Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
je zou het wel met je buurman kunnen bespreken en aangeven wanneer jij je balkon op gaat, dan zou hij daar rekening mee kunnen houden. Succes!
moyra schreef:Wij hebben het precies omgekeerd.
De buurvrouw vroeg ruim een jaar geleden of wij niet op het balkon wilde roken in de ochtend zodat ze haar slaapkamerraam even open kan zetten.
Prima geen probleem ( in rook ik toch niet in de ochtend).
Echter op den duur stond dat raam om 4 uur nog open en werd ze pissig als we dan toch rookte, ja sorry hoor de afspraak is ochtend.
En nu heeft ze gevraagd of we helemaal niet meer op het balkon willen roken, ja de groeten.
maaikemuis schreef:Nee, dat wil ik ook absoluut niet vragen. Ik bedoel, van mij hebben ze ook vast wel eens last. Ik ben nogal van het leven en laten leven.
Daarom zou ik zo graag op het balkon willen kunnen eten zo tussen 5 en 7...
Sleeper schreef:moyra schreef:Wij hebben het precies omgekeerd.
De buurvrouw vroeg ruim een jaar geleden of wij niet op het balkon wilde roken in de ochtend zodat ze haar slaapkamerraam even open kan zetten.
Prima geen probleem ( in rook ik toch niet in de ochtend).
Echter op den duur stond dat raam om 4 uur nog open en werd ze pissig als we dan toch rookte, ja sorry hoor de afspraak is ochtend.
En nu heeft ze gevraagd of we helemaal niet meer op het balkon willen roken, ja de groeten.
Alhoewel ik je gedachten begrijp begrijp ik je buurvrouw nog beter. Jij rookt buiten omdat je niet binnen wilt roken? (ga ik voor het gemak even vanuit) Maar je buurvrouw krijgt de lucht die jij niet in huis wilt hebben wel binnen...
TS, een pijp is wel heel penetrant qua geur. Misschien toch de stoute schoenen aantrekken.

. Gewoon rustig uitleggen wat het probleem is en of jullie tot een compromis kunnen komen (bijv. tussen dan en dan geen pijp roken).