Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Niet praktisch.

Nayomie schreef:Ik zou je zo graag tips willen geven TS, maar helaas heb ik op dit moment er ook mee te kampen.
Dus ik lees ook even mee.
@ Joolien, wat als je weet waar het vandaan komt, maar nogsteeds teveel hebt aan zenuwen? De zenuwen die ik heb is niets meer dan afwachten.

marjan19 schreef:Ik doe oefentherapie en mensendieck. Ik ben nu zo ver dat ik in normale dagelijkse situatie weer redelijk goed kan functioneren, maar nieuwe situaties zijn soms nog lastig. Bij onverwachtse situaties is het vaak ook mis. Ik ben deze therapie gaan doen op aanraden van mijn huisarts. Op mijn 14e ben ik al binnenste buiten gekeerd in het ziekenhuis, waar ze op een gegeven moment niet meer wisten wat ze met mij moesten.. Als ik misselijk ben en ik geef dat gewoon aan en praat er even over met iemand gaat het soms wel over..

Joolien schreef:marjan19 schreef:Ik doe oefentherapie en mensendieck. Ik ben nu zo ver dat ik in normale dagelijkse situatie weer redelijk goed kan functioneren, maar nieuwe situaties zijn soms nog lastig. Bij onverwachtse situaties is het vaak ook mis. Ik ben deze therapie gaan doen op aanraden van mijn huisarts. Op mijn 14e ben ik al binnenste buiten gekeerd in het ziekenhuis, waar ze op een gegeven moment niet meer wisten wat ze met mij moesten.. Als ik misselijk ben en ik geef dat gewoon aan en praat er even over met iemand gaat het soms wel over..
Ik ga binnenkort weer met mindfulness beginnen, heb ik al een paar keer oefeningen van gedaan, vooral voor het slapen maar dat gaat goed, nu overdag nog
Overigens komt het bij mij door faalangst en angst voor confrontatie. Ik ben soms bang om dingen fout te doen en vind het moeilijk om dit aan te geven. Vooral op het werk is dat.
Ik kan wel doodleuk zonder al teveel spanning een podium op stappen, een microfoon pakken en met een liveband mee gaan zingen, dus mijn spanning is soms iets vreemd te noemen
Waar volg jij mindfulness? Bij iemand op een praktijk of gewoon van internet ofzo?
Geryon schreef:Herkenbaar. Bij mij gaat er dan een pilletje in (op recept), dus daar heb je niet zoveel aanMaar wat serieus helpt in dit soort gevallen is ademhalingsoefeningen. Ik geloofde er eerst niet in, maar het helpt echt!
Had alleen niet zo goed geluisterd en om de 3 uur een pilletje genomen terwijl ik 3 op 24 uur mocht. Heb uiteindelijk wel lekker geslapen