[STW] MBO werkzoekende

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MelissaLOVES

[STW] MBO werkzoekende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-14 13:12

Heeee bokkers,

Nu ik klaar ben met mn Mbo 2-opleiding.
Ben ik opzoek naar werk natuurlijk, maar niks kunnen vinden alleen technische dingen..
Dat is nou niet echt dat ik zeg wat voor mij :')
En in een winkel is ook niks, dus dan blijft er niet zo veel over

Zijn er nog meer mensen die klaar zijn met hun opleiding MBO en die werk zoeken.
Of weet iemand is?

Love_boyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 13:26

Net klaar met MBO4, vanaf september een baan. Lastig om te vinden inderdaad, heb mezelf bij elk uitzendbureau in de buurt ingeschreven, gesolliciteerd op banen die er niet zijn haha. Dus gewoon open sollicitaties gaan rondsturen; en zo ben ik ook aangenomen.

Je kunt altijd tijdens het winkelen vragen of ze nog mensen zoeken, vaak zoeken ze mensen maar hangen het niet op de deur; omdat ze vaak via via wel aan mensen komen. Of je gaat tijdelijk veel oppassen, schoonmaken, supermarkt, kranten enz.

AfricanLady

Re: [STW] MBO werkzoekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 13:30

Ik ben inmiddels ook 10 maanden werkloos en heb ook mbo 2 en begin in augustus weer met een opleiding.
Met mbo 2 kom je niet echt snel aan het werk merk ik en vanaf 3 eigenlijk een stuk beter.

MelissaLOVES

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-14 17:26

Mm okee! Misschien moet ik dan ook maar doorleren ;(

en @love_boyke; hahaha solliciteren op banen die er niet zijn, leukk! Maar je hebt natuurlijk niveau 4 dat is volgens mij wel makkelijker als 2
En idd genoeg winkels die mensen zoeken maar this niksss voor mij in een winkel haha, als het mij niet interesseer dan ga ik op gegeven moment minder presteren enz ookal doe ik mn best mn best te doen, mja. Dus voorkeur gaat meer naar bedrijf of iets, niet dat je echt wat verkoop aan de mensen aan een toonbank ofz of vakkenvullen.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 22:01

Welke opleiding heb je gedaan?

MelissaLOVES

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-14 22:30

Paardenhouderij, omdat ik niet wist welke kant ik precies op wou gaan en in de paarden altijd wat kan leren :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 22:32

Met je opleiding kun je zo goed als niets. Ik zou gewoon doorleren en dan een opleiding kiezen waar werk in te vinden is.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 22:41

Sorry maar daar ga je geen baan in vinden. Ga een goede opleiding zoeken. Misschien instromen no februari en tot die tijd toch in een winkel werken?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 22:44

Heel cru gezegd; je kan er geen bal mee. Ik zou doorleren :) en dan wel een andere richting pakken wat paarden zijn hobby en voor zeer weinig mensen echt betaald werk. Tot die tijd gewoon lekker werken en kijken wat je wilt doen lijkt mij een goed plan! De leeftijd heb je wat dat betreft mee.

Zou opleiding richting administratie niets voor je zijn?

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 20:03

Is het niet een idee om door te leren ? ik heb net ook mbo 2 diploma gehaald en tegenwoordig vragen ze echt een 'hoger' niveau bij bedrijven!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 20:10

Je bent niet de enigste. Er zijn heel veel mensen nu opzoek naar een baan en volgens mij ook nog HBO'ers die geen werk hebben. Met paardenhouderij kan je bijna niks omdat het echt een pretstudie is...
Een vervolgopleiding gaan doen? Maar dan eerst een beroepskeuzetest doen om te kijken waar je hart echt ligt.