Luchtvaartdienstverlening

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Esmee_RS

Luchtvaartdienstverlening

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-14 14:12

Volgend jaar doe ik examen op het vmbo-tl sector groen. Stewardess lijkt mij een heel leuk beroep, heel lang al. :)
Nu heb ik al wel rondgekeken op het internet, maar er word veel aangeraden om een opleiding toerisme te doen in plaats van de opleiding luchtvaartdienstverlener, aangezien luchtvaartmaatschappijen zelf nog een soort cursus/opleiding hebben. Maar kan iemand mij uitleggen waarom dit is? Maak je minder kans met de opleiding luchtvaartdienstverlener?, of valt dit wel mee?
En zo ja, welke opleiding zouden jullie mij dan aan kunnen raden?

Ik hoor het graag! :)

Chantaliiejj

Re: Luchtvaartdienstverlening

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 20:10

Ik heb ooit de opleiding luchtvaartdienstverlener gedaan maar daar was ik toen die tijd helaas mee gestopt omdat het toch niks voor mij was.
Toen die tijd waren er niet echt veel eisen aan deze opleiding maar om eerlijk te zijn weet ik hier nu niet veel van af.

Als je stuwaders wilt worden waarom doe je dan niet deze opleiding ? het klopt dat er veel eisen zijn aan deze opleiding maar een vriendin is deze opleiding begonnen aan het Airport college in Hoofddorp.
Misschien kun je even op de site rond kijken ?

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-14 22:45

Chantaliiejj schreef:
Ik heb ooit de opleiding luchtvaartdienstverlener gedaan maar daar was ik toen die tijd helaas mee gestopt omdat het toch niks voor mij was.
Toen die tijd waren er niet echt veel eisen aan deze opleiding maar om eerlijk te zijn weet ik hier nu niet veel van af.

Als je stuwaders wilt worden waarom doe je dan niet deze opleiding ? het klopt dat er veel eisen zijn aan deze opleiding maar een vriendin is deze opleiding begonnen aan het Airport college in Hoofddorp.
Misschien kun je even op de site rond kijken ?

Op internet heb ik het een en het ander gelezen over dat je heel beperkt bent met deze opleiding. Dat het moeilijker is om dan een andere baan (buiten de luchtvaart) te vinden in het geval dat je niks vind of iets anders wilt.
Heb ook het een en het ander gelezen over dat luchtvaartmaatschappijen je eerder aannemen met hun eigen opleiding dan met een externe mbo opleiding stewardess. Maar het enige wat ik over die opleidingen (van luchtvaartmaatschappijen) kan vinden zijn die cursussen van ongeveer 3 weken, voordat je aan het werk gaat. Maar ik zoek een geschikte mbo opleiding :+

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 22:52

Als je solliciteert bij een luchtvaartmaatschappij, dan krijg je altijd een vier tot zes-weekse introcursus. Hierin wordt alles mbt flight safety en alle andere dingen er in gedrild. Een opleiding zoals roc bied je geen betere of slechtere kansen. Slimmer is het dus om een brede opleiding te doen en dus je baankansen te vergroten als je niet wordt aangenomen bij een luchtvaartmaatschappij. Andes zit je met een vrij specifieke opleiding waar je dan dus ook weinig mee kan....

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-14 23:12

Danseresje schreef:
Als je solliciteert bij een luchtvaartmaatschappij, dan krijg je altijd een vier tot zes-weekse introcursus. Hierin wordt alles mbt flight safety en alle andere dingen er in gedrild. Een opleiding zoals roc bied je geen betere of slechtere kansen. Slimmer is het dus om een brede opleiding te doen en dus je baankansen te vergroten als je niet wordt aangenomen bij een luchtvaartmaatschappij. Andes zit je met een vrij specifieke opleiding waar je dan dus ook weinig mee kan....

Dankjewel voor je nuttige reactie! Dat was idd ook een beetje wat ik bedoelde
Ik zat zelf ook te denken aan bijvoorbeeld de opleiding toerisme en recreatie, alleen daarbij moet je een uitstroomrichting kiezen, en dan vraag ik me weer af of je dan niet een kleinere kans hebt omdat je voor iets anders word opgeleid :=

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 23:32

Neehoor! Er worden ook mensen aangenomen die bijvoorbeeld vooraf iets heel anders gedaan hebben en hun leven om willen gooien...

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 12:51

Een vriendin van mij werkt bij KLM als stewardess. Het maakt inderdaad niet uit welke vooropleiding je gedaan hebt. Schijnbaar zijn er veel mensen werkzaam die bijvoorbeeld universitaire studies hebben afgerond. Belangrijk is in ieder geval dat je goed Engels spreekt aangezien dat, over het algemeen, de voertaal is. Ik zou er dus voor kiezen om een opleiding te gaan doen waar je ook buiten de luchtvaart kansen hebt op een baan.