Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Goyaja schreef:Lastig, dat weet ik ook niet precies. Ik zou als ik jou was DUO bellen of mailen, die weten dat precies.
Plus, niet ieder land mag je voor langere tijd in als je nog geen 18 bent. Zo weet ik dat je, als je naar Australië wil, 18 jaar moet zijn op het moment dat je daar het vliegtuig uit stapt.
Lienek schreef:Goyaja schreef:Lastig, dat weet ik ook niet precies. Ik zou als ik jou was DUO bellen of mailen, die weten dat precies.
Plus, niet ieder land mag je voor langere tijd in als je nog geen 18 bent. Zo weet ik dat je, als je naar Australië wil, 18 jaar moet zijn op het moment dat je daar het vliegtuig uit stapt.
Dit klopt niet!
Is juist andersom.
Ik mocht er niet in omdat ik 18 werd tijdens dat jaar. Ben toen uiteindelijk naar nieuw zeeland gegaan
Goyaja schreef:Lastig, dat weet ik ook niet precies. Ik zou als ik jou was DUO bellen of mailen, die weten dat precies.
@kimberly1995 is het overgangsrapport van HAVO 3 naar 4 niet net zo iets als je VMBO diploma? Want je kan namelijk vanaf HAVO 3 naar het MBO (niveau 3 zelfs dacht ik...)
Eileen_ schreef:Ja dat kan. Als je 18 bent, ben je sowieso nier meer leerplichtig.
Of als je minimaal havo gehaald hebt, ben je ook nier meer leerplichtig. Ik heb nu net de havo gehaald, ben 17 en neem een tussenjaar. Dat kan ook gewoon
Maar of t verstandig is, is een ander verhaal... Je doet nu dus havo 4 en wilt gaan stoppen? Heb je t niet gehaald dan?
Om de vavo te doen, heb je toestemming nodig van je oude middelbare school. Ze moeten denken dat je t aan kan, anders willen ze je dat niet geven en wordt je dus niet aangenomen bij de vavo. Vooral als je nog een tussenjaar gaat nemen...
Lienek schreef:kimberly1995 schreef:Nee, want je bent leerplichtig tot 21 jaar als je nog geen middelbare school diploma of mbo niveau 1/2 hebt.
Oh ter correctie ik had wel een vmbo diploma en zat net als ts in 4 havo toen ik een tussen jaar nam
Eileen_ schreef:Lienek schreef:Oh ter correctie ik had wel een vmbo diploma en zat net als ts in 4 havo toen ik een tussen jaar nam
Maar de overgang van 3 naar 4 havo 'telt' hetzelfse als tl-havo diploma, voor zover ik weet... Daarom mag je na 4 havo ook naar mbo (4).
Goyaja"
[quote="Lienek schreef:Goyaja schreef:Lastig, dat weet ik ook niet precies. Ik zou als ik jou was DUO bellen of mailen, die weten dat precies.
Dit klopt niet!
Is juist andersom.
Ik mocht er niet in omdat ik 18 werd tijdens dat jaar. Ben toen uiteindelijk naar nieuw zeeland gegaan
Beloven schreef:Eileen_ schreef:Ja dat kan. Als je 18 bent, ben je sowieso nier meer leerplichtig.
Of als je minimaal havo gehaald hebt, ben je ook nier meer leerplichtig. Ik heb nu net de havo gehaald, ben 17 en neem een tussenjaar. Dat kan ook gewoon
Maar of t verstandig is, is een ander verhaal... Je doet nu dus havo 4 en wilt gaan stoppen? Heb je t niet gehaald dan?
Om de vavo te doen, heb je toestemming nodig van je oude middelbare school. Ze moeten denken dat je t aan kan, anders willen ze je dat niet geven en wordt je dus niet aangenomen bij de vavo. Vooral als je nog een tussenjaar gaat nemen...
Dit klopt ook niet, vavo wil je overgangsbewijs hebben van 4 naar 5, met goede cijfers. Of een 3 naar 4 met goede cijfers dan mag je daar jaar 4 of 5 gewoon starten. Je moet dan zelf betalen en je oude school heeft niks meer met je te maken als jij 18+ bent
Lienek schreef:Goyaja schreef:Dit klopt niet!
Is juist andersom.
Dat snap ik niet helemaal... hoe bedoel je andersom?