Kinderen tegenwoordig..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Kinderen tegenwoordig..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 11:42

Paar dagen geleden liep ik met mn bijrijdpaard aan de hand door de wijk. Had oortjes in maar geen muziek op.
Ik liep langs een speeltuintje waar 2 knulletjes van een jaar of 8 zaten te schommelen.
Vervolgens werd ik tot op het bot uitgescholden met woorden zoals: neger, bruine, jatter, nigger etc. etc.

Maar ik ben een getinte indo. :=
Ik stopte, deed mn oortjes uit en vroeg ze of ze konden herhalen wat ze zeiden. Vervolgens kwam er een jongen van in de 20 aangelopen en vroeg wat er aan de hand was.

Ik vind het echt té bizar voor woorden dit.
Hoe zullen die knulletjes over een jaar of 10 zijn?

chanicha

Re: Kinderen tegenwoordig..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 11:45

Dit zegt een hoop over de ouders denk ik. Hier in de buurt een kind, toendertijd een jaar of zes, die ruzie maakte met mijn dochter en haar uitschold met de ergste ziektes. Dat horen ze niet op school neem ik aan. Ik hoop dat ze, als ze wat ouder zijn, zelf tot inkeer komen.

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 11:46

Is toch te bizar voor woorden, snap niet dat ze denken dat dat stoer is ofzo.
Ik stond echt met open mond je berichtje te lezen die je toen stuurde.
Ik vraag me af waar het fout gaat, opvoeding of omgeving, maar normaal is het in ieder geval niet :oo

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 11:47

En toen?

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 11:49

Is tegenwoordig alleen maar zo lijkt wel.. Elke dag zit er hier een jongetje van 7/8 in de bus naar school die met kanker scheld, rookt en met veel oudere jongens omgaat... Is natuurlijk super stoer hè, zo ken ik nog wel wat voorbeelden van kinderen met abnormaal gedrag, en dat terwijl ik in the middle of nowhere woon.

x_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 11:51

Ja, zoiets zijn wij ook een tegengekomen in het park. Mijn zus (18) en ik (16) waren aan het schommelen. Komen er plots twee jongentjes naar ons, en zeggen ze 'Hé, jullie zijn prutsmutsen. Sletten!' Wij vonden dit ook een beetje raar, maar reageerden hier niet op. 5 minuten later komt hun grote zus van onze leeftijd ongeveer en zegt ze: Hé, waarom mogen mijn broertjes niet op de schommel?
wij: Ja, als ze dat nu eens gewoon gevraagd hadden waren we er wel af geweest... >;)
het meisje: Kom er nu maar gewoon af, of ik ga jullie slaan..

en toen ik van de schommel ging, kreeg ik toch nog daadwerkelijk een slag in mijn gezicht van haar... :=
we kregen nog te horen dat we maar naar huis moesten gaan en naar een kinderprogramma kijken... We zijn dan ook maar gewoon vertrokken uit het park...

Dit was best wel een vreemde ervaring.
Ik denk ook wel dat dit inderdaad een hoop met opvoeding heeft te maken...

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 11:54

Ik heb dat kind ook "vriendelijk" verzocht om niet meer bij mij voor de deur te komen en een paar dagen later reed haar moeder expres tegen mijn dochter aan met haar brommer. Ik lag net op bed, was na het avondeten en ik had nachtdienst, ben ik me toch snel aangekleed en naar haar huis gegaan. Haar vader deed open ....... vanaf die tijd zegt hij me heel vriendelijk gedag :o Dus kan het het kind nieteens kwalijk nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 11:54

Jennyj01 schreef:
En toen?

Toen het verhaal aan die jongeman uitgelegd en die zei tegen de jochies dat dat niet zomaar kwam etc. Jongetjes kwamen me daarna een handje geven met sorry mevrouw.

en daarna vroeg de jongeman mn nummer.

Fourseasons: ja ik bedoel maar. Zou echt niet willen dat mijn kinderen zo worden later en daar zal ik ook alles aan doen.

Myrthe: naja zeg bizar! Als ik die klap had ontvangen had ik me waarschijnlijk echt niet in kunnen houden..

x_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 11:57

_Dominique schreef:
Jennyj01 schreef:
En toen?

Toen het verhaal aan die jongeman uitgelegd en die zei tegen de jochies dat dat niet zomaar kwam etc. Jongetjes kwamen me daarna een handje geven met sorry mevrouw.

en daarna vroeg de jongeman mn nummer.

Fourseasons: ja ik bedoel maar. Zou echt niet willen dat mijn kinderen zo worden later en daar zal ik ook alles aan doen.

Myrthe: naja zeg bizar! Als ik die klap had ontvangen had ik me waarschijnlijk echt niet in kunnen houden..

ik wilde me ook niet inhouden, maar zij had klaarblijk meer ervaring in 'vechten' dan ik. Mijn zus is me dan te hulp geschoten en heeft het meisje van me af getrokken (ik lag al op de grond..) daarna zag ik wel in dat we beter gewoon konden gaan... :\
Laatst bijgewerkt door x_Myrthe op 26-06-14 11:59, in het totaal 1 keer bewerkt

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 11:58

Nou inderdaad, je kind zal maar zo zijn...

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 12:02

x_Myrthe schreef:
Ja, zoiets zijn wij ook een tegengekomen in het park. Mijn zus (18) en ik (16) waren aan het schommelen. Komen er plots twee jongentjes naar ons, en zeggen ze 'Hé, jullie zijn prutsmutsen. Sletten!' Wij vonden dit ook een beetje raar, maar reageerden hier niet op. 5 minuten later komt hun grote zus van onze leeftijd ongeveer en zegt ze: Hé, waarom mogen mijn broertjes niet op de schommel?
wij: Ja, als ze dat nu eens gewoon gevraagd hadden waren we er wel af geweest... >;)
het meisje: Kom er nu maar gewoon af, of ik ga jullie slaan..

en toen ik van de schommel ging, kreeg ik toch nog daadwerkelijk een slag in mijn gezicht van haar... :=
we kregen nog te horen dat we maar naar huis moesten gaan en naar een kinderprogramma kijken... We zijn dan ook maar gewoon vertrokken uit het park...

Dit was best wel een vreemde ervaring.
Ik denk ook wel dat dit inderdaad een hoop met opvoeding heeft te maken...

En daarna liep de zus 'per ongeluk' tegen je elleboog aan hoop ik?

Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 12:03

hier iemand waarvan ik dacht dat ze een vriendin was, en mijn betere vriendin uitbegon te schelden voor sl*t, k*nkerho*r en zelfs van ga z*lfmoord plegen. Heb ik toch gezecht dat ze het moesten uitpraten. En ik was een paar weken later bij de betere vriendin en toen heb ik alle berichtjes tussen hun mogen lezen en daar ben ik toch van geschrokken. Toen heb ik ook heel vriendelijk tegen de "vriendin" gezegd dat kanker geen scheldwoord is en dat je daar niet mee moet schelden en toen kreeg ik de reactie terug ik mag dat wel. Diezelfde dag moesten we nog rapport af halen en kwam ik haar tegen, begon ze stoer te doen en mijn beste vriendin uit te schelden (zij heeft kanker gehad) en toen heb ik toch wel grofweg gezegd dat ze haar t*tten uit mijn gezicht moet halen en stoppen met mijn vriendin uit te schelden of dat ze anders wel een pak sla*g kreeg. Sindsdien is het allemaal opgelost. O:)

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 12:13

chanicha schreef:
Dit zegt een hoop over de ouders denk ik. Hier in de buurt een kind, toendertijd een jaar of zes, die ruzie maakte met mijn dochter en haar uitschold met de ergste ziektes. Dat horen ze niet op school neem ik aan. Ik hoop dat ze, als ze wat ouder zijn, zelf tot inkeer komen.

Zoiets kunnen ze dus wél van school hebben, kinderen nemen alles van elkaar over. Maar idd ook van ouders, tv, radio etc.

Wanneer ik merk dat mijn zoontje (6) weer met een of ander woord wat niet door de beugel kan thuis komt, vraag ik of hij weet wat het betekent. Meestal weet hij dat niet dus dat leg ik dan uit met de mededeling "dus dit is geen net woord en wil ik niet meer horen". Over het algemeen is het dan snel over omdat het ineens niet meer leuk is.

Nu is mijn zoontje niet echt het type wat andere kinderen plaagt of pest, maar mocht dat ooit gebeuren dan hoor ik dat uiteraard graag en zal actie ondernemen. Ik probeer dit nu al bespreekbaar te maken met hem, of er überhaubt kinderen gepest worden op school en wie daar dan bij betrokken zijn als er een incident is. Moet er ook niet aan denken dat mijn kind (later) gepest wordt, of uitgescholden.
Laatst bijgewerkt door Starbreeze op 26-06-14 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 12:13

Tja, dat krijg je met al die ophef over 'buitenlanders', de termen zullen niet van de lucht zijn in sommige huishoudens.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 12:20

Vreselijk!

Men kan ook niet meer normaal doen tegen elkaar en er worden ook niet meer echt goed opgevoed!

Ze moeten zich schamen!

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 12:24

Het is verschrikkelijk.
Maar ligt denk ik echt aan de ouders.
Mijn vriendin is net als jou ietsjes getint (ook indo alleen erg licht voor een indo).
Zij krijgt nog steeds vaak commentaar vooral van volwassenen.

Kleine kinderen hebben soms wel grappige vragen (lacht ze zelf ook hartelijk om :P )
Zo vroeg ooit een kindje of ze zich nooit waste? Omdat ze zo vies was :P

Ik hoop mijn kinderen betere normen en waarden mee te geven.
Moet ze het ook niet horen zeggen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 12:24

phormicola schreef:
Tja, dat krijg je met al die ophef over 'buitenlanders', de termen zullen niet van de lucht zijn in sommige huishoudens.

Klopt, ik schaam mij regelmatig als ik lees hoe sommige ouders reageren op bepaalde nieuwsberichten.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 12:26

Mijn zusjes horen ook veel woorden op school hoor. Ik denk via andere kinderen of zo?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 12:27

phormicola schreef:

hahahahaha wat een onzin..

De 'getinte' kinderen (en volwassenen) kunnen er ook wat van hoor.
De termen en filosofieen zullen in die gezinnen ook niet van de lucht zijn, dan blijkbaar..

Ik zag laatst een foto van een schoolklas uit de jaren 50/60, veel kindjes in een klas, allemaal in uniform (nu is dat ook weer niet nodig maar toch) en netjes zitten voor de fotograaf...
Dat is met de opvoeding en schoolsystemen van tegenwoordig allemaal best ingewikkeld geworden denk ik.. Veel vrijheid, eigen ontwikkeling, vooral een eigen mening laten hebben en ouders die om de haverklap voor dr kind ergens verhaal gaan halen . :n

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 12:29

Volgens mij vergeet iedereen dat kinderen nog al veel horen gewoon op straat en via de media en dat het niet altijd aan de ouders ligt. Mijn ouders zijn normale mensen, mijn broer was extreem rascistisch (nu niet meer overigens, heeft met de leeftijd te maken gehad denk ik?) en heeft in een internaat gezeten en ik ben een ontzettend heilige, nooit iets fout gedaan en altijd al zo geweest. Als ik eerlijk mag zijn denk ik dat vooral de media een grote invloed heeft op kinderen. Meer dan mensen willen geloven denk ik :)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 12:37

Oh maar Eight, dat kan altijd.. iemand kan gewoon een (heel oneerbiedig) steekje los hebben.. daar doe je weinig aan.
Gelukkig zijn er heel veel instanties, opleidingen, en do-gooders die iedereen willen redden :j

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 12:38

Jeetje dat gaat echt te ver. De 'taal' die eruit komt kan niet door de beugel, maar de leeftijden ook... Ik snap het niet dat er jonge kinderen zomaar op straat rondhangen zonder dat de ouders enig besef hebben waar ze zijn en wat ze doen.

Mijn dochter is 6,5 maar speelt gewoon in de tuin. Nu wonen wij op een boerderij en hebben dus geen woonwijk, maar ook dan zou ik haar niet zomaar uren buiten de poort laten spelen.
Het is waar dat kinderen een hoop van school mee naar huis nemen. Toen zij net op school zat stond ik soms met mijn oren te flapperen. En dan hebben wij nog een rustige nette en fijne dorpsschool. Maar mijn dochter weet heel goed wat wel kan en mag en wat niet.
Sommige dingen hoor ik voorbij komen met een ''dat mag je helemaal niet zeggen/doen he'' en daarna niet meer. Ik denk dat de opvoeding, of beter gezegd het gebrek aan, een grote oorzaak is.
Natuurlijk draagt de school hier ook een steentje aan bij, maar de opvoedtaak ligt niet bij school maar toch echt bij de ouders.

Kinderen kopiëren en je ziet vaak je eigen woorden/dingen/gedrag terug bij je kinderen en dus ook het negatieve.
Ik zeg wel eens ''drijfnat van het zweet''. Mijn 3 jarige dochter zuchtte laatst toen het zo warm was: ''fff mijn rug drijft helemaal'' :+. Ongemerkt horen en zien ze gewoon enorm veel. Als er thuis veel gescholden wordt nemen kinderen dit gewoon mee in hun eigen gedrag.

fourseasons schreef:
Is tegenwoordig alleen maar zo lijkt wel.. Elke dag zit er hier een jongetje van 7/8 in de bus naar school die met kanker scheld, rookt en met veel oudere jongens omgaat... Is natuurlijk super stoer hè, zo ken ik nog wel wat voorbeelden van kinderen met abnormaal gedrag, en dat terwijl ik in the middle of nowhere woon.

Niet dat dat het goed zou praten, maar lijkt hij niet veel jonger? Ik kan me niet voorstellen dat dit een kind van 7 á 8 jaar is. Mijn dochter is 6,5 en zit nog op de kleuterschool. Ze start na de zomervakantie in groep 3. Dit zou dan een kind zijn dat nog in groep 3 of 4 zit.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 26-06-14 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 12:42

Cer schreef:
phormicola schreef:

hahahahaha wat een onzin..

De 'getinte' kinderen (en volwassenen) kunnen er ook wat van hoor.
De termen en filosofieen zullen in die gezinnen ook niet van de lucht zijn, dan blijkbaar..

Ik zag laatst een foto van een schoolklas uit de jaren 50/60, veel kindjes in een klas, allemaal in uniform (nu is dat ook weer niet nodig maar toch) en netjes zitten voor de fotograaf...
Dat is met de opvoeding en schoolsystemen van tegenwoordig allemaal best ingewikkeld geworden denk ik.. Veel vrijheid, eigen ontwikkeling, vooral een eigen mening laten hebben en ouders die om de haverklap voor dr kind ergens verhaal gaan halen . :n

Dus omdat getinte kinderen en volwassenen e er ook wat van kunnen is het onzin dat dat soort termen bij volwassenen vandaan komen? het komt ergens vandaan, kinderen verzinnen die termen echt niet zelf.
Waar ze het dan oppikken en hoe ze er zelf uit zien doet er niet toe. Het komt altijd bij volwassenen vandaan.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 12:43

Het viel mij inderdaad al op dat de kinderen van de generatie na mij minder respect hebben.

Ik voel mij net een oud mens als ik dit zo zeg

Ze schelden gewoon random mensen uit en dan voelen ze zich stoer.
Wat mij opvalt is dat het de laatste jaren steeds meer om status en uiterlijk is gegaan.
De ouders van nu lijken ook veel vrijer en alles wel best te vinden.
Vroeger toen ik 13 was speelde ik nog buiten en fantaseerde ik over een eigen manege.
Tegenwoordig zijn ze al bezig met jongens en uit gaan.
Ik zie soms het verschil ook niet tussen iemand van 13 en van 18.
De jongeren van nu zijn te gefixeerd op wat anderen denken hoe ze gezien worden.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 12:43

Nee, iemand van mijn school kent die ouders en hij is zeker weten niet ouder dan 9. (Was het maar zo, dan was het nog een tikkeltje normaler..)