scherm mobiel kapot, bang

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kesha1

scherm mobiel kapot, bang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-14 13:53

Ik zit nu in de stress, ii fietste van me verzorgpaard af en toen wou ik me mobiel in me cap doen, maar er kwam een auto van voren en op een of andere manier belandde hij plat met het scherm tegen het asfalt, nu ben ik bang. Mijn moeder word laaiend als ze dit hoort en ze had deze mobiel van haar profider gekregen en niet helemaal afbetaald, kan het zijn dat de schade vergoed word?? Ik zit nu bijna te janken omdat ik weet dat me moeder heel boos gaat worden.
aub help me een beetje verder!!!

PenP2014

Re: scherm mobiel kapot, bang

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 13:55

Tsja niks meer aan te doen toch? Rustig uitleggen wat er is gebeurd. Nieuw scherm is niet zo heel duur. Misschien voorstellen wat van je zak/spaargeld in te leveren om mee te betalen of klusjes doen?

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-14 13:57

Mijn moeder is zo flauw om geen zakgeld te geven maar dan zegt ze klusjes maar als ik die doe en ik vraag er geld om dan krijg ik als antwoord: ja dan ziu ik ook betaald moeten krijgen voor klusjes

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 13:57

Dit kan iedereen gebeuren, dus ook jou. Dit had net zo goed je moeder kunnen gebeuren :)
Gewoon rustig blijven en naar je moeder gaan. Gewoon eerlijk zeggen wat er gebeurde.
Ik weet niet of je verzekerd bent maar als dat wel zo is kan je je mobiel gewoon daar heen sturen.
En als je hem terug hebt direct een hoesje kopen :)

Succes!

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 13:58

PenP2014 schreef:
Tsja niks meer aan te doen toch? Rustig uitleggen wat er is gebeurd. Nieuw scherm is niet zo heel duur. Misschien voorstellen wat van je zak/spaargeld in te leveren om mee te betalen of klusjes doen?

Ligt eraan welke telefoon. Nieuw scherm voor m'n S3 was 160 euro. Heb ik dus niet laten doen..

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-14 14:00

Ik heb samsung galaxy s3 ..... maar ik ken me moeder en krijg ik gelijk alles op me af: onvoorzichtig met spullen, gooit ze overal neer ect. Is niet zo maar in haar ogen doe ik volgensmij alles verkeerd dus ik ga het denk ik eerst tegen me pa zeggen omdat ik daar ben, moetie alleen nog thuiskomen

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 14:01

Meid, haal even diep adem. Je hebt je telefoon perongeluk laten vallen, ik neem aan dat je moeder ook geen onredelijk mens is. Het lijkt me opzich niet onlogisch als jij (een deel) betaald van de reparatie. En daar zou je inderdaad voor kunnen gaan sparen/lening bij je ouders aflossen. Maar praat eerst met je moeder, mocht ze je gehele zakgeld willen innemen zou je wellicht kunnen overleggen dat ze een deel houdt voor afbetaling van de schade en een deel krijg je wel :)

edit: Meid, ik zie dat je 12 jaar bent, op die leeftijd lijken je ouders ook héél erg onredelijk, ik had op die leeftijd ook áltijd gelijk, mijn ouders niet. Maar kan me niet voorstellen dat je moeder echt onredelijk zal zijn zolang JIJ ook gewoon rustig en vriendelijk blijft óók als je het met haar beslissing níet eens bent :)
Laatst bijgewerkt door Maartje1990 op 28-06-14 14:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 14:02

Klinkt beetje flauw, maar ik denk dat je er even niets aan kan doen. Probeer het haar rustig uit te leggen.
Overigens snap ik niet helemaal waarom een moeder haar nog niet afbetaalde, blijkbaar dure telefoon, aan haar dochter van 12 geeft. Maargoed daar kan je natuurlijk niets mee!
Succes meid :(:)

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-14 14:11

Mijn moedet zit bij een profider en omdat ze daar iets van 5 jaar zat mocht ze een nieuwe mobiel kiezen, dezesamsung was net uit dus aardig prijzig maar die heeft zd dus op afbetaling maar ze kreeg een nieuwe mobiel voor der verjaardag of met kerst weet ik even niet meer, dus mocht ik deze samsung.
Ik krujg geen zakgeld, moet er eerst klusje voor doen en dan als ik geld vraag krujg ik als antwoord: ja dan wil ik ook wel geld krijgen voor huis opruimen. Dus tsja schiet niet op en me moeder schiet snel in de stress en als ze boos word dan hou ik me mond en kijk heel dof. Puur omdat ik geen zin heb in ruzzie
Over dat hoesje; ik heb 2 hoesjes eentje is kapot gegaan om eenifanderemanier toen ik hem uit me zak pakte en ij heb nog zo'n hoesje zoals dit: http://www.samsunggalaxys3.net/2157/ges ... galaxy-s3/
maar omdat ik ook een sportarmband heb heb ok me gewone achterkantje erop gezet en een hoesje had toen niet geholpen want hij viel uit me hand plat op de grond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 14:11

Soms heb ik ook wel eens in de stress gelegen toen er iets kapot was dat door mij kwam. Ik ben toen gewoon naar mijn ouders gegaan en heb ze verteld hoe het kapot was gegaan, vonden ze helemaal niet erg, mijn vader wordt soms wel boos omdat iets kapot gaat, maar dit keer werd die niet boos (omdat ik het hem had verteld).

Mobiel kapot is helemaal niet erg, kan gebeuren. Schermpje laten vervangen en that's it (even kijken waar het het goedkoopste is om te laten vervangen). Desnoods betaal je nog wat mee.

Veel succes :):)

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-14 14:13

kesha1 schreef:
Mijn moeder is zo flauw om geen zakgeld te geven maar dan zegt ze klusjes maar als ik die doe en ik vraag er geld om dan krijg ik als antwoord: ja dan ziu ik ook betaald moeten krijgen voor klusjes

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 14:18

Jildau schreef:
PenP2014 schreef:

Ligt eraan welke telefoon. Nieuw scherm voor m'n S3 was 160 euro. Heb ik dus niet laten doen..

Dan heb je dat behoorlijk duur betaald. Ik heb mijn S3 meerdere keren kapot laten vallen. Nieuw scherm kost 15 Euro. Mijn man kan dat zelf repareren, maar als je het laat doen, kost je dat ongeveer 50 euro.

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-14 14:20

Me pa weet het nu hij is niet boos ofzo maar mijn moeder gaat er weet ik 100% zeker een drama van maken

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 14:24

kesha1 schreef:
Me pa weet het nu hij is niet boos ofzo maar mijn moeder gaat er weet ik 100% zeker een drama van maken

Meid, je moet er toch doorheen. Kan dan maar beter meteen gebeurd zijn, veranderen kun je het toch niet. Knuffel!

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 14:25

Nou kijk! Je vader is niet boos. Kan je je vader dan niet vragen of hij je wilt steunen zodat je moeder niet zo boos word?

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-14 14:50

Ik ga morgen avond weg van me pa en hij naar belgie dus dat gaat niet echt

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 15:06

Gewoon eventjes kiezen op mekaar! Het is natuurlijk ook niet handig om al fietsend met die mobiel te gaan klungelen, maar ze zal heus snappen dat je het niet expres hebt gedaan. Je zal waarschijnlijk een dikke preek krijgen, maar dat is nu eenmaal wat moeders doen! Probeer dan niet boos te worden, maar zeg gewoon dat je het met haar eens bent en dat het geen slimme actie was, dan voorkom je een discussie. Accepteer de straf die je krijgt, hoe meer je meewerkt hoe milder die zal zijn. En onthoud; het is niet het einde van de wereld! Je moeder zal heus niet eeuwig boos blijven.
Een kapot scherm vervangen hoeft niet duur te zijn, heb die van mij al is voor 40 euro laten fixen bij een onofficieel winkeltje. Even goed op internet zoeken of je een betrouwbare kan vinden en t' is zo gepiept :)

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-14 15:25

Ben al wat rustiger, maar ik heb gewoon altijd het gevoek dat ik beter dood kan zijn want : altijd gaat bij mij iets stuk, kom ik telaat, hen ik ruzzie met me moeder

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 15:40

Ik denk eerlijk gezegd dat je met iemand moet gaan praten. Dat je zo denkt is niet normaal, en ik neem je niks kwalijk! Maar misschien kan je gewoon eens tegen je moeder zeggen hoe je je voelt? Des nood schrijf je het op een brief, dat is meestal wel makkelijk.

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 15:46

Ach, ik ben ook niet zuinig op mijn spullen. Mijn tablet laten vallen en een barst erin. (kan niet meer gerepareerd worden en ik heb de tablet pas 4 maand) Op een rustig moment rustig gaan uitleggen wat er is gebeurd. Het komt echt wel goed :)

Liesjeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 15:54

ik hem mijn S3 ook al 2 keer laten vallen, en ja mijn moeder was boos. uiteindelijk heeft ze de reparatie kosten ook nog eens zelf betaald (75€ ofzo) , dus het viel bij mij wel mee !

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-14 15:54

Ik ben wel zuinig op me spullen maar mijn moeder is het top punt van zuinig op je spullen, ik kan me mobiel nog wel op me bed gooien en oortjes in de kast maar bij haar nee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 16:45

Ik heb voor mijn Iphone voor een tientje via ebay nieuw scherm gekocht incl. toolkit. We zijn er 3 uur mee bezig geweest maar mn scherm is weer heel

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 16:54

Ik heb een keer mijn telefoon laten vallen toen er net twee weken geleden een nieuw scherm in was gezet. :') Ik dacht dat m'n ouders woest zouden worden, dus ik in tranen naar boven naar m'n moeder en met een heel zacht stemmetje gezegd; "Mam, niet boos worden. Mijn telefoonscherm is weer stuk." Reactie van mijn moeder: "Oh, das dom. Mja niks aan te doen." Echt, ik geloof dat mijn ogen bijna uit hun kassen rolden. Mijn vader, waarvan ik het grootste drama verwachtte, reageerde ook heel relaxt erop.

Het kan dus meevallen TS! En anders als je moeder wel heel boos wordt moet je maar zo denken: Het waait wel weer over. Je moeder gaat echt niet voor altijd boos blijven. :)

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-14 17:44

Kan ze idd niet