Wedstrijd kijken, geen eigen consumpties mee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

IlonavL

Wedstrijd kijken, geen eigen consumpties mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-14 13:08

Geen idee waar dit topic eigenlijk thuishoort, maar ik was toch nieuwsgierig.

Gisteren gezellig met een aantal meiden een (western) wedstrijd bezocht, onder het mom van gezelligheid en vind het leuk om vanaf te kant te kijken en te leren. Vind het zelf altijd fijn om wat te eten en te drinken mee te nemen, ik word zelf snel flauw als het warm is en ik lang moet staan en af en toe ff een slokje is dan best lekker. Bij deze stal was ook een kantine aanwezig waar het nodige verkocht werd. Lekker een frietje gehaald en buiten lekker in de zon gezeten totdat een medewerkster van deze stal ons erop wees dat je geen eigen consumpties mocht nuttigen op het terrein (wijzend naar mijn eigen flesje) Toen ik vroeg waarom dat was zei ze dat dat met de horecawet te maken had.

Nieuwsgierig als ik ben heb ik wat gegoogled maar kan toch niet echt terugvinden dat dit met de horecawet te maken heeft of dat het verboden is. Zie het wel vaak terug in huisregels van bijvoorbeeld een eetgelegenheid of café en dat vind ik ook wel logisch. Ik kan ook best wel begrijpen dat je als stal niet wil dat er overal gegeten of gedronken wordt i.v.m. zwervend afval of ongedierte maar ja... blijf me toch afvragen of dit normaal is. Ik ga ook vaak mee als groom op de wedstrijden waarbij je toch vaak wel een hele dag bezig bent en alles ter plaatse te moeten kopen wordt best een duur grapje :+ Niet bedoeld om te stal af te vallen of om ongelijk te geven, maar ben gewoon nieuwsgierig of hier bepaalde regels voor zijn en waar dat dan van afhangt.

CaPrIoLe`79

Re: Wedstrijd kijken, geen eigen consumpties mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 13:13

Als er een terras is is dat vaak bedoeld als extra service voor bij het eten en drinken wat je ter plaatse koopt. Maar daarbuiten en langs de ring is het normaal dat je je eigen consumpties mag nuttigen. Zou wat zijn als je voor je werk mee op wedstrijd gaat en niet eens een eigen boterham mag eten als je de paarden aan het zadelen bent.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 13:14

Ik denk eerder dat ze anders omzet mislopen. Op zo'n wedstrijddag kunnen ze eindelijk een beetje geld verdienen met hun horeca en dan vinden ze het niet leuk dat mensen hun drinken zelf meenemen.
Het is hun terrein, ze hebben hun accommodatie open en dan is het voor de eigenaar wel prettig als er beetje horeca inkomsten zijn. Lijkt me niet dat het in de horecawet staat maar het is wel redelijk normaal dat de eigenaar van het terrein niet wil dat je je eigen consumpties mee neemt als hij het ook te koop heeft.

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 13:14

Bij de manege waar ik reed was het zo dat je overal mocht eten, mits je het opruimde en de troep niet aan de dieren gaf. Maar, in de kantine mocht je enkel gekochte dingen nuttigen. Flesjes water of een pakje sap mocht dan weer wel. Maar je broodje er nuttigen mocht niet.
Had er volgens mij mee te maken dat ze anders simpel weg niks verkopen omdat iedereen toch zijn eigen voedsel meeneemt. Maar in de stallen konden ze er vrij weinig over zeggen.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-14 13:18

Ja, ik kan er wel inkomen dat ze graag wat willen verkopen op zo'n wedstrijddag. Ik doe meestal beide, in de pauze ff wat bestellen in de kantine en daarbuiten gewoon zelf wat flesjes mee. Maar ik werd er echt op gewezen dat je nergens op het terrein (dus ook niet buiten de kantine) je eigen consumpties mocht nuttigen.

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 13:25

Huh wat is dit nu weer voor malligheid???
Kijk op het terras of in de kantine begrijp ik het, maar nergens op het terrein?
Als ik op wedstrijd ga dan gebruik ik wat in de kantine: koffie frisje en een snack en verder heb ik mijn eigen eten en drinken mee. Was het ook nog schreeuwend duur daar ofzo? Dat je na een frisje al dacht laat maar zitten verder?

Paar weken terug op de Kalverhoek gereden. Prima prijzen 4 frisjes voor 5 euro....kijk dan neem je nog een rondje :j

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 13:36

Vind het niet kunnen om eigen drinken en dergelijke mee te nemen tenzij dit bij de auto op te eten en te drinken. Is niet echt netjes ten opzichte van de organisatie.

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 13:40

Bij mij op het werk was het als er iets werd gekocht drank of eten mocht de rest wat je bij had ook gebruikt worden

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 13:44

Met warm weer heb ik sowieso altijd een flesje water mee voor de ruiter, achterin de auto drinken en/of iets te eten voor de groom/chauffeur/supporters. Als je regelmatig op wedstrijd gaat is het anders niet meer te betalen zeg. Dat je in de kantine/foyer geen meegebrachte drank/etenswaren mag nuttigen begrijp ik wel, maar daarbuiten moet dat wel gewoon kunnen vind ik. Ik vraag me ook serieus af of ze dat zo kunnen stellen. Tenslotte 'huurt' de vereniging het terrein voor de wedstrijd dus zouden zij ook degene moeten zijn die daar zeggenschap over hebben. Misschien een volgende keer eens informeren bij de organiserende vereniging?

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-14 13:45

Toch grappig dat er verschillende meningen over bestaan, ik was echt een soort verbaasd dat dat niet mocht (ligt misschien ook aan mezelf hoor, ik vind het gewoon een fijn idee om iets mee te hebben voor het geval dat). Had het nog niet eerder zo meegemaakt, maar overal is iets voor te zeggen en dat respecteer ik ook wel.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 13:47

Wilawander schreef:
Vind het niet kunnen om eigen drinken en dergelijke mee te nemen tenzij dit bij de auto op te eten en te drinken. Is niet echt netjes ten opzichte van de organisatie.

Als de prijzen dan in de kantines een beetje normaal blijven is het nog te overwegen om te kopen maar als ik een hele dag op een wedstrijd sta en het ook nog een beetje warm is drink ik zo 2l water weg hoor, dat word wel een beetje een duur grapje dan met de meeste prijzen...

Overigens neem ik graag mn eigen spul mee, gewoon broodje en water of limo. Zo nu en dan een patatje is heus lekker maar niet elk weekend..

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 13:48

Ik weet precies waar je geweest bent gisteren :') bij mij en een vriendin van mij gebeurde namelijk precies hetzelfde. We stonden lekker langs de kant te kijken en ik had mijn flesje drinken langs de bakrand gezet achter een pilaar zodat ik hem makkelijk kon pakken onder het foto's maken/kijken zonder dat een paard zich het leplazerus kon schrikken.. mocht dus niet. Dat we helemaal van het terrein af moesten en dus langs de weg moesten gaan staan om dit te nuttigen. Even serieus?

Ik snap dat het in de kantine/op het terras misschien niet helemaal de bedoeling is maar daaromheen vond ik het een beetje onzin. Ik kom sowieso wel een patatje kopen op zo'n wedstrijddag maar een flesje water vind ik gewoon fijn om bij me te hebben.. de prijzen in de kantine vond ik behoorlijk en op een warme dag vind ik het dan niet te doen om telkens een klein flesje/blikje te kopen voor +/- 2 euro.
Laatst bijgewerkt door Sicayes op 30-06-14 13:49, in het totaal 1 keer bewerkt

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 13:49

buiten dat, TS had wel een consumptie gekocht namelijk een frietje zegt ze en had daarbij haar eigen flesje drinken. Dat vind ik niet gek hoor, als je dat buiten nuttigt. In de kantine kan ik het nog begrijpen, hoewel ik er zelf wel een hekel aan heb als dat niet mag. Lijkt me ook niet dat het mensen ervan weerhoudt en dat je anders meer verkoopt, enkel dat ze hun eigen drinken wel bij de auto opdrinken ipv binnen.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 13:49

Ik heb altijd eten en drinken in mijn tas, zeker nu ik zwanger ben. En dat eet en drink ik ook gewoon, bijvoorbeeld bij de losrijbak.
In een kantine / op een terras bestel ik eten en drinken omdat het idd niet zo gewaardeerd word om daar eigen consumpties te nemen. Maar op de rest van het terrein eet en drink ik wat ik wil.

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 13:52

Wilawander schreef:

Ik heb een glutenintolerantie en een lactoseintollerantie, dit zou dus betekenen dat ik dus niks van thuis mee mag nemen? Ik mag zowat helemaal niks uit kantine's, ja drinken wel maar qua voedsel niet. Ik ben hier ook wel eens op aangesproken, dat ik geen eigen meegebracht voedsel mag opeten. Maarja wat moet ik dan, hele dag verhongeren? :o

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 13:53

Ik neem ook altijd mn eigen drinken en eten mee :-) Inderdaad, zolang je dat niet op het terras of in de kantine gaat opeten is er nog nooit een probleem mee geweest.

Net wat Polly ook zegt, elk weekend een patatje gaat ook nogal tegen staan :\ meeste locaties komen ook niet verder dan een patatje of tosti. Er is 1 locatie waar wij regelmatig komen die echt hele lekkere broodjes heeft (vers gemaakt terwijl je er bij staat), dan blijft het lunchpakket thuis en is het echt een feestje om daar te lunchen :))

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 13:54

hoe reageren je mensen dan na je uitleg soloro?
Hier idem, ben vegetariër dus veel dingen uit de kantine (tosti's enz) eet ik niet. Neem dus ook altijd eigen eten mee.

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 13:55

Bij sommige mag het dan alsnog niet, mijn eigen manege vind het geen probleem :) Maar ik ben ook wel eens als groom mee of iets en dan reageren mensen soms wat terughoudend, aangezien ze vinden dat gluten/lactoseintolerantie geen allergie is dus ik best wat uit de kantine kan hebben. Maar dat zijn ook echt de uitzonderingen, heel veel snappen het wel gewoon! :o
Laatst bijgewerkt door soloro op 30-06-14 13:59, in het totaal 1 keer bewerkt

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-14 13:58

Tja... ik vind ook dat het er gewoon bij hoort hoor, lekker een frietje of iets anders en ik ben ook echt niet zo beroerd om anderen ook iets aan te bieden als je met elkaar gaat. Maar idd, ik hou ook wel van een broodje tussendoor en sluit me ook aan bij Polly want ik drink ook echt veel op zo'n dag (eten trouwens ook). Dus ja, ik respecteer echt de mening van de stal wel en wat betreft eigen consumpties in de kantine maar daarbuiten vind ik het enigszins vreemd.

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 13:58

Tja het heeft 2 kanten. Als iedereen zijn eigen eten en drinken meeneemt, hoef je ook geen kantine meer te hebben. want dan hebben zij veel minder winst zegmaar. Een wedstrijd organiseren kost best veel energie en geld, en ook de horeca is een deel van je winst.

Het is ongeveer hetzelfde als dat je in een restaurant pizza gaat eten en je eigen drinken meeneemt.

Ik mag toch hopen dat ivm medicatie of ziekten het wel geaccepteerd word! anders is het wel heel jammer

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 14:01

Ladybird: daarom snap ik dat je IN de kantine/OP hun terras geen eigen consumptie mag nuttigen.. Maar daarbuiten? Kom op.

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 14:03

Ladybird schreef:
Het is ongeveer hetzelfde als dat je in een restaurant pizza gaat eten en je eigen drinken meeneemt.

Ik denk dat je een verkeerde vergelijking maakt.
De vergelijking zou moeten zijn:
Je gaat uit eten en je eet en drinkt lekker en je besluit geen ijsje te nemen, maar naar de ijssalon te lopen.

Er werd nl wel door TS wat gebruikt, zij heeft dit niet in de kantine of op het terras genuttigd, maar elders op het terrein.

Op deze manier Horeca inzetten is in mijn ogen de verkeerde strategie. Net zoals ik al eerder noemde op wedstrijd bij de Kalverhoek 4 fris voor 5 euro nou doe nog maar een rondje en nog een en nog een.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 14:26

Whaha, moest er echt ff om lachen, wat een dommigheid!
Ze kunnen je niet verplichten iets te kopen, tuurlijk mag je je eigen drinken meenemen!

Doet me denken aan de plaatselijke bioscoop die jarenlang geleden een rechtzaak opstartte omdat ze het belachelijk vonden dat mensen eigen eten en drinken mee namen. Als ik het correct herinner hebben ze deze rechtzaak verloren omdat ze als primaire dienst entertainment leverden, geen eten en drinken.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 14:50

soloro schreef:
Wilawander schreef:

Ik heb een glutenintolerantie en een lactoseintollerantie, dit zou dus betekenen dat ik dus niks van thuis mee mag nemen? Ik mag zowat helemaal niks uit kantine's, ja drinken wel maar qua voedsel niet. Ik ben hier ook wel eens op aangesproken, dat ik geen eigen meegebracht voedsel mag opeten. Maarja wat moet ik dan, hele dag verhongeren? :o

Dat zeg ik niet. Ik neem ook altijd zelf wat mee maar laat het bij de auto. En drink of eet het dan daar en ga er niet mee het terrein op.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 14:51

Vriendin van Sicayes hier :)
Vind het echt belachelijk dat we niet ons flesje mochten drinken langs de bakrand. Heb ook gewoon een frietje Pinda (3 euro...) gekocht. Ga met warm benauwd weer nirt elke keer 2 euro uitgeven aan 20 cl drinken.
Vind het echt onzin en denk ook niet dat ik weer naar deze locatie zal gaan.