Gescheiden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BWendyB

Gescheiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-14 11:49

Ik weet niet of het hier goed staat..

Ik ben sinds 22 april gescheiden van mijn vriend, tevens de vader van onze kinderen. We hebben een omgangsregeling getroffen maar daar heeft hij zich niet aan gehouden en zit me hier mezelf een beetje op te vreten van frustratie :x .
We zouden als we iemand anders leren kennen, niet gelijk de kinderen erbij betrekken. Nu heeft hij via een kameraad iemand leren kennen en daar is hij vanacht blijven slapen met de kinderen. Daar kwam ik net achter want ik vroeg hoelaat hij de kids komt brengen en zei hij dat hij rond die tijd in Groningen is en dat hij daar heeft geslapen met de kids.. Morgen de advocaat maar bellen..
Wie heeft het ook meegemaakt en is ook gescheiden?
Oja we zijn niet getrouwd geweest maar wel samenwonend.

eilleen333

Re: Gescheiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 11:53

Is het niet mogelijk om het gesprek met hem zelf aan te gaan? Proberen er samen uit te komen? Denk dat dat het minst schadelijk is voor de kinderen.
Het laatste wat je wil is een 'vechtscheiding' waarbij de rechtbank beslist waar de kinderen verblijven.

Ik ken het zelf, ben kind van gescheiden ouders en mijn vader is..... Apart zullen we maar zeggen ;)

Ik was oud genoeg om zelf te beslissen toen ze uit elkaar gingen (ik was 13), maar mijn vader houdt zich ook niet aan de regels van alimentatie etc. Zelfs de rechtbank krijgt het tot op heden nog niet voor elkaar.

Heel veel sterkte en ik hoop dat jullie er uit komen.

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-14 11:56

Nee helaas. Hij heeft borderline en is snel agressief en heeft me ook al paar keer bedreigt.
Ik probeer het nog netjes te houden maar ga het zeker weten morgen met de advocaat bespreken wat we het beste kunnen doen want ik wil inderdaad ook een vechtscheiding voorkomen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 11:58

Jeetje dat is wat zeg. Ik denk dat je het beste de advocaat kunt vragen of een mediator in kunt schakelen. Ik wil je iig sterkte wensen. Staan de afsrpaken op papier?

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-14 12:01

Ja en ze zei dat naar mij toe mailen maar dat heeft ze ook (nog) niet gedaan.
Afspraken zijn 18juni gemaakt.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 12:01

Eerst maar eens even diep ademhalen voordat de frustratie de overhand krijgt.

Hoe oud zijn je kinderen en wat is er zo dramatisch aan met zijn allen ergens gaan logeren? Weet je al welke uitleg hij heeft gegeven over het feit dat ze precies dáár zijn gaan logeren voor een nachtje?

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 12:03

In deze fase van het het conflict zou ik het nog niet via de advocaat gaan regelen, dat verhard het conflict alleen maar, en bovendien is er via een advocaat alleen een win-verlies oplossing mogelijk.

Je zou beter naar een mediator kunnen gaan. Op die manier kun je er samen uitkomen. Misschien is het dan ook handig om andere dingen vast te leggen. Wanneer ze oud genoeg zijn voor een mobiel, uitgaan, etc.
Als je echt samen een contract tekent kun je misschien ook samen consequenties afspreken wanneer een v.d. 2 zich er niet aan houd.
Wil het niet lukken, kun je altijd nog naar det rechtbank. Maar je zult nog heel lang aan elkaar vast zitten dus lijkt het mij wel belangrijk om je relatie zo goed mogelijk te houden. ;)

Edit: Ik zie nu je laatste bericht. Ik zou toch mediation proberen, het is onder begeleiding, en anders staat het je altijd nog goed in de rechtbank dat je het geprobeerd hebt.

Ik bedoel wat wil je anders? Je kids voor altijd bij hem weghouden? Voor je kinderen blijft het wel hun vader....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 12:04

Maflinger_S schreef:
Eerst maar eens even diep ademhalen voordat de frustratie de overhand krijgt.

Hoe oud zijn je kinderen en wat is er zo dramatisch aan met zijn allen ergens gaan logeren? Weet je al welke uitleg hij heeft gegeven over het feit dat ze precies dáár zijn gaan logeren voor een nachtje?

Het is gewoon niet netjes dat hij dat wel doet terwijl er afsrpaken zijn gemaakt. En het kan voor kinderen best traumatisch zijn als ze hun ouders in korte tijd met een ander zien. Dat was voor mij op 18-jarige leeftijd al raar om te zien, laat staan als je jonger bent.

huppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 12:06

Misschien is het handig om eerst te wachten dat hij zijn handtekening onder de afspraken gezet heeft.
Ik weet dat dat moeilijk is om nu niet gelijk te reageren .

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-14 12:08

We hebben een meisje van 6 jaar en een meisje van 8maanden.
Ik bel morgen de advocaat wel op voor advies en ook eventueel een mediator

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 12:10

Volgens je berichten woont je ex bij zijn moeder, misschien is het een optie als meneer zo graag bij een nieuwe vriendin wil slapen dat je dochters bij oma blijven. Nu meteen de advocaat erop roept alleen weerstand op. Ik weet niet hoe goed jij met je ex schoonmoeder overweg kunt maar misschien kun je met haar in gesprek gaan. Of je ex vertellen dat wanneer hij bij een vriend/vriendin wil blijven je liever hebt dat de kinderen bij jou blijven omdat het anders te verwarrend voor ze is.

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-14 12:13

Dat staat ook op het papier van de omgangsregeling.
Maja daar trekt hij kennelijk niks van aan.
Mijn schoonmoeder is bang voor hem dus dat wordt em niet.

We hebben het bij de advocaat op papier gezet en ze zei al, mocht er iets zijn, kun je gewoon bellen voor advies. Het is niet gelijk dat ik op een vechtscheiding uit wil gaan..

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 12:16

Er kunnen meerdere redenen zijn waarom hij bij zijn waarschijnlijke nieuwe liefde is blijven slapen mét de kinderen. En de manier waarop een en ander gegaan is hoeft voor een kind helemaal niet traumatisch te zijn, maar dat ligt inderdaad aan de omstandigheden en de uitleg.

Hoe dan ook, het is goed om afspraken met betrekking tot de kinderen en betaling van levensonderhoud vast te leggen om te voorkomen dat je in een vechtscheiding terecht komt.

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-14 12:22

Hij heeft gewoon niks tegen mij gezegd.. Ik vroeg hem of hij een nieuwe vriendin heeft en zegt hij nee. Hij zou toch kunnen zeggen dat hij met de kids naar zijn vriendin toegaat en daar blijft logeren?

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 12:30

Het is inderdaad heel banketstaaf van hem, zeker. Ik neem aan dat ze enkel in het weekend bij hem zijn en hij dus meer dan genoeg tijd heeft zijn vriendin te zien?

Probeer het ook positief in te zien, ik weet niet hoe goed hij met zijn kinderen is, maar vrouwen zijn over het algemeen toch zorgzamer etc. dan mannen, misschien zou het juist wel in het voordeel van de kinderen kunnen zijn?

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-14 12:34

De kinderen mogen om de week een weekend naar de vader en om de week een woensdagmiddag.. Dus hij heeft genoeg tijd voor vrouwen..
Dat klopt. Maar ik wil wel dat hij de kinderen blijft zien maar dat hij in ziet dat hij zich aan de afspraak moet houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 12:37

Waarom is dit zo belangrijk voor je? Of nee, ik stel de vraag verkeerd: wat maakt dat dit zo belangrijk is voor jullie kinderen?

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 12:40

Je ouders zien scheiden is al moeilijk genoeg safina, je wil toch niet je kinderen laten opgroeien met het idee dat het normaal is om van relatie naar relatie te hupsen?
Of erger nog, straks heeft hij iedere keer een andere vriendin waar hij ze mee naar toeneemt. Iedere keer een vreemd iemand die zich misschien wel met jou kids en hun opvoeding gaat proberen te bemoeien. Nee ik snap TS volkomen hoor.
(En dat terwijl ik zelf aan de andere kant van 't verhaal sta, als stiefmoeder. :+ )

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-14 12:40

Sowieso eerlijkheid tegenover mij en de kinderen en hij heeft deze vrouw nog maar net leren kennen sinds een paar weken geleden en ik vind het dan te snel om de kinderen daar te laten slapen terwijl het naar zijn zeggen niet zijn vriendin is.. Het is in een vreemde omgeving, andere provincie..

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-14 12:42

Gypsy schreef:
Je ouders zien scheiden is al moeilijk genoeg safina, je wil toch niet je kinderen laten opgroeien met het idee dat het normaal is om van relatie naar relatie te hupsen?
Of erger nog, straks heeft hij iedere keer een andere vriendin waar hij ze mee naar toeneemt. Iedere keer een vreemd iemand die zich misschien wel met jou kids en hun opvoeding gaat proberen te bemoeien. Nee ik snap TS volkomen hoor.
(En dat terwijl ik zelf aan de andere kant van 't verhaal sta, als stiefmoeder. :+ )

Precies want zo 1 is hij ook..hij is vroeger een player geweest en ik ben bang dat hij van de ene vrouw naar de andere gaat en de kinderen er dus bij in trekt

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 12:44

Moeilijke situatie zeg! Ik heb zelf ook twee jonge kindjes en ik zou daar ook niet blij mee zijn. Niet omdat ik het hem niet zou gunnen of mijn kinderen weg te houden bij een eventuele vriendin van mijn expartner. Maar meer om het voor de kinderen zo rustig mogelijk te houden en ik ze eerst zou willen laten wennen aan het feit dat papa en mama uit elkaar zijn en ze in twee huizen zullen wonen.

Hebben jullie verder een periode afgesproken waarbij jullie de kinderen dan nog niet betrekken bij een nieuwe partner? Het kan eventueel zo zijn dat hij haar al langer kent en hij er geen kwaad in ziet. Dat hij de afspraak verkeerd begrepen heeft. Of wellicht is het geen nieuwe vriendin, maar echt gewoon maar een vriendin.

Ik zou gaan proberen om rustig met elkaar te kunnen communiceren over de kinderen met behulp van een mediator. Die staat er blanco in en trekt geen partij. Zo iemand kan jullie vast een andere kijk op de situatie geven.
Ik denk dat het belangrijk is continue het welzijn van de kinderen in de gaten te houden en daarmee te beslissen over welke dingen je het wel wilt hebben en welke dingen je accepteert hoe moeilijk ook.
Let er zelf op dat je eerst helemaal rustig bent voor je het gesprek ingaat en hem ook rustig de kans geeft zijn verhaal te doen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 12:45

Ik zou voorlopen mijn kant van de omgangsregeling ook even stopzetten, als hij zich niet aan zijn afspraken kan houden.

En dat je de kinderen ergens mee naartoe neemt wat niet helemaal om de hoek is en ipv de hele rit in het donker terug te moeten rijden beslist om ergens te overnachten, dan is dat een ding. Maar als dat idd een van zijn vlammetjes is, en wie weet hoeveel er nog gaan volgen, is dat geen stabiele basis voor een kind.

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-14 12:48

Hij reist met de trein. Hij heeft haar net leren kennen, heeft hij mij ook verteld. Hij kent haar nog maar 1,5maand hooguit.
Dus vind ik het te snel voor een logeerpartij bij een vriendin (?) met de kinderen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 12:51

Met de trein van bijv. Maastricht naar Groningen kan een wereldreis zijn en een paar uur in beslag nemen.
Wat je misschien met kinderen niet moet willen. Niet op een dag heen en dezelfde dag terug.
Maar ik begrijp dat het hier niet gaat om een visite van Maastricht naar Groningen, en dat je ex dichterbij zit.
Dan vind ik idd een logeerpartij ongepast.

Heeft hij de kinderen erkend? Als jullie niet getrouwd zijn geweest dan heeft hij toch geen poot om op te staan?

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 12:53

Ts het is natuurlijk niet voor niks jou ex. En jij de zijne. Zolang hij goed voor de kinderen zorgt hoeft hij daar na jou toe geen verantwoording over af te leggen. Hij doet dingen die jij niet leuk vind of anders zou doen. Ja dat kan. Leuk? Nee. Liever in overleg. Maar het is zijn leven en hij bepaald zelf hoe hij dat inricht. En andersom ook natuurlijk.
Niet makkelijk om het op die manier te moeten accepteren en er achter te komen dat afspraken geen waarde hebben.