Kamers zoeken!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BaileyMix

Kamers zoeken!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-14 14:14

Sorry als het verkeerd staat of er al een topic over is! Kon dat zo niet vinden :)

Nu mijn diploma eindelijk op zak is, ben ik lekker aan het zoeken naar een studentenkamer voor mijn vervolgopleiding. Helaas gaat dat net iets minder voorspoedig dan gehoopt :') De meeste kamers die ik tegenkom zijn
a) Tijdelijke kamers (tijdens de zomer dus)
b) minimale leeftijd 18 (ben 17)
c) veel te ver uit de buurt en dan ook nog flink €

Best rot dus :')

Nu heb ik wel een stuk of twee kamers gezien die wel 'geschikt' zijn, nu loop ik tegen het volgende probleem op: Hoe reageren!? Het gaat hier om Kamernet. Moet je gewoon reageren bij dat paarse vak? Want ik zie ook veel staan dat je een Premium account moet hebben om te reageren?

Dus als iemand het antwoord weet en/of tips heeft, u bent welkom! Ik ben trouwens zoekende in Utrecht.

Uiteraard zijn mede-kamer-zoekers ook van harte welkom om de wanhoop te delen :(:)

Gittta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 14:18

Hier nog een kamer zoekende! Op kamernet moet je idd een premium account hebben om te reageren :x Ik heb dat laatst ook uitgevogeld, helaas nog geen reactie. Mijn isue met kamers is dat er niet onwijs veel aangeboden worden, maar gelukkig hebben we nog even de tijd :)
Waar ben jij op zoek naar een kamer?

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-14 14:19

Gezellig :D

Balen van dat Premiumaccount, want SSH kost ook al geld... Stelletje studenten afpersers hihi! Ik ben zoekende in Utrecht, jij?

Gittta

Re: Kamers zoeken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 14:21

Haha, ja klopt je moet echt vet valk geld betalen als je wat meer wil dan alleen kijken. :p
Wat is SSH? Die ken ik volgens mij nog niet o:)
Ik ben opzoek in Assen :)

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-14 14:22

Ook een site voor studentenwoningen, maar volgens mij maar voor een paar steden. Utrecht, Amersfoort, Rotterdam, Tilburg, Zwolle en Maastricht.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 14:26

Ik heb wel het idee om uit huis te gaan, maar ben nog niet actief begonnen met zoeken.
Graag lees ik de ervaringen mee :)

1234

Klopt dat je bij kamernet (en vrijwel alle andere kamersites ook) inderdaad moet betalen. Maar als je eenmaal daardoor een leuke kamer hebt dichtbij je school, dan is dat het wel waard....
Ik heb ook (bijna) al mijn kamers via kamernet, vooral goed zoeken en dus ook selecteren. Vooral als er veel wordt aangeboden (vooral in deze periode komt er enorm veel vrij omdat afgestudeerden eruit gaan) dan moet je goed selecteren welke kamers je echt aanspreken, en dan kun je contact opnemen en hopen dat ze reageren.
Gewoon klein beetje vertellen wie je bent en waarom je een kamer zoekt en waarom die kamer je aanspreekt, en als laatst dan dat je graag zou willen bezichtigen. Verder gewoon op meerden reageren, er zullen sommigen niet antwoorden namelijk. En als je wel meerdere reacties krijgt, dan kun je kiezen. Dat is nog mooier :P
Weet niet hoe het in Utrecht gaat allemaal, schijnt daar wat lastiger te zijn. Heb zelf nog nooit hoeven te hospiteren (gelukkig).
Laatst bijgewerkt door 1234 op 27-06-14 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt

liedjuh2

Ik ben ook kamerzoekende in Utrecht. Man, wat een gedoe.
Ik ga studeren in Noord-Oost, maar aanbiedingen voor kamers in Zuid-West. Nou ben ik niet te beroerd om een stukje te fietsen. Maar straks met de winter en kou enzo. Liever niet.
Ik zoek via kamertje.nl. Moet je wel aanmelden om te reageren, maar is een schappelijk bedrag.

Welke opleiding gaan jullie doen?

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-14 14:29

Ja dat moet ik dan toch maar doen denk ik! Heb gelukkig ook al via via een beetje rondgevraagd en daar zit allicht ook wel wat bij (al is het maar tijdelijk). Ik ga SPH doen op de HU. School zit aan de Daltonlaan maar daar wil ik niet per sé zitten, er stopt een bushalte voor de school en heb uiteraard OV.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 14:31

Hoe kijken jullie aan tegen hospiteren?
Mij lijkt dat helemaal niks :=

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-14 14:32

Ben daar ook heel benieuwd naar :)) Lijkt me op zich niet zo erg als het leuke mensen zijn hoor. Maar heb snel de neiging bij nieuwe mensen en meerdere mensen wat stil te worden.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 14:33

Ik vind het ook niets. Maar dat komt omdat ik om de een of andere reden altijd er slechte eerste indrukken maak.
Vooral ook op stages enzo. Naderhand vinden ze mij altijd wel een leuk persoon. Dat is meer de rede dat ik het niets vind. Verder denk ik wel dat het een goede manier is om huisgenootjes te zoeken. Zo krijg je toch mensen waar je bij past in plaats van met wildvreemde een huis te delen, waar je niks mee hebt en ook nooit wat mee gaat krijgen.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 14:34

Ik ben super blij dat ik niet hoefde te hospiteren. Is een soort vleeskeuring :') Vind dat helemaal niets. Maar bij veel kleinere studentenwoningen via kamernet hoef je niet te hospiteren. Dan kan je gewoon bezichtigen en als het je wat lijkt, krijg je de kamer. Zo is dat bij mij iig gegaan. Maar dat was via particulieren en makelaar.

Indd wel goede manier om leuke huisgenoten te zoeken, dat is dan wel weer voordeel. Kamer die ik nu geregeld heb, weet ik alleen nog maar van 1 meisje wie mijn huisgenoot wordt (gezien bij de bezichtiging), de andere twee nog nooit gezien :+ maar zal wel goedkomen.
Laatst bijgewerkt door 1234 op 27-06-14 14:36, in het totaal 2 keer bewerkt

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 14:35

BaileyMix schreef:
Ben daar ook heel benieuwd naar :)) Lijkt me op zich niet zo erg als het leuke mensen zijn hoor. Maar heb snel de neiging bij nieuwe mensen en meerdere mensen wat stil te worden.

Ja precies dit!

Niki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 15:01

Hier ook iemand die 2 weken geleden begonnen is met een kamer zoeken! En nu is het alweer klaar want ik heb er een, op de Uithof :D
Ik heb maar 1 keer gehospiteerd en toen hebben ze me meteen de kamer aangeboden, dus het is mogelijk haha. Ik heb dan wel het voordeel dat ik al in Utrecht woon en dus iets had van 'prima, als deze het niet wordt dan kijken we rustig verder' en ik heb alleen gereageerd op kamers die wat betreft huisgenootjes wel goed bij mij leken te passen.

Kan me heel goed voorstellen dat het veel moeilijker is als er druk achter zit omdat je anders heel ver moet reizen elke dag en dat je dan ook maar op vrijwel elke geschikte kamer reageert. En inderdaad heel vervelend dat veel huizen geen 18- of eerstejaars willen.

Hospiteren valt op zich heel erg mee, als je iig een beetje binnen het profiel van een kamer past. Als je in een huis woont met 14 anderen die veel feesten geven en je bent zelf wat rustiger/teruggetrokken dan is de kans vrij groot dat je het inderdaad niet wordt. Ik ben zelf ook wel verlegen, maar heb toch geprobeerd me daar overheen te zetten en niet heel stilletjes daar op de bank te gaan zitten. Vaak vinden toekomstige huisgenootjes het ook leuk als jij hen vragen stelt, over studie/stad/feestjes etc.
Sommige huizen stellen redelijk vreemde vragen ('doe een theepot na', 'als je aan sex denkt, zie je dan rode of groene druiven voor je' :') ) maar er zitten gelukkig ook wel een hoop normale huizen tussen die gewoon willen weten wat je verwacht van een huis/huisgenootjes, of je het leuk vindt af en toe wat samen te doen, wat je studeert etc. :)

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-14 15:07

Dat wordt ook inderdaad mijn 'tactiek' haha, laten merken dat ik enthousiast ben en die kamer wíl. Maar hoe ben jij er aan gekomen dan? Via via? Ik moet echt een kamer haha want vanaf Goes iedere dag naar Utrecht gaat niet :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 15:10

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-07-22 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt

no--a

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 15:14

Minimum leeftijd zou ik weinig waarde aan hechten. Gewoon reageren als je wat leuks tegen komt ;) Wie weet wordt je toch uitgenodigd om te hospiteren!

Verder zeker facebook gebruiken, vaak heeft iedere studentenstad wel zijn eigen facebookpagina voor studentenkamers. Een handige manier om gratis een kamer te vinden dus. Of plaats een berichtje op je eigen fb pagina, hoe meer mensen mee zoeken, hoe eerder je wat vind!

Of gewoon beginnen met een tijdelijke kamer of een kamer die qua afstand oid niet helemaal is wat je zoekt; vaak is het écht stukken makkelijker om een leuke/fijne/goedkope kamer te vinden als je eenmaal contacten hebt in de stad zelf via studie/vereniging/sport/werk!

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-14 15:27

Heel stom; Ik heb geen Facebook :=

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 15:30

Misschien kunnen vrienden dan voor je (mee)kijken? :)

Niki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 15:41

BaileyMix schreef:
Dat wordt ook inderdaad mijn 'tactiek' haha, laten merken dat ik enthousiast ben en die kamer wíl. Maar hoe ben jij er aan gekomen dan? Via via? Ik moet echt een kamer haha want vanaf Goes iedere dag naar Utrecht gaat niet :D

Via de SSH! Ik sta sinds 18 mei 2013 ingeschreven, dus iets meer dan een jaar na inschrijving had ik de kamer, maar ik zie ook wel mensen die korter ingeschreven staan dan ik en die al een kamer hebben. Zo is er bijvoorbeeld ook de Warande, een complex in Zeist. Is een stukje verder maar het is vrij gemakkelijk om daar aan een kamer te komen, en de busverbindingen zijn prima hier.

Facebook zou ik toch gaan aanmaken, niet alleen voor kamers maar überhaupt voor studiegerelateerde zaken. Mijn opleiding heeft een FB groep voor elk jaar, heel fijn om daar vragen uit te kunnen wisselen maar ook om een beetje een netwerk op te bouwen, want zoals no--a zegt is het inderdaad dan veel makkelijker om aan een kamer te komen.

Als ik iets voorbij zie komen zal ik je even pb'en!

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-14 15:42

Zal ik dan toch aan moeten gaan geloven hahaha. Dankjulliewel, nu werken en vanavond weer lekker verder zoeken!

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 15:44

BaileyMix schreef:

Vermeld ook vooral dat je uit Zeeland komt. Het heeft mij aan mijn eerste kamer gebracht (zij kwam uit Sas van Gent, dus wist hoe lang het reizen is zonder kamer - want ik kom oorspronkelijk ook uit Goes). En bij mijn tweede kamer bleven een andere kandidate en ik over, en werd ik gekozen omdat ik de meeste reistijd had. Het gaat lang niet in ieder huis zo, maar als ze je leuk vinden op een hospiteeravond, kan dit argument hen net over de streep trekken om jou de kamer te geven, en niet die andere leuke kandidaat. Toen ik nog in Utrecht woonde, kozen we eerst wie we leuk vonden, en daarna kozen we op basis van dit soort praktische dingen wie de kamer echt kreeg.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 16:47

Ik heb eindelijk een kamer in Groningen gevonden via via :) Probeer wat lijntjes aan te leggen, dat scheelt een hoop!

Overigens kan ik mensen aan een kamer in Groningen of Zwolle helpen, ik ga er in Zwolle uit en er is bij mij in huis in Groningen nog een kamer over. Mochten jullie nog iemand weten... :)

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 16:54

Ik heb ook nog wel een adresje voor iemand in Groningen :)