Tot voor kort was de pensioenregeling op mijn werk goed geregeld, zowel mijn baas als ik legde allebei de helft in en dat was voldoende om een leuk pensioen voor later op te bouwen. Echter zijn we sinds kort over gegaan naar een andere pensioenverzekeraar en heeft mijn werkgever besloten het zo minimaal mogelijk te regelen. Dat betekent dat ik nog wel een heel klein pensioentje opbouw maar niet meer dan nodig voor de werkgever.
We zijn door de tussenpersoon (zit tussen werkgever en pensioenverzekeraar in) dan ook geadviseerd om er iets naast te regelen. Het bijsparen in hetzelfde pensioen werd niet echt aangeraden omdat wanneer je overlijdt voordat je met pensioen gaat het extra gespaarde deel komt te vervallen, je nabestaanden hebben daar dus geen recht op. Dit is voor mij geen optie.
Wat zijn nog meer opties om iets te sparen voor mijn pensioen? Een aparte spaarrekening zou kunnen, die optie heb ik in overweging. Maar andere ideeen zijn van harte welkom, misschien kan ik ergens anders iets regelen waardoor ik uiteindelijk meer overhoudt?
Ik ben een leek wat dit soort dingen betreft dus ga alsjeblieft niet strooien met allerleu termen
Indien je dat wel doet; dan graag de uitleg erbij
Bedankt alvast!