Ik zocht iets,kreeg een test van Explorer en kan wat winnen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Ik zocht iets,kreeg een test van Explorer en kan wat winnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 08:47

Ik toetste een website in, maar blijkbaar niet de goede. Krijg ik ineens de vraag of ik mee wil doen aan een kort onderzoek, nou prima. Maar nu kan ik dus een iPhone winnen als ik mijn nummer invoer, maar dat vertrouw ik dus voor geen meter. Iemand dit ook gehad?

Dit is de link...
http://web.prize3.com/readys/Browser%20 ... _var4..209

Gezien de link lijkt t me een bug of spam, maar vind t wel een vernuftige manier om dit te doen :n

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 08:48

Ik durf niet eens op de link te klikken :o
Ik zou het iig niet vertrouwen.

Anoniem

Re: Ik zocht iets,kreeg een test van Explorer en kan wat winnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 08:48

De link kun je nu nog wel aanklikken, is het begin van het onderzoek.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 08:49

Laatst bijgewerkt door HorseTopShop op 26-06-14 08:50, in het totaal 1 keer bewerkt

ClaudiaDer

Dat zijn van die sites die niet veel goede doen met jouw gegevens.. De websitenaam is al een beetje gek, en er staat ook nergens een naam oid van het bedrijf.
Ik zou er niet op ingaan en zeker mijn telefoonnummer niet achterlaten!

Anoniem

Firefox geeft hetzelfde verzoek }>

Shiloh

Lijkt me inderdaad spam, de website eindigd volgens mij namelijk helemaal niet op .com , na de landextensie horen er géén punten meer in een link voor te komen.

Niet doen dus, voor je het weet wordt je gebombardeerd met ongewenste telefoontjes waar je ze allerlei producten proberen aan te smeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 08:50

Ik doe het ook niet hoor, was meer een waarschuwing :)

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 08:51

Ten eerste: blijf ajb ver weg van IE! Slechtste browser ooit, ook enorm onveilig. Sinds mei is er een update gekomen waarmee het probleem is opgelost, maar het is sowieso een onveilige en onhandige/langzame browser met weinig mogelijkheden. Bovendien moet je die update ook nog installeren, iets wat veel mensen niet doen of overslaan.

Dit is een veel voorkomende manier om geld te verdienen op het internet. Nooit je nummer invullen op een onbekende website! Je wint niks anders dan een hoge telefoonrekening en een leuk abbo waar je vast aan zit!

EDIT: Zie dat ze er ook nog moeite in hebben gestoken :')

Hij past zich namelijk aan aan de stijl van de browser, Firefox is namelijk blauw met oranje en wit :')
Laatst bijgewerkt door Tillie20 op 26-06-14 08:53, in het totaal 1 keer bewerkt

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 08:52

Maar het kan dus zijn dat je nu adware op je computer hebt.
Ik zou even de virusscan eroverheen gooien.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 08:53

Joolien schreef:
Ik toetste een website in, maar blijkbaar niet de goede. Krijg ik ineens de vraag of ik mee wil doen aan een kort onderzoek, nou prima. Maar nu kan ik dus een iPhone winnen als ik mijn nummer invoer, maar dat vertrouw ik dus voor geen meter. Iemand dit ook gehad?

Dit is de link...
http://web.prize3.com/readys/Browser%20 ... _var4..209

Gezien de link lijkt t me een bug of spam, maar vind t wel een vernuftige manier om dit te doen :n

Staat daarna dat je een abonnement op Shoppadoo moet nemen a 12E per week! om kans te maken op de Iphone 5s

Citaat:
4 items/week, 12 euro/week (+sms en download kosten)
+ €3 eenmalige aanmeldkosten

Citaat:
Om kans te maken op bovengenoemde prijs is inschrijving noodzakelijk.

Je moet minimaal 1 week betalen en kost je dus 15E om kans te maken op de prijs.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 08:53

HorseTopShop schreef:

Is geen virus oid, ze hebben gewoon rechten gekocht dat ze reclame mogen maken.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 08:55

Alsnog, virusscan kan geen kwaad ^^

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 08:55

Brainless schreef:
HorseTopShop schreef:

Is geen virus oid, ze hebben gewoon rechten gekocht dat ze reclame mogen maken.

Oh oke. Omdat ik dit op google vindt...

Citaat:
If you find Web.Prize3.com popups displayed within the browsers, you should beware that your system is infecting with adware.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 08:57

Dat geldt alleen als ze te pas en te onpas opduiken, maar als jezelf een verkeerd adres hebt ingetikt (wat lijkt op ..) dan linken ze door naar hun.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 09:14

Cyella schreef:
Ten eerste: blijf ajb ver weg van IE! Slechtste browser ooit, ook enorm onveilig. Sinds mei is er een update gekomen waarmee het probleem is opgelost, maar het is sowieso een onveilige en onhandige/langzame browser met weinig mogelijkheden. Bovendien moet je die update ook nog installeren, iets wat veel mensen niet doen of overslaan.

Dit is een veel voorkomende manier om geld te verdienen op het internet. Nooit je nummer invullen op een onbekende website! Je wint niks anders dan een hoge telefoonrekening en een leuk abbo waar je vast aan zit!

Hij past zich namelijk aan aan de stijl van de browser, Firefox is namelijk blauw met oranje en wit :')

Heb IE er inderdaad afgeflikkerd, zeker toen de banken met een vaag compensatieverhaal kwamen nav geknoei met overboeken. Goegelgroom hetzelfde toen ik merkte dat Groom iets te makkelijk wachtwoorden bewaard.
Firefox icm een Adblocker geeft wel eens praktische problemen. :j

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 09:20

Morganlefay schreef:
Cyella schreef:

Heb IE er inderdaad afgeflikkerd, zeker toen de banken met een vaag compensatieverhaal kwamen nav geknoei met overboeken. Goegelgroom hetzelfde toen ik merkte dat Groom iets te makkelijk wachtwoorden bewaard.
Firefox icm een Adblocker geeft wel eens praktische problemen. :j

Precies! FF bewaart ook wachtwoorden die je heel makkelijk zichtbaar kan maken. Dit is relatief makkelijk om als hacker deze informatie te bemachtigen, met welke browser dan ook. Ik laat FF na iedere sessie al mijn gegevens wissen, inclusief cookies. Wachtwoorden worden extern opgeslagen via 1Password. Verder heb ik nog een adblocker en een firewall op zowel mijn browser als mijn laptop. Verder is het een mac, dus er zijn sowieso veel minder virussen. Het is in eerste instantie veel gedoe om te installeren, maar uiteindelijk is het veel gebruiksvriendelijker en veiliger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 09:26

Verschil met Chrome is dat Firefox netjes vraagt of hij de wachtwoorden mag bewaren.
Voor een aantal websites is dat best wel handig. En aangezien ik erg lui ben met wachtwoorden, maar wel erg strikt als het om bankgegevens en DiGiD gaat, is Firefox een betere optie.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 09:39

Klopt! 1Password is voor mij de beste opties, hier wordt het tenminste beveiligd opgeslagen. Bij FF kan je het gewoon letterlijk zien onder:
Voorkeuren--->Beveiliging--->Opgeslagen wachtwoorden

Ik beheer een heel aantal site's, ook van verschillende bedrijven. Is dus van belang dat die wachtwoorden niet kwijt raken, en niet gestolen worden. Het principe van 1Password is heel fijn:
Je hebt een bepaalde sneltoets, bij mij is dat CMD+,
Als je op een pagina bent waar je een wachtwoord moet invullen gebruik je de sneltoets, vul je je hoofdwachtwoord in, en vult -en verstuurd- hij de inloggegevens. Je moet geloof ik 1x in de 30 minuten inloggen, dus daarna kan je gewoon de sneltoets gebruiken zonder wachtwoord. Werkt sneller dan FF ^^