Help, de buurman rookt pijp

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

maaikemuis

Help, de buurman rookt pijp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-14 18:09

En een tevreden roker is geen onruststoker. En ik moet zeggen, ik ben gezegend met mijn buren. Ze zijn lief, ik hoor ze nooit en we kunnen het prima vinden met elkaar. En daarom vind ik het zo moeilijk om toch te klagen. En hoop ik dat jullie een leuke manier weten om dit over te brengen. Of om mij te zeggen dat ik niet moet zeuren.

Mijn buurman rookt dus pijp en rookt deze op het balkon. 80% van het jaar is dit geen probleem, maar op de mooie dagen waarop ik thuis ben zet ik graag mijn deur open of zit ik graag op het balkon en zit ik dus in een walm van hele zware vanille lucht. Een lucht die mij doet kokhalzen en die bij een open deur nog uren te ruiken is in mijn huis.

Ik kan mijn buurman moeilijk vragen niet te roken op het balkon, dat besef ik, maar ik vlucht nu regelmatig naar binnen.

Wie heeft er een goed idee?

Brievenbus

Re: Help, de buurman rookt pijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 18:14

Sorry, vind dat je je een tikkie aanstelt.. :o je zou het wel met je buurman kunnen bespreken en aangeven wanneer jij je balkon op gaat, dan zou hij daar rekening mee kunnen houden. Succes!

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 18:14

hier hetzelfde probleem... alleen ik heb kettingrokers onder mijn balkon staan en wij hebben geen goede band met de buren. onze vorige buurman ging speciaal voor mij ( hij wist dat ik maar 40% lucht binnen krijg en het door roken nog erger wordt ) op de hoek van de straat roken ipv. in zijn tuin.
lees even mee of mensen met ideeën komen.

daniweerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 18:16

Waarom zou ze zich aanstellen? Kan me goed voorstellen dat TS er tegen op ziet om dit
met haar buren te bespreken :j Zou zo ook geen leuke oplossing weten...

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 18:17

Ik heb hetzelfde maar dan met kookluchtjes. Oh wat krijg ik een trek als ik in het trappenhuis langs mn onderburen loop. Laat staan als ze bbq-en.

:')

Sorry, ik vind dat je je een tikkeltje aanstelt :o

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-14 18:24

Als een pijpje roken net zo snel gaat als een sigaret.... Maar een pijp rook je dus de hele tijd. En dat is een beetje het punt. Als het eventjes is, dan had je me niet gehoord. Maar als je hier 2 tot 3 uur achtereen in zit, dan wordt het toch wat vervelend. De geur maakt mij misselijk, eten op het balkon gaat dus niet.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-14 18:25

Onali schreef:
Ik heb hetzelfde maar dan met kookluchtjes. Oh wat krijg ik een trek als ik in het trappenhuis langs mn onderburen loop. Laat staan als ze bbq-en.

:')

Sorry, ik vind dat je je een tikkeltje aanstelt :o

Als mijn buren iedere dag zouden barbecuen zou ik dat ook niet zo kunnen waarderen....

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 18:27

Vreselijk smerig!
Zou het toch maar bespreken.
Iemand die heel hard de radio of tv aan zet, kan verder ook heel aardig zijn, maar veroorzaakt wel overlast. Ik zie die pijp ook zo. Hij veroorzaakt overlast met zijn ongezonde gewoonte.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 18:27

Lastig.
Als mijn buurmeisje in de tuin rookt vlucht ik naar binnen.
En doe mijn tuindeur dicht.

Kan je niet een keer een bakkie koffie of thee drinken en het er dan over hebben?
Dat je hem zijn pijp gunt maar ook weleens een uurtje buiten wil zitten.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 18:32

Wij hebben het precies omgekeerd.
De buurvrouw vroeg ruim een jaar geleden of wij niet op het balkon wilde roken in de ochtend zodat ze haar slaapkamerraam even open kan zetten.
Prima geen probleem ( ik rook ik toch niet in de ochtend).
Echter op den duur stond dat raam om 4 uur nog open en werd ze pissig als we dan toch rookte, ja sorry hoor de afspraak is ochtend.
En nu heeft ze gevraagd of we helemaal niet meer op het balkon willen roken, ja de groeten.
Inmiddels roken wij weer gewoon de hele dag buiten, we hebben onze goodwill getoond maar is dus ook niet gewaardeerd 8)7

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-14 18:35

Nee, dat wil ik ook absoluut niet vragen. Ik bedoel, van mij hebben ze ook vast wel eens last. Ik ben nogal van het leven en laten leven.

Daarom zou ik zo graag op het balkon willen kunnen eten zo tussen 5 en 7...

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 18:36

moyra schreef:
De buurvrouw vroeg ruim een jaar geleden of wij niet op het balkon wilde roken in de ochtend zodat ze haar slaapkamerraam even open kan zetten.
Prima geen probleem ( in rook ik toch niet in de ochtend).
Echter op den duur stond dat raam om 4 uur nog open en werd ze pissig als we dan toch rookte, ja sorry hoor de afspraak is ochtend.
En nu heeft ze gevraagd of we helemaal niet meer op het balkon willen roken, ja de groeten.

Alhoewel ik je gedachten begrijp begrijp ik je buurvrouw nog beter. Jij rookt buiten omdat je niet binnen wilt roken? (ga ik voor het gemak even vanuit) Maar je buurvrouw krijgt de lucht die jij niet in huis wilt hebben wel binnen...

TS, een pijp is wel heel penetrant qua geur. Misschien toch de stoute schoenen aantrekken.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 18:38

Misschien zou je een ventilator op je balkon kunnen plaatsen als je daar gaat zitten. Ik kan me wel vinden in je ergernis. Als de wind dus blijkbaar meestal net verkeerd staat heb je idd last van de lucht. Ik ben roker geweest en ben nu weer 3 weken geleden gestopt, voorheen een maand of 8. Mijn man rookt wel. maar jee wat stinkt ie haha. En dan rookt ie niet binnen. Vraag eens of de buurman ook andere tabak heeft. Als hij vraagt waarom, dan kan je het gewoon uitleggen. Zonder verwijten, maar dat je t niet zo kan waarderen. Voor andere die het niet zo snappen.. sommige branden wierrook, de 1 vind dat lekker de ander krijgt er koppijn van, een ander slaat t op je keel.. gewoon een simpel stinkstokje. Zo ook met deze tabaksoort blijkbaar

Nickas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 18:39

maaikemuis schreef:
Nee, dat wil ik ook absoluut niet vragen. Ik bedoel, van mij hebben ze ook vast wel eens last. Ik ben nogal van het leven en laten leven.

Daarom zou ik zo graag op het balkon willen kunnen eten zo tussen 5 en 7...

Naja, dat een gesprek aan gaan met dit verzoek. Niet roken tussen 5 en 7.
Meer kan je denk ik niet vragen, je kan moeilijk andermans gewoonten veranderen en rokers zijn over het algemeen nogal hardnekkig...

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 18:45

Sleeper schreef:
moyra schreef:
Prima geen probleem ( in rook ik toch niet in de ochtend).

Alhoewel ik je gedachten begrijp begrijp ik je buurvrouw nog beter. Jij rookt buiten omdat je niet binnen wilt roken? (ga ik voor het gemak even vanuit) Maar je buurvrouw krijgt de lucht die jij niet in huis wilt hebben wel binnen...

TS, een pijp is wel heel penetrant qua geur. Misschien toch de stoute schoenen aantrekken.

Ik begrijp het ook echt wel :j
Maar het is de toon die de muziek maakt.
Hun onderburen roken net zo goed maar dat is geen enkel probleem terwijl wij bewust helemaal in de uiterste hoek van het balkon gaan staan.

Ts, stel het eens voor tussen 5 en 7.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 19:38

Grappig dat je het over de toon hebt, aangezien bij jouw eerste post mijn haren rechtop gingen staan.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 20:19

Als het zo'n goed buur is lijkt het mij niet zo'n groot probleem om dat met hem te bespreken toch? :)

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 20:20

Wij hebben hele lieven buren, maar als de muziek zachter moet vragen ze het ook gewoon omdat het kan

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 20:24

Ik heb hetzelfde maar dan met een onderbuur die wiet rookt. En dat is ronduit smerig als je zelf niet rookt en aan die kant ook nog je slaapkamer hebt zitten waarvan je het raam negentig % van het jaar gewoon open hebt staan.

Geen tip voor je, hoop dat je er met de buurman uit komt. Mij lukt het iig niet.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 20:30

[quote="pipo"]Misschien zou je een ventilator op je balkon kunnen plaatsen als je daar gaat zitten. Ik kan me wel vinden in je ergernis. Als de wind dus blijkbaar meestal net verkeerd staat heb je idd last van de lucht.

Dit idee had ik ook.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 20:31

Als jullie echt zo'n goede verstandhouding hebben met je buren, dan zou je dit gewoon moeten kunnen aankaarten :). Gewoon rustig uitleggen wat het probleem is en of jullie tot een compromis kunnen komen (bijv. tussen dan en dan geen pijp roken).

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 20:34

Gewoon rustig even in overleg gaan :) dat als jij zit te eten buiten of de buurman dan niet wil roken op het balkon als de wind jouw kant op staat.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 20:55

Sorry dit vind ik echt belachelijk.
Maargoed, misschien vragen of hij even niet rookt wanneer jij eet?

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 21:04

Ik herken het een beetje, onze buurman rookt sigaren, en ik baal dan ook dat hij dan weer buiten in zijn tuin zit met een sigaar, terwijl ik net mijn schone, heerlijk ruikende was aan het drogen ben.

Ik heb er nooit wat van gezegd en zal dat ook niet doen...het is zo'n aardige man. Dat wil ik graag zo houden.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 21:06

Kan me er zeker wat bij voorstellen, pijprook is best een zware lucht en blijft heel lang hangen net als een sigaar trouwens. Vind dat etens tijd van 5-7wel een goed idee, vragen kan altijd toch