Bokkers die goed kunnen dichten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Basboo

Bokkers die goed kunnen dichten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-14 11:16

Morgen gaan mijn moeder (49) en stiefvader (61) trouwen *\o/*

Ze kennen elkaar al acht jaar, maar nu gaan ze dan toch eindelijk trouwen. Morgen vertrekken we naar Mallorca om het te vieren.
In die acht jaar hebben ze ook samen een kind gekregen, mijn halfbroertje. Hij is nu zes.
Verder hebben ze tot nu toe altijd apart gewoond, maar is het nu echt de bedoeling om samen te gaan wonen. Een hele nieuwe stap dus.

Ik weet dat ik het een beetje laat bedenk, maar het lijkt mij erg leuk om een gedicht bij het cadeau te doen :)

Ik heb al wel gegoogeld, maar daar vind ik vooral clichés. Zelf ben ik niet zo'n wonderlijke dichter, dus ik hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen :j

Anoniem

Re: Bokkers die goed kunnen dichten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 11:17

Dit is zo persoonlijk dat je toch echt zelf moet gaan pennen. Als je er voor zit komt er vanzelf iets opbloeien !

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 11:21

Misschien helpt het om jouw gevoel rondom hen te verwoorden. Jouw gedachtes.
En de hoogtepunten, dieptepunten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 11:24

Als je mij een paar dingen geeft zoals leuke dingen die jullie samen hebben gedaan, wat ze beiden(maar ook je halfbroertje) voor je betekenen, wat je er van vind dat ze eindelijk samen gaan wonen en gaan trouwen etc kan ik er wellicht wel wat van maken voor je :)

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 11:26

Het is ook altijd leuk om zo typische dingetjes van elkaar te omschrijven. Je moeder is misschien heel erg strict in poetsen, of juist wat rommeliger en haar partner net omgekeerd.

Basboo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-14 11:51

Joolien schreef:
Als je mij een paar dingen geeft zoals leuke dingen die jullie samen hebben gedaan, wat ze beiden(maar ook je halfbroertje) voor je betekenen, wat je er van vind dat ze eindelijk samen gaan wonen en gaan trouwen etc kan ik er wellicht wel wat van maken voor je :)

O, dat zou echt super zijn!

Wat ik fijn vind aan...
- mijn stiefvader: dat hij erg positief is, dat hij bijna nooit klaagt (iets wat mijn moeder wel goed kan) en dat hij me een paard gegeven heeft, haha
- mijn moeder: dat ik goed met haar kan praten als er iets is, dat ze goed voor mij gezorgd heeft toen ze er alleen voor stond en dat ze voor rust kan zorgen (iets wat mijn stiefvader minder heeft, die is altijd behoorlijk druk)
- mijn broertje: dat hij vaak vrolijk is

Dat ze gaan samenwonen vind ik super. Het is nu namelijk heel vervelend om telkens heen en weer te reizen. Of dat we bijna nooit compleet zijn, omdat beide huizen onderhouden moeten worden.

Trouwen vind ik ook heel fijn voor ze. Zelf hadden ze er eerst wat moeite mee, omdat beiden al een keer gescheiden zijn. Nu staan ze er wel achter. Ik ben erg trots, want het geeft voor mij toch wel aan dat ze nu echt voor elkaar kiezen.

Echt hoogtepunten zou ik zo niet weten. Ik geniet vooral van het samenzijn, wat nu hopelijk meer gaat gebeuren.

Basboo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-14 11:52

Al heel erg bedankt voor het meedenken iedereen! Wat ik tot nu toe heb:

Woensdag 25 juni 2014

Vanaf vandaag zijn jullie één
Al langer bij elkaar, maar toch zo bijzonder
Nu nog sterker dan voorheen

Officieel samen een gezin
Net als het huwelijk; in voor- en tegenspoed
Eindelijk écht samen; een nieuw huis in

Elke nieuwe stap zorgt voor een hechtere band dan voorheen
Kracht door elk moment samen
Verbondenheid is een wonderlijk fenomeen

Vertrouwen in het leven
Samen sta je sterk
Liefde om te nemen, liefde om te geven

Eerst naar Mallorca om te wennen aan het idee
Genieten gaan jullie zeker
De eerste dagen dwalen op een eiland van zon en de zee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 12:01

Heel lief van Jolien, maar ik zou toch echt met een dubbel gevoel dat geven/ voorlezen. Iets uit je eigen hart is uiteindelijk zooveel mooier en dat zullen je ouders dan ook direct zien!