Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

chocobroodje schreef:Prijs en drukfouten voorbehouden, lijkt mij hier niet op zijn plaats. Dat zet men doorgaans in reclame folders. Daarbij is het in de reisbranche normaal dat last minuts, of kort vooraf geboekte vakanties qua prijs veel lager liggen.Ts heeft een complete reis geboekt, je mag er als leek vanuit gaan dat als je een reisboekt + bevestiging krijgt je dan ook de reis krijgt. Als ik in een winkel een WII geprijst zie staan (met code en naam artikel + prijs) dan zijn ze verplicht mij dat artikel mee te geven voor die prijs, ook al geeft de kassa het dubbele aan.
Persoonlijk zou ik er geen genoegen meenemen en contact opnemen met het hoofdkantoor. Contact opnemen met je rechtsbijstand als je die hebt is ook geen gek idee..
Ik heb jaren in de detailhandel gewerkt en in elke winkel was dat zo, tenzij het sinds 4 jaar is veranderd...Tazzey schreef:chocobroodje schreef:Prijs en drukfouten voorbehouden, lijkt mij hier niet op zijn plaats. Dat zet men doorgaans in reclame folders. Daarbij is het in de reisbranche normaal dat last minuts, of kort vooraf geboekte vakanties qua prijs veel lager liggen.Ts heeft een complete reis geboekt, je mag er als leek vanuit gaan dat als je een reisboekt + bevestiging krijgt je dan ook de reis krijgt. Als ik in een winkel een WII geprijst zie staan (met code en naam artikel + prijs) dan zijn ze verplicht mij dat artikel mee te geven voor die prijs, ook al geeft de kassa het dubbele aan.
Persoonlijk zou ik er geen genoegen meenemen en contact opnemen met het hoofdkantoor. Contact opnemen met je rechtsbijstand als je die hebt is ook geen gek idee..
Dat is niet helemaal waar.
Als de prijs van dat artikel dusdanig laag is dat jij zelf had kunnen weten dat het niet realistisch is hoeft de verkoper het absoluut niet voor die prijs mee te geven. De verkopende partij staat dan juridisch volledig in zijn recht.
Sonjaja schreef:In de algemene voorwaarden staat dat ze het recht hebben de reis te annuleren binnen een gestelde tijd, en dat hebben ze gedaan. Ondanks dat het geen onwerkelijke prijs was, mogen ze dit toch doen.
Shadow0 schreef:Sonjaja schreef:In de algemene voorwaarden staat dat ze het recht hebben de reis te annuleren binnen een gestelde tijd, en dat hebben ze gedaan. Ondanks dat het geen onwerkelijke prijs was, mogen ze dit toch doen.
Volgens mij niet - ook niet als het in de voorwaarden staat. Maar het is wel een heel gedoe om je gelijk te krijgen.