Al een paar dagen 's nachts vreemd geluid in mijn kamer...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Al een paar dagen 's nachts vreemd geluid in mijn kamer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 09:32

....Maar dit is toch wel een leuke en mooie verassing! :)

Al een week lang ofzo hoorde ik 's nachts steeds een geluid wat vanuit mijn dak kwam, wat op gekrabbel van nageltjes ofzo leek. Toch best eng, maar na een paar dagen was ik er wel aan gewend.

Vannacht ben ik erachter gekomen wat het was! :D

Aan twee kanten van mijn kamer bestaan mijn muren bijna helemaal uit glas, en toen ik 's nachts terug kwam van de bioscoop, was het donker en stonden de luxaflexen nog open. Maar wat zag ik toen:

Wolken van vleermuisjes die ook vaak op een afstand van maar 10 cm langs het glas schieten! :D :wow:

Ze zijn echt heel erg mooi, en ik ben blij met het gezelschap.

Wie heeft nog meer een stille meebewoner in zijn huis?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 09:34

vleermuizen zijn tof! wij hebben enkel muizen gehad -O-

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 09:36

Wat gaaf :D

Wij hebben ieder jaar een nestje Merels in een klein gat in het dak zitten, die hoor je ook altijd!

Santos_05
Fotograaf

Re: Al een paar dagen 's nachts vreemd geluid in mijn kamer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 09:38

Toen wij het dak vernieuwden zaten er ook en aantal. Hier vliegen ze altijd rond schemering rond ;-) op zolder hoor ik de muisjes lopen.....

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 09:40

Wat super gaaf!

Wij hebben idd alleen vogels die nestjes in het dak hebben. voor de rest niet zoveel bijzonders.

ja laatst hadden we een nest spinnen.. daar waren we iets minder blij mee :=

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 09:45

We hebben trouwens ook wel muizen gehad, verschillende keren... Vaak hebben we die het huis uit kunnen zetten en nooit meer iets van gehoord, maar de hardnekkige hadden een ander lot :(:)

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 09:47

Wauw! Gaaf zeg! Vleermuizen zijn leuk :D

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 09:52

Hier zitten muizen in de kruipruimte,je hoort ze s'avonds wel eens knagen aan de muren.Dan hoor je echt krr, krrr.
Ze proberen een gat te maken in de muur om zo de woonkamer in te kunnen.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 09:57

Vleermuizen zijn leuk en lief en intrigerende wezens! Alleen hun ontlasting stinkt like hell, dus als je iets vies ruikt.... ;)

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 09:58

Hier zitten ze niet onder mijn dak, maar ze komen wel elke avond voorbij mijn raam vliegen om insecten te vangen. Ik vind het gaaf.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 10:00

Ik heb lang boerenzwaluwen gehad. Ik slaap boven de garage en hun nest zat zo ongeveer onder mijn bed. Wat minder leuk is dat gekwetter om 6 uur 's morgens. En als ze binnen komen flapperen heb je ook een probleem :+ (en dat is meermaals gebeurd!) Ik kan hun gekwetter wel uit duizenden herkennen. Naast een duif herken ik erg weinig vogelroepen, maar een zwaluw pik ik er perfect tussenuit :')

Voor de beeldvorming, dit is een boerenzwaluw (je hebt verschillende soorten namelijk): http://www.wildewijdewereld.nl/wp-conte ... 006244.jpg

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 10:01

Gaaf zeg! Leuk dat je het ook waardeerd, doet niet iedereen +:)+

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 10:01

Wat super leuk :D

Ik heb wel eens twee weken een muis in mijn kamer gehad :') Onze kat had die daar gedropt, wou het beestje levend vangen maar hij trapte niet in de val. Toen moest ik hem voeren natuurlijk, want stel dat 'ie dood zou gaan achter mijn kast :P Zat ik op bed een boek te lezen en scharrelde dat muisje gezellig rond :')

Na twee weken gelukkig eindelijk te pakken en weer naar buiten gezwierd :D

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 10:06

Wat gaaf, ik heb alleen last van een marter die 's winters zich een weg door de muur probeert te graven.. Gelukkig is hij afgelopen winter vertrokken naar de buren :')

Muizen heb ik ook. Alleen dan geheel vrijwillig en veilig opgeborgen in een kooi }>

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 10:08

Wat gaaf! Jammer dat wij alleen onze katten en saaie vogels horen van buiten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 10:12

Bernoe schreef:
Gaaf zeg! Leuk dat je het ook waardeerd, doet niet iedereen +:)+

Haha, ik denk dat dat komt omdat ik eigenlijk niet echt een stadsmens ben! :) Mijn ouders hebben al sinds mijn 6de ook een huis in Zweden, en daar heb je eigenlijk verder alleen maar dieren... We hebben al wezels, zwaluwen, dassen (iets minder fijn) en nog veel meer op bezoek gehad... Erg leuk! :)

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 10:20

Niet in huis. Maar wel achter ons in de speeltuin. Zie je ze soms vliegen. Erg leuk om te zien :D

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 10:29

In het huis waar ik opgegroeid ben (oud huis) woonden er ook vleermuizen in het dak, die vlogen ook langs het raam, ik kon ze toen ook horen. (kinderen horen de hoge tonen die ze produceren soms wel, zo hoorde in vroeger ook geluid komen uit van die anti-diefstalpoortjes). We hadden ook veel zwaluwen die nestelden in het dak. Later toen het dak niet meer zo best was (zat een gat van onder af waardoor ze tussen het dak en mijn kamer konden ) zat er ook een nest duiven. Er zat dus echt maar 1 plankje tussen mij en die beesten, dus die hoorde je de hele tijd koeren en scharrelen, was minder gezellig. Tot grote frustratie van de kat zaten ze ook op de vensterbank naar binnen te kijken en ze bleven ook gewoon rustig zitten als de kat tegen de ruit op vloog.
Laatst bijgewerkt door jorretje op 28-06-14 10:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 10:29

Ik heb een boerderij en hier zitten er ook veel. Als het schemert vliegen ze hier ook langs de ramen. Steeds in dezelfde rondjes lijkt het wel. Twee keer al ééntje binnen gehad. Maar met het raam ver open zetten wat hij zo weer buiten :D.

Hier hebben we ook jaarlijks een nest kerkuilen. Wij hebben een hoog rond raam in onze schuur in laten tikken en daar een nestkast voor kerkuilen laten hangen. Er is inderdaad een koppel aan komen vliegen en die hebben nu jaarlijks een nest.
Ik begreep altijd dat ze de jongen op een gegeven moment verjagen. Maar minimaal 1 woont er ook al jaren bij ons, maar die is wel in een andere schuur gaan zitten. Of dat een koppel is of alleen weet ik niet.
Als wij rond een uur of 20:00/21:00 naar buiten lopen door de schuur, dan vliegen ze over ons hoofd naar buiten. Ze zijn alleen zo snel en schuw dat we ze nooit echt duidelijk kunnen zien.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 10:54

Wel vleermuizen op het erf.En steenuilen en op zolder een rat gehad.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 10:56

Wij hebben wel eens 4 dagen lang een vleermuis in huis gehad
Die ging s nachts rondjes vliegen in de slaapkamer en badkamer
was niet grappig niet :n

Blij dat hij nu toch maar liever buiten slaapt ipv bij ons binnen :')

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 11:10

Ahh, vleermuisjes zijn zo schattig! Bij m'n ouders woonden ze onder ons balkon. 's Avonds kwamen ze dan zo over je hoofd vliegen als je buiten stond :)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 12:21

jep, hier ook al jaren vleermuizen. Ik woon op een boerderij, heb nog steeds niet kunnen ontdekken waar ze 'wonen' :D Wij doen 's avonds laat altijd nog een laatste ronde en ik vind het altijd prachtig om te zien hoe de vleermuizen druk zijn met jagen.

DaniellaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 12:40

Bijna 3 weken geleden kwam mijn dochter van 9 's avonds laat de woonkamer binnengewandeld. Mam, er zit een vleermuis op mijn kamer, ik dacht eerst dat het een grote vlieg was, maar het is toch echt een vleermuis. En die mededeling deed ze zo nuchter, helemaal niet in paniek of zo.
Wij kijken en inderdaad, er vloog een klein vleertje door haar kamer. Wij zijn die hele dag weggeweest, pas laat thuisgekomen en blijkbaar is dat diertje al de avond van tevoren naar binnen gevlogen en heeft de hele dag daar gezeten. Met wat aandringen, de klamboe en een wijd open raam kregen we hem/haar uiteindelijk buiten.
Behalve wat buurkatten die af en toe binnenwandelen en een egel in de tuin is dit de eerste indringer hier in huis.
In ons vorige huis heeft al van alles gewoond of gelogeerd, variërend van muizen in de kelder en steenmarters op zolder, tot een pad die kwam schuilen voor de regen en de kippen van de overburen die in de keuken kwamen kijken of er nog iets te scharrelen was. En met een aantal katten in huis is het ook niet vreemd dat er een hele reeks (al dan niet levend) muizen, ratten, vogels of mollen in de kamer verbleven. Meestal is dat een kwestie van oppakken en weer buiten zetten.
Wat ik niét leuk vond was het wespennest dat zich gevormd had tussen de planken van de zolder en het plafond van de slaapkamer. Uiteindelijk wel er van verlost, maar dat ging niet helemaal vanzelf.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 12:49

- muisjes
- vleermuisjes
- boeren zwaluwen
- huiszwaluwen.
- zeldzame solitaire bijtjes.
- koolmeesjes.

''Helaas'' kunnen bij de muren niet voegen door de laatste 4.
de zwaluwen gebruiken de mergel uit de muren voor hun nest.
De bijtjes bouwen hun gaatjes in de mergel.
De koolmeesjes zitten tussen 2 compleet uitgeholde voegen :D

Ik kan ze allemaal op prijs stellen, alleen de koolmeesjes zitten
onder mijn raam, en als mama dan eten komt brengen schreeuwen de jongen mij wakker :D

Edit: en iets minder geliefd: een heuse marter hebben wij in de stal naast ons huis waar paardlief staat logeren. Het zijn mooie dieren om te zien.
Laatst bijgewerkt door romyloverrr op 28-06-14 12:51, in het totaal 1 keer bewerkt