Het komt dichterbij...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

blauwpaardje

Het komt dichterbij...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-14 16:40

Heee..
Na even na te denk en dit topic http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=2&t=1785204&
Ga ik dus mee enzo.. Maar ik maak me nog steeds druk om die stomme heimwee..
Heb dr ook al wel over gepraat enzo, maar alsnog..
Het duurt dus nog 4 dagen en ben mezelf echt aan het opvreten .. Denk er steeds aan en geen eetlust.
Als ik last heb van heimwee word ik dus ook soort van ziek totdat ik weer thuis ben..
En als ik er ben zou ik graag ook gewoon een echte pizza willen eten..
Ik denk de hele tijd aan van alles en hele tijd .. Wat als... wat als er dit gebeurd , wat als dat gebeurd.
Ik wil heel graag een fijne vakantie...

Ik wou dit even van me af schrijven en misschien nog wat tips ?
Het duurt nog maar 4 dagen en ben nu al bezig met heimwee.. ;(

:wave: Groetjes

Kim

Re: Het komt dichterbij...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 16:43

Gewoon lekker niet aan denken, dan krijg je het vast helemaal niet :) geniet ervan dat je nu nog thuis bent, komt vast helemaal goed :) Ga thuis wat leuke dingen doen zodat je je zelf niet hoeft op te vreten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 16:45

Wat als mijn tante een piemel had, dan was ze mijn oom geweest!

Richt je op de leuke dingen en ja de échte pizza en het Italiaans ijs is echt lekker <3

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 16:55

Lastig hoor!

Ik heb ook heel erg last van heimwee, nog steeds. Soms gaat het goed en soms heb ik er onwijs veel last van.
Ben je wel eens langer als twee nachtjes van huis geweest?
En hoe was het na die twee nachtjes dan?
Ik heb altijd de eerste twee nachten verschrikkelijk veel last, maar als ik daar eenmaal door heen ben is het ook goed en heb ik de vakantie van mijn leven!

Juist doordat je er nu zo mee bezig bent maak je de kans op heimwee veel groter. Probeer streng voor je zelf te zijn en die negatieve gedachtes over angst naar heimwee niet toe te laten.

Zorg er voor dat je je comfortabel voelt in de omgeving waar je bent: dat je weet dat als de heimwee je overvalt je ALTIJD bij je familie terecht kan of even met je moeder kan bellen om te praten. Wat mij altijd onwijs helpt is even met mijn moeder bellen om daar een flink potje bij te janken zodat het er uit is. Niet opkroppen want daar snij je je zelf uiteindelijk alleen maar in je vingers! Als alles er dan uit is val ik vaak vrij snel in slaap en is het alweer de volgende ochtend :)
Zoals ik al zei zijn het vaak die eerste twee nachtjes waar je even door heen moet.

blauwpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-14 17:00

Uhm ben wel is 2 nachten weg geweest .. Dat ging soms wel goed en soms niet.. Net waar ik me fijn voelde dus.. Maar ik maak me zelf banger terwijl het niet hoeft en dat weet ik ook wel ... maar hoe kom je van die gedachten af...
Het is dan 11 nachten intotaal.. Opzich best veel dus.. En ik ben dus best bang dat ik dus heimwee ziek ben en haast niet eet.. en zo alleen maar erger word .. ;(
Ik probeer er niet aan te denk en maar het gebeurd gewoon ..

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 17:03

Je kunt toch je oplossingen zoeken voor je heimwee? Zorg dat je ergens een plek met WiFi vindt en ga daar een aantal keer per dag naartoe om even contact op te zoeken oid? Of vraag aan je oom/tante of je af en toe een keer naar huis mag bellen, 2-3 keer per dag oid? Zou dat het niet beter maken?

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 17:04

Ja het is lastig.

Maar heel eerlijk gezegd...... Weet ik dan niet of je er goed aan doet om mee te gaan. Het is een hele overwinning als het je zou lukken! Maar misschien kun je beter in de buurt wat oefenen dat als het echt niet gaat je wel naar huis kan worden gehaald. Als je je zelf nu al zo gek maakt is de kans groot dat het ook daadwerkelijk gebeurd, niet nodig dus, maar als jij je gedachten niet kan verzetten........
Als jij daar verschrikkelijke heimwee hebt en alleen maar naar huis wil lijkt me dat voor je familie ook niet echt prettig

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 17:16

Je moet er gewoon van genieten! Het gaat eigenlijk altijd wel goed!
En geloof me maar, die pizza en die ijs zijn heerlijk!!
(voor biscotino ijs <3 )
Toen ik op vakantie was is er 1 keer wat gebeurt, en op een bepaalde manier voordat ik op vakantie was had ik al een raar gevoel, niet zo als jou dat ik heimwee ofzo had, maar het zat gewoon niet helemaal lekker.
En ja hoor,,, ik kreeg een telefoontje. Ongeluk met mijn paard. Daar zit je dan op de canarische eilanden.
Halve vakantie daar verpest en was blij dat ik naar huis kon.
Maargoed, ik wil je niet bang maken.
Heb je een verzorgster?
Maak duidelijke afspraken over hoe en wat.
Mijn paard wordt zo'n 8 keer per dag gecheckt, ik neem mijn mobiel mee (die staat dan ook 24/7 aan) en mijn verzorgster staat ook voor ze klaar. Als je van te voren alles regelt gebeurt er vaak niks.

Oh en over de heimwee, was ik de eerste keer ook heel bang voor.. Toen ik in Italie zat vond ik het heerlijk! Ik dacht iedere dag aan hem en kreeg leuke foto's toe gestuurd, ik miste hem wel een beetje maar wel op een goede manier. Bij mij liep het behoorlijk los allemaal.

blauwpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-14 17:20

xPabloBokt schreef:
Je kunt toch je oplossingen zoeken voor je heimwee? Zorg dat je ergens een plek met WiFi vindt en ga daar een aantal keer per dag naartoe om even contact op te zoeken oid? Of vraag aan je oom/tante of je af en toe een keer naar huis mag bellen, 2-3 keer per dag oid? Zou dat het niet beter maken?

Ja we gaan gewoon wifi kopen zodat je het zo beetje over de hele camping hebt..

Citaat:
Ja het is lastig.

Maar heel eerlijk gezegd...... Weet ik dan niet of je er goed aan doet om mee te gaan. Het is een hele overwinning als het je zou lukken! Maar misschien kun je beter in de buurt wat oefenen dat als het echt niet gaat je wel naar huis kan worden gehaald. Als je je zelf nu al zo gek maakt is de kans groot dat het ook daadwerkelijk gebeurd, niet nodig dus, maar als jij je gedachten niet kan verzetten........
Als jij daar verschrikkelijke heimwee hebt en alleen maar naar huis wil lijkt me dat voor je familie ook niet echt prettig

Ja .. Ik weet het , Maar we hebben alles al afgesproken , ze hebben speciaal voor mij een hotel geannuleerd en een ander hotel geboekt (voor de overnachting met de auto)
Maar de laaste tijd gaat het logeren ook heel goed... Kan je er overheen groeien ? maar juist door vroeger (oke dat klinkt wel heel oud :+ ) maar paar jaar gelden ... Ben ik dus bang.. toen ging het altijd slecht en weet ik het gevoel en daar ben ik bang voor terwijl het 2 jaar nu gewoon heel goed gaat..

Ze zijden ook wel als er wat is moet je het zeggen dat lucht ook vast op .. en ik heb ook een nichtje van mijn leeftijd.. Maar ik denk dan ook wel dat als je bezig bent je het wel weer even vergeet.. Maar ik heb het dus vooral S'avonds denk ik eraan .. voor het slapen wanneer iedereen al zobeetje slaapt en je niet makkelijk in slaap kan komen ... dan nemen mn gedachtes het over ..

blauwpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-14 17:22

WillBokkers schreef:
(voor biscotino ijs <3 )
Toen ik op vakantie was is er 1 keer wat gebeurt, en op een bepaalde manier voordat ik op vakantie was had ik al een raar gevoel, niet zo als jou dat ik heimwee ofzo had, maar het zat gewoon niet helemaal lekker.
En ja hoor,,, ik kreeg een telefoontje. Ongeluk met mijn paard. Daar zit je dan op de canarische eilanden.
Heb je een verzorgster?
Mijn paard wordt zo'n 8 keer per dag gecheckt, ik neem mijn mobiel mee (die staat dan ook 24/7 aan) en mijn verzorgster staat ook voor ze klaar. Als je van te voren alles regelt gebeurt er vaak niks.

Oh en over de heimwee, was ik de eerste keer ook heel bang voor.. Toen ik in Italie zat vond ik het heerlijk! Ik dacht iedere dag aan hem en kreeg leuke foto's toe gestuurd, ik miste hem wel een beetje maar wel op een goede manier. Bij mij liep het behoorlijk los allemaal.

haha heb zelf geen paard maar ben een verzorger :+
Maar ik ga wel vragen of de eigenaarresse een keer een foto'tje wil sturen en mn mams ook van mn hondje en alles <3

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 17:25

blauwpaardje schreef:
WillBokkers schreef:
(voor biscotino ijs <3 )
Heb je een verzorgster?

haha heb zelf geen paard maar ben een verzorger :+
Maar ik ga wel vragen of de eigenaarresse een keer een foto'tje wil sturen en mn mams ook van mn hondje en alles <3

Dan zou ik er heerlijk van gaan genieten, meid! :)
Ik zou vragen of ze af en toe foto wil sturen dan kan je zien hoe het met hem/haar gaat.
En Venetie (daar ga je toch heen?) is heel erg mooi!!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 17:25

Heimwee is iets lastigs en ook niet zomaar op te lossen door simpelweg te genieten :n

Ik heb zelf tot mijn 17e enorme heimwee gehad en ging dan ook nergens slapen zonder dat mijn ouders ook mee waren. Of één van mn zussen, maar zelfs dat was soms niet voldoende.

Hoe raar het ook klinkt voor mensen zonder heimwee, heimwee gaat niet weg door te denken dat je het niet krijgt en je alleen maar aan leuke dingen moet denken en leuke dingen moet doen.
Soms heb je geluk en groei je er overheen, en soms kun je er aan wennen en ga je steeds wat langer van huis weg. Elke keer als dat goed gaat, voelt dat zó goed!

TS Als je echt heel graag mee wilt en je vertrouwd je oom en tante dan zou ik er gewoon eerlijk in zijn en dit twijfelen uit spreken tegenover hen (mocht je dat nog niet gedaan hebben) Op die manier weten zij dat je misschien moeilijke momenten hebt daar in Italië en kunnen ze je helpen of steunen.
Wat mij goed hielp was af en toe even contact met thuis en dan ging het wel weer goed voor een paar dagen. :j

En als je teveel twijfelt, dan zou ik niet meegaan. Mocht je er dan een enorme heimwee aanval krijgen dan geeft dat alleen maar een deuk in je vertrouwen wat je tot nu toe al opgebouwd hebt met af en toe een nachtje van huis zijn.

Maar heb vertrouwen, ik was er ook pas op mn 17e vanaf.

blauwpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-14 17:26

WillBokkers schreef:
Dan zou ik er heerlijk van gaan genieten, meid! :)
Ik zou vragen of ze af en toe foto wil sturen dan kan je zien hoe het met hem/haar gaat.
En Venetie (daar ga je toch heen?) is heel erg mooi!!

Ik zal het proberen :D :+
Ja Venetie lijkt me ook heel mooi, dicht bij zee <3

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 17:30

Anoli schreef:
Heimwee is iets lastigs en ook niet zomaar op te lossen door simpelweg te genieten :n

Ik heb zelf tot mijn 17e enorme heimwee gehad en ging dan ook nergens slapen zonder dat mijn ouders ook mee waren. Of één van mn zussen, maar zelfs dat was soms niet voldoende.

Hoe raar het ook klinkt voor mensen zonder heimwee, heimwee gaat niet weg door te denken dat je het niet krijgt en je alleen maar aan leuke dingen moet denken en leuke dingen moet doen.
Soms heb je geluk en groei je er overheen, en soms kun je er aan wennen en ga je steeds wat langer van huis weg. Elke keer als dat goed gaat, voelt dat zó goed!

TS Als je echt heel graag mee wilt en je vertrouwd je oom en tante dan zou ik er gewoon eerlijk in zijn en dit twijfelen uit spreken tegenover hen (mocht je dat nog niet gedaan hebben) Op die manier weten zij dat je misschien moeilijke momenten hebt daar in Italië en kunnen ze je helpen of steunen.
Wat mij goed hielp was af en toe even contact met thuis en dan ging het wel weer goed voor een paar dagen. :j

En als je teveel twijfelt, dan zou ik niet meegaan. Mocht je er dan een enorme heimwee aanval krijgen dan geeft dat alleen maar een deuk in je vertrouwen wat je tot nu toe al opgebouwd hebt met af en toe een nachtje van huis zijn.

Heb het op die manier nog niet bekeken..
Maar misschien is het bellen en foto's of filmpjes voldoende voor haar?
Lijkt me erg vervelend als je het zo erg hebt!
Bij mij is het gelukkig altijd met een paar dagen over.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 17:36

Wat naar dat je er zo'n enorme last van hebt! Kan me voorstellen dat het op een gegeven moment gewoon niet meer helpt om 'er maar gewoon niet aan te denken'. Kun je beschrijven wat je het meeste mist; je ouders, een huisdier, broertjes/zusjes, 'gewoon thuiszijn' met je eigen spulletjes? Dan kan je ook wat makkelijker bedenken hoe je dat kan ondervangen. Bijvoorbeeld Skypen met je familieleden, fotootjes meenemen, een knuffeltje (als dat helpt, gewoon doen!).

Bekijk het ook van de andere kant; op een dag ga je er overheen 'moeten' groeien. Als je alle situaties waarin je misschien heimwee kan krijgen zou ontwijken, went het ook niet. Heel dapper van je, dus, dat je het gewoon gaat proberen. In elk geval ben je toch wel met familie, en je gaat naar een prachtige bestemming; dat helpt allemaal wel mee! Probeer de moed erin te houden en leg niet al teveel druk op jezelf; je gaat erheen met het plan om vooral lol te hebben, echte pizza (en Italiaans ijs! Ik ben jaloers ;) ) te eten, leuke ervaringen op te doen. En daarna ga je gewoon lekker weer naar huis. Als het niet lukt, dan lukt het niet; maar wie niet waagt...!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 17:47

WillBokkers schreef:
Anoli schreef:

Heb het op die manier nog niet bekeken..
Maar misschien is het bellen en foto's of filmpjes voldoende voor haar?
Lijkt me erg vervelend als je het zo erg hebt!
Bij mij is het gelukkig altijd met een paar dagen over.

Geeft ook niet, maar ik heb het zelf heel erg gehad en weet maar al te goed hoe verschrikkelijk heimwee kan voelen. Je kunt er écht ziek van zijn. Daarom dan ook mijn uitleg dat het in sommige gevallen niet "zo simpel is" :)

acera1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 17:51

Ik zit nu al 6 weken in Afrika en ik moet nog een hele week voordat ik naar huis ga. Heb ook hele erge heimwee maar de tijd gaat sneller als je iets te doen hebt die dag. En vier dagen zijn zo om. No worries :)

blauwpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-14 18:42

acera1991 schreef:
Ik zit nu al 6 weken in Afrika en ik moet nog een hele week voordat ik naar huis ga. Heb ook hele erge heimwee maar de tijd gaat sneller als je iets te doen hebt die dag. En vier dagen zijn zo om. No worries :)

wow .. 6 weken hahah
Ja die 4 dagen wel .. Dan nov de 11 dagen ergens anders...

blauwpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-14 20:59

Heeee ik ben nu bij mn oom en tante ...
En heb er eigenlijk best wel zin in gekregen hahah :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 21:01

Wat heerlijk voor je meid! :D heel veel plezier!!

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 22:49

blauwpaardje schreef:

Fijn om te horen! Een hele fijne vakantie!!!!

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 22:58

Ach heimwee pff wat heb ik daar last van gehad. En nog stedds wel eens.
Heb echt uren gehuild dat ik na huis wou, ben ook geregeld thuisgebracht.

Ik had geen heimwee naar mn ouders, nee ik had heimwee naar huis := en dan was ik weer 2 tellen thuis dan wou ik wel weer weg _O-

Zag er ook heel erg tegen op om het huis uit te gaan, maar heb nergens last van gehad, sterker nog laatste vakantie zijn we speciaal voor mij dag eerder na huis gegaan.
Maar probeer er niet te veel aan te denken, weet niet of je het fijn vind maar neem je eigen kussen mee en misschien je lievelings knuffel waar je mee slaapt als je die hebt. Je vindt hebt dan wel wat vertrouwds mee.

PRobeer te gaan genieten en veel leuke dingen te doen, zodat je s avonds te moe bent om te piekeren.

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 23:29

Heimwee is erg lastig. Weet er helaas alles van.. ik nam altijd een beer mee en zorgde er voor dat mijn lakens en kussensloop naar thuis roken.. dat scheeld al heel veel. Vooral voor de nachten. En natuurlijk je favoriete muziek met oordopjes..

Veel plezier en geniet er van.. italie is ook niet het einde van de wereld moet je maar denken.. :)

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 10:24

blauwpaardje schreef:

Fijn vakantie! Laat je ons even weten hoe het gegaan is?

blauwpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-14 16:37

WillBokkers schreef:
blauwpaardje schreef:

Fijn vakantie! Laat je ons even weten hoe het gegaan is?

Heee.. Heb vanacht bij oom en tante geslapen en om half 6 waren we onderweg .. nu al tijdje in hotel in oostenrijk omdat we niet in een keer rijden.. Maar alles gaat nog goed dus dat vind ik fijn ! gratis wifi hier in het hotel :D