Nu mijn Bonsai eindelijk door heeft dat hij niet gestraft wordt als hij groeit, zoek ik een schaal voor hem. Ik ben al in verschillende winkels, waaronder tuincentra geweest, maar nergens vind ik een mooie schaal waar mijn boompje in kan. Nu vroeg ik me af waar jullie je schalen vandaan hebben? Of weten jullie toevallig een winkel waar ze schalen verkopen (liefst van ijzer).
emmm wij hebben 2 stenen bakken gehad maar eentje is dood dus nu hebben we een bak over!
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 27-06-14 20:03
Bonsaï's moeten in een stenen schaal (gemaakt van klei), geglazuurd of ongeglazuurd. Google eens, dan vind je genoeg schalen te koop.
Onze schalen komen veelal uit het buitenland overigens. Maar de meeste bonsaï's gaan ook naar tentoonstellingen, en dan is een geschikte schaal echt cruciaal. (Nu roep ik wel onze, maar het is mijn moeder die volop in de bonsaï's bezig is, wij roepen altijd dat we van onze erfenis nog geen half uur kunnen stoken .)
moelly
Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-14 23:37
Moest wel even heel hard lachen om je laatste zin, Neonlight
Oké, ik moet dus opzoek naar een stenen schaal.. Waar haal ik die?
EDIT: Ik ga niet met mn boompje naar de keuring Lijkt me geen goed plan, het leek me gewoon leuk om er een op te kweken