Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Sammie schreef:Niet meegemaakt. Pin is bij mij t exacte bedrag.
Maar wat dacht je van t zeggen?
En doe je dat ook bij 1, 75 ipv 1, 77?
xNathaliee schreef:Hier hetzelfde, ik pin ook gewoon exacte bedragen. Tevens is het voor de winkelier hetzelfde als voor jou. Bedragen van 1 en 2 centen worden ook naar beneden afgerond. Wat zullen ze op jaarbasis dan voor een omzet mislopen.. Het is geven en nemen denk ik zo
KoudbloedKim schreef:laura1987 schreef:Pin jij elke dag dan?Maargoed iedere dag 2 cent en dat 365 keer per jaar wordt toch een groter bedrag.
Ik zou me er ook niet druk over maken, of eigenlijk zou ik willen dat dit het enige was waar ik me druk om kon maken.

KoudbloedKim schreef:laura1987 schreef:Pin jij elke dag dan?Maargoed iedere dag 2 cent en dat 365 keer per jaar wordt toch een groter bedrag.
Ik zou me er ook niet druk over maken, of eigenlijk zou ik willen dat dit het enige was waar ik me druk om kon maken.
zerline1997 schreef:Ik sta zelf elk weekend achter de kassa, maar bij ons in de winkel is dit absoluut niet zo. 1,73 is 1,73 niet meer en niet minder. Jij maakt je op dit moment druk om die 2 cent per keer, maar als jij nou 1,72 betaald. Dan loopt de winkel per jaar 7 euro per klant mis. Contant wordt dit naar boven afgerond.
Er vanuit gaande dat de winkel minimaal 300 bezoekers per dag trekt (het zijn er vast meer, maar dit is een voorbeeld) en dat 365 dagen in een jaar, voor het gemak feestdagen meegerekend. Dan loopt de winkel 766500 euro mis per jaar. En jij maakt je druk om die 7 euro