Verhuizen van Zuid-Holland naar Gelderland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Roos_M

Verhuizen van Zuid-Holland naar Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-14 18:23

Hallo allemaal,

Ik heb vandaag mijn 2e sollicitatiegesprek gehad en ben aangenomen als adviseur/verkoper voor de regio Gelderland. *\o/*

Nu gaan we dus verhuizen. We zijn een jong stel, ik ben 23 en mijn vriend 22.
We weten nog niet waar, het is een beetje waar we een huurhuis kunnen vinden.

Verder heb ik een jong paard van 4. Dus ik wil ook een goed plekje voor haar waar ik met haar kan buiten rijden. Volgens mij is dat in Gelderland niet zo'n probleem? In vergelijking met de randstad in ieder geval.

Nu is mijn vraag aan jullie (Gelderlanders, of niet); Hoe hebben jullie een verhuizing van een behoorlijk stuk ervaren? Waar moeten we rekening mee houden?
Misschien weet je wel een leuk huis te huur? Of een goede stal voor mijn paard.

Ik ben echt razend benieuwd !!!

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 18:38

Ik heb 7 jaar geleden hetzelfde gedaan. Wel nog met mijn ouders omdat ik toen nog niet uit huis wilde, inmiddels woon ik wel een aantal jaar op mezelf. Ik heb er nooit spijt van gehad en vind het nog steeds fijn wonen hier. Ik heb niks meer met de randstad en raak vaak een beetje gestrest als ik daar weer ben (kom er nog wel eens ivm familie). Hier vind ik het fijner dat het allemaal wat normaler en relaxter is en heb het idee dat je je hier minder hoeft te bewijzen. Enige wat je hier in de omgeving merkt is dat sommige mensen wat stug zijn en dat dat bij de import minder is.
Tips over een huis of stal is een beetje lastig om zo te geven, Gelderland is wat dat betreft groot om zo even iets te noemen. Wil je in een klein dorp of een wat grotere plaats of in de stad wonen? Ben je bekend in Gelderland? Zo niet is het misschien een idee om verspreid over meerdere dagen eens wat rond te rijden in de provincie en naar plaatsen gaan die je aanspreken zodat je kunt kijken wat je ervan vindt. Huren via de woningbouw zal waarschijnlijk niet gaan ivm de binding die je niet hebt.
Gefeliciteerd met je baan en succes met jullie plannen!

Nessie

Re: Verhuizen van Zuid-Holland naar Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 18:40

Onze paarden staan in Wolfheze, direct aan de Veluwe. Dan zou je in Arnhem of Ede kunnen wonen. Mijn ouders komen uit Den-Haag ik ben zelf hier geboren en getogen, dus over de verhuizing kan ik niet meepraten.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 18:45

Tja Gelderland is groot dus in welke regio is het het fijnst met je werk? Verder huizen zijn op de Veluwe duurder dan in de achterhoek. Ik kom zelf van de Veluwe Harderwijk en woon nu aan de Duitse grens en moet zeggen dat de cultuur hier fijner is, veel relaxter

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 18:49

Ik ben niet verhuist, maar woon al mijn hele leven in Gelderland. Ik vind het hier prima vertoeven. Als je als stedeling in en kleiner dorp komt te wonen dan is het wel een aanrader om je lekker in het dorpsleven te mengen (althans als je het fijn vind om opgenomen te worden in de gemeenschap, als je daar niets mee hebt dan hoeft het niet). Ga bij een (sport)club en binnen no time ken je veel mensen. We hebben op bokt ook een topic met Gelderse mensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 18:49

Arnhem/Elst/[plaats]-Noord zijn erg fijn om te wonen! Daar zijn genoeg mogelijkheden om je paard te stallen. Mocht je in die omgeving terechtkomen weet ik wel wat leuke stallen voor je. Hoe het in Arnhem zit weet ik niet precies qua uitrijmogelijkheden, maar in [plaats]-Noord is het in ieder geval wel mooi! Stukje dijk over en je hebt bos, maar ook een soort 'strandje' met water. :) Verder ben ik niet héél erg bekend met de andere plekken. :P

melissapupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 18:55

langs de dijk zijn genoeg huizen te koop. kun je lekker op buitenrit:)
ik hoef niet meer weg uit gld :))

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 23:15

Gelderland is vrij groot natuurlijk....
Maar het is hier heerlijk. Nijmegen -waar ik woon- is zo'n lief klein stadje met polders, bossen, strandjes en andere gezellige dingetjes om de hoek. Altijd thuiskomen als ik de Waalbrug zie haha!

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 23:19

Hey Roos, gefeliciteerd :D !!!! Fijn dat je meteen al een baan gevonden hebt. In welke plaats ga je werken??

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-14 19:27

Wat een leuke reacties allemaal!
Dank jullie.

Het is allemaal nog even afwachten waar of wat. Mijn vriend heeft gesolliciteerd voor een functie omgeving Nijmegen. Wel mooi gebied daar!

Spannend hoor... wordt vervolgt!

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 20:36

Ik woon in een dorpje net onder nijmegen, bos (overasseltse vennen) in de buurt met diverse uitrijmogelijkheden, dijk zit hier in de buurt met uiterwaarden waar je ook heerlijk kunt rijden en toch zit je met de auto maar 15 min. van nijmegen af (natuurlijk wel afhankelijk van waar je in nijmegen moet zijn). Zijn zat stallen hier in de omgeving en worden momenteel veel nieuwe huizen gebouwd + veel huizen te koop :)

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 21:05

Ik ben 7 jaar geleden van rotterdam naar Apeldoorn verhuisd. Ik ga voor geen goud meer terug ;)

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 17:53

Hallo allemaal, het is Ermelo geworden!!!!
We hebben een huisje gehuurd. :)

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 17:54

Ik zit er nog vol in :D , net van Spijkenisse naar Ede verhuisd.
Tot nu toe verloopt het best vlot, paarden staan super fijn. Aan m'n eigen plekje heb ik echter nog zat te klussen!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 18:04

Oh haha grappig ik kom uit Ermelo :) ben er geboren en heb er 25 jaar gewoond en woon nu aan de Duitse grens.

Mocht je info willen kan je me pb en :D

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 23:33

Haha, ondanks dat ik Nijmegen geweldig vind ga ik per augustus naar Den Haag! Heb daar een baan gekregen.
Ben benieuwd wanneer ik 't Gelderse ga missen!

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 23:38

Ik ben vorig jaar verhuisd van NoordHolland naar Gelderland.. Wil ook nooit meer terug! :-)

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 11:21

Wat leuk zeg. Spannend allemaal.
Ik ben maart 2013 vanaf Rotterdam naar Ede verhuist. Ook ik ga voor geen goud meer terug.