Vakantie geboekt... zegt reisbureau dat de prijs niet klopt.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sonjaja

Vakantie geboekt... zegt reisbureau dat de prijs niet klopt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-14 19:42

Hallo,

Na weken van speuren op internet vond ik gisteren mijn ideale vakantie.
Het is een heel karwei maar dan heb je ook wat. In het verleden heb ik al vaker reizen gevonden voor echt dump prijzen. Vaak worden pakketreizen die vlak voor vertrek geannuleerd worden opnieuw aangeboden door de reisorganisaties tegen een dump prijs. Dubbel verdienen voor de organisatie en mazzel voor de reiziger die de reis weet te vinden.
Ik was gisteravond helemaal happy, een mooie pakket reis voor 50% van de normale prijs. Direct geboekt en binnen enkele minuten kreeg ik de boekingsbevestiging al in de mail.
Aangezien ik nog zo'n soort aanbieding had gevonden op de site had ik nooit het idee dat er iets niet goed zou zijn.

Helaas kreeg ik vanmorgen een mail van het reisbureau dat er een systeemfout was en dat ze mij die reis niet konden aanbieden voor die prijs maar voor de normale prijs, oftewel 2x zo duur als ik had geboekt.

Na wat speurwerk op internet ben ik veel informatie tegen gekomen maar zie door de bomen het bos niet meer.
Is er op Bokt wellicht iemand met juridische kennis of ervaring met een kwestie als deze?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 19:44

Een keer zo duur dus. Twee keer zo duur was nog 2x die 50%

Volgens mij moeten ze jou de reis geven voor de aangeboden(en betaalde) prijs.

Waarom bel je rechtsbijstand niet? Die werken toch ook met dit soort dingen?

shilady

Re: Vakantie geboekt... zegt reisbureau dat de prijs niet klopt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 19:45

Ja ik vind dit ook een raar verhaal
maar ben het met JOllie eens verkocht is verkocht en het verlies is aan hun!

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 19:49

Tenzij er ergens op de site staat van.
Fouten en typefouten zijn ze niet verantwoordelijk voor.
Want dat hebben de meeste wel staan

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 19:51

Inderdaad, mensen kunnen fouten maken. En meestal worden ze gelukkig beschermd door de voorwaarden. Het is natuurlijk wel netjes om je een kleine vergoeding te geven. Hopelijk vind je een reis die wel juist is en kan je lekker genieten.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 19:52

Ik zou morgen als k jou was even contact met ze opnemen.
heb je nog een bewijsje van de korting?

En anders je reis annuleren...

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 20:16

Prijs en drukfouten voorbehouden, lijkt mij hier niet op zijn plaats. Dat zet men doorgaans in reclame folders. Daarbij is het in de reisbranche normaal dat last minuts, of kort vooraf geboekte vakanties qua prijs veel lager liggen.Ts heeft een complete reis geboekt, je mag er als leek vanuit gaan dat als je een reisboekt + bevestiging krijgt je dan ook de reis krijgt. Als ik in een winkel een WII geprijst zie staan (met code en naam artikel + prijs) dan zijn ze verplicht mij dat artikel mee te geven voor die prijs, ook al geeft de kassa het dubbele aan.

Persoonlijk zou ik er geen genoegen meenemen en contact opnemen met het hoofdkantoor. Contact opnemen met je rechtsbijstand als je die hebt is ook geen gek idee..

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 20:18

Drukfout op de site is tot daar aan toe, maar ze bevestigen je de reis zelfs voor die prijs.

Die bevestiging zal wel automatisch gaan, maar dat is hun probleem.
Dan moeten ze over op een systeem waarbij ze zo'n bevestiging eerst controleren en dan vrij geven.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 20:21

Geen verstand van, maar zo kan ik ook wel geld verdienen volgens mij. :=
Ik neem aan dat als je een bevestiging krijgt dat je die prijs ook mag betalen? Of ben ik gek?

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 20:24

Volgens mij mag het reisbureau dit wel doen. Als je er logischerwijs niet vanuit kan gaan dat je deze reis voor deze prijs kan krijgen, dan mogen ze je inderdaad vragen (en dus niet dwingen) om meer te betalen. Doe je dit niet, dan mag het reisbureau de reis annuleren.

Dit is even snel opgerateld wat ik een paar weken terug van mijn college (ex-klantenservicemedewerker bij een reisorganisatie) heb gehoord, dus pin me er niet op vast!

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 08:26

Lees de ANVR voorwaarden eens. 2.2 en 2.3

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 08:56

chocobroodje schreef:
Prijs en drukfouten voorbehouden, lijkt mij hier niet op zijn plaats. Dat zet men doorgaans in reclame folders. Daarbij is het in de reisbranche normaal dat last minuts, of kort vooraf geboekte vakanties qua prijs veel lager liggen.Ts heeft een complete reis geboekt, je mag er als leek vanuit gaan dat als je een reisboekt + bevestiging krijgt je dan ook de reis krijgt. Als ik in een winkel een WII geprijst zie staan (met code en naam artikel + prijs) dan zijn ze verplicht mij dat artikel mee te geven voor die prijs, ook al geeft de kassa het dubbele aan.

Persoonlijk zou ik er geen genoegen meenemen en contact opnemen met het hoofdkantoor. Contact opnemen met je rechtsbijstand als je die hebt is ook geen gek idee..

Dat is niet helemaal waar.
Als de prijs van dat artikel dusdanig laag is dat jij zelf had kunnen weten dat het niet realistisch is hoeft de verkoper het absoluut niet voor die prijs mee te geven. De verkopende partij staat dan juridisch volledig in zijn recht.

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 09:01

Maar ts gaf aan dat ze op de site nog een lage aanbieding had gezien. Voo r haar nirt interessant. Maar voor een ander misschien wel. Dus dat de prijs zo laag zou zijn als niet meer reëel gaat imo dus niet op.

Even contact opnemen met hun hoofdkantoor. Als dit bij ons in de winkel staat dan krijgt de klant het mee voor de prijs die op het kaartje staat.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 09:02

En toch is het waar, het gaat erom dat ze zelf ruim genoeg kansen hebben gehad om de prijs aan te passen maar dat niet doen.. Want dan is het een vorm van misleiding en h=geen foutje. Het werkt niet als er alleen een prijsje op staat, maar als er echt een verkeerd gedrukt label bij staat met code + prijs, dan zijn ze het echt verplicht :j Ik heb jaren in de detailhandel gewerkt en in elke winkel was dat zo, tenzij het sinds 4 jaar is veranderd...

Tazzey schreef:
chocobroodje schreef:

Dat is niet helemaal waar.
Als de prijs van dat artikel dusdanig laag is dat jij zelf had kunnen weten dat het niet realistisch is hoeft de verkoper het absoluut niet voor die prijs mee te geven. De verkopende partij staat dan juridisch volledig in zijn recht.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 09:03

Klopt wat Tazzey zegt maar in dit geval is het niet raar dat de reis voor deze prijs aangeven prijs wordt aangeboden.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 09:26

Heb je eigenlijk al betaald?

wondertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 09:54

Dit hebben wij ook gehad met tickets naar Amerika. In hun algemene voorwaarden stond dat ze het recht hadden om te annuleren als blijkt dat de prijs niet klopt.

Sonjaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-14 12:06

Bedankt voor alle reacties.
In de algemene voorwaarden staat dat ze het recht hebben de reis te annuleren binnen een gestelde tijd, en dat hebben ze gedaan. Ondanks dat het geen onwerkelijke prijs was, mogen ze dit toch doen.
Ondanks ons mail contact kwamen ze ook niet met een korting of leuke aanbieding.
Dus ik heb de reis maar geannuleerd. En ben ik wederom internet aan het afspeuren naar een leuke aanbieding. Het is al weer een poosje geleden dat wij op vakantie zijn geweest maar ik verbaas me echt over de hoge prijzen. Zelfs een appartement zonder enige poespas of luxe betaal je al een vermogen voor.
Maar ja de aanhouder wint dus ik ga maar weer verder zoeken. Als er nog mensen zijn die tips hebben voor websites dan houd ik me aanbevolen.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 12:08

Volg je ticketspy al?

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 12:42

Holiday guru volgen op fb, die heeft er altijd hele mooie aanbiedingen op staan!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 12:45

Sonjaja schreef:
In de algemene voorwaarden staat dat ze het recht hebben de reis te annuleren binnen een gestelde tijd, en dat hebben ze gedaan. Ondanks dat het geen onwerkelijke prijs was, mogen ze dit toch doen.

Volgens mij niet - ook niet als het in de voorwaarden staat. Maar het is wel een heel gedoe om je gelijk te krijgen.

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 13:01

Via welke site had je geboekt?

Wij hebben het ook eerder bij D-reizen gehad.

Aangezien hun het pas inboeken als jij op hun site hebt geboekt kan de prijs inderdaad anders wezen en mogen ze hem inderdaad annuleren en hoeven ze hem niet voor die prijs aan te bieden. Aangezien ze een tussenpersoon zijn en dus niet meer voor jouw reis gaan betalen.

Sonjaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-14 13:28

[quote="Malima"]Via welke site had je geboekt?

via QK Reizen

Sonjaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-14 13:30

Shadow0 schreef:
Sonjaja schreef:

Volgens mij niet - ook niet als het in de voorwaarden staat. Maar het is wel een heel gedoe om je gelijk te krijgen.

Heb het nagevraagd bij ANVR en Rechtsbijstand, ik heb geen poot om op te staan helaas

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 13:32

Oh, dat is wel jammer. Vreemd dat dat zomaar mag, ik dacht dat er hele specifieke voorwaarden zijn waaronder je een reis mag annuleren.

Ik hoop dat je snel iets leuks vindt!