, is dat de verkoper hem ook uit print en alsnog zelf gaat. Dan kom je er natuurlijk niet in.

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 10:43

Jasmijn159 schreef:
Wat je wel kunt hebben met het overkopen van e-tickets, is dat de verkoper hem ook uit print en alsnog zelf gaat. Dan kom je er natuurlijk niet in.

Dat is altijd een risico inderdaad. Maar ook dan is volgens mij niet de naam doorslaggevend, maar wie er als eerste binnen is. Bij de tweede keer dat dezelfde barcode voorbij komt zal de scanner dat aangeven en dan kom je er dus niet in, ook niet als de kaartjes op jouw naam staan. Geen idee of ze daar dan nog achteraan gaan, maar ik vrees dat je dan gewoon pech hebt. Je kunt immers niet zomaar bewijzen dat je ze niet verkocht hebt.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 10:47

Appelflapje schreef:
Jasmijn159 schreef:

Dat is altijd een risico inderdaad. Maar ook dan is volgens mij niet de naam doorslaggevend, maar wie er als eerste binnen is. Bij de tweede keer dat dezelfde barcode voorbij komt zal de scanner dat aangeven en dan kom je er dus niet in, ook niet als de kaartjes op jouw naam staan. Geen idee of ze daar dan nog achteraan gaan, maar ik vrees dat je dan gewoon pech hebt. Je kunt immers niet zomaar bewijzen dat je ze niet verkocht hebt.

Klopt!