Gisteren gezellig met een aantal meiden een (western) wedstrijd bezocht, onder het mom van gezelligheid en vind het leuk om vanaf te kant te kijken en te leren. Vind het zelf altijd fijn om wat te eten en te drinken mee te nemen, ik word zelf snel flauw als het warm is en ik lang moet staan en af en toe ff een slokje is dan best lekker. Bij deze stal was ook een kantine aanwezig waar het nodige verkocht werd. Lekker een frietje gehaald en buiten lekker in de zon gezeten totdat een medewerkster van deze stal ons erop wees dat je geen eigen consumpties mocht nuttigen op het terrein (wijzend naar mijn eigen flesje) Toen ik vroeg waarom dat was zei ze dat dat met de horecawet te maken had.
Nieuwsgierig als ik ben heb ik wat gegoogled maar kan toch niet echt terugvinden dat dit met de horecawet te maken heeft of dat het verboden is. Zie het wel vaak terug in huisregels van bijvoorbeeld een eetgelegenheid of café en dat vind ik ook wel logisch. Ik kan ook best wel begrijpen dat je als stal niet wil dat er overal gegeten of gedronken wordt i.v.m. zwervend afval of ongedierte maar ja... blijf me toch afvragen of dit normaal is. Ik ga ook vaak mee als groom op de wedstrijden waarbij je toch vaak wel een hele dag bezig bent en alles ter plaatse te moeten kopen wordt best een duur grapje
Niet bedoeld om te stal af te vallen of om ongelijk te geven, maar ben gewoon nieuwsgierig of hier bepaalde regels voor zijn en waar dat dan van afhangt.
bij mij en een vriendin van mij gebeurde namelijk precies hetzelfde. We stonden lekker langs de kant te kijken en ik had mijn flesje drinken langs de bakrand gezet achter een pilaar zodat ik hem makkelijk kon pakken onder het foto's maken/kijken zonder dat een paard zich het leplazerus kon schrikken.. mocht dus niet. Dat we helemaal van het terrein af moesten en dus langs de weg moesten gaan staan om dit te nuttigen. Even serieus?
Inderdaad, zolang je dat niet op het terras of in de kantine gaat opeten is er nog nooit een probleem mee geweest.
meeste locaties komen ook niet verder dan een patatje of tosti. Er is 1 locatie waar wij regelmatig komen die echt hele lekkere broodjes heeft (vers gemaakt terwijl je er bij staat), dan blijft het lunchpakket thuis en is het echt een feestje om daar te lunchen