.Aangezien ik weet dat hier op Bokt veel kennis zit over eten, leg ik mij "probleem" hier eens voor.
Zelf ben ik nooit bewust met voedsel bezig geweest en ik heb er dan ook de ballen verstand van.
Nu ongeveer 7 weken ben ik op dieet. Ik ben 164 cm en ik woog rond de 58-59 kilo.
Uiteraard was ik niet echt te zwaar, maar voor het mooie mocht er wel wat af. Vooral rond mijn buik en heupgebied (de zogenaamde zwemband). Ik had me goed in gelezen over gericht op bepaalde plekken afvallen en kwam al snel tot de conclusie dat dat eigenlijk niet mogelijk is, maar dat je gewoon overal vet moet verliezen om het ook op mijn buikgebied weg te werken.
Voor het eerst in mijn leven heb ik mijn eetpatroon drastisch omgegooid. Waar ik vroeger gewoon alles in mijn mond stopte, inclusief heel veel ongezonde dingen, ben ik nu heel bewust met eten bezig geweest. Zo had ik begrepen dat koolhydraten niet erg gunstig zijn (vooral de snelle) en probeer ik die dus zo veel mogelijk te vermijden. Waar ik eerst met gemak 2 borden pasta weg werkte s'avonds, eet ik nu vooral groente en een beetje mager vlees of vis als avondmaaltijd.
Het dieet gaat best wel goed. Ondanks dat ik een paar keer flink gezondigd heb (feestjes en uit eten), val ik nog steeds af.
Wat ik nu eet:
08:30: Havermout met appel, kaneel, sojamelk en rozijnen.
11:00: Klein stukje groente of fruit om verbranding op gang te houden
13:00: Lunchsalade (komkommer, tomaat, sla, gerookte kipfilet of iets in deze trant) of een fruitsmoothie (aardbei, banaan, magere yoghurt)
15:30: Klein stukje groente of fruit om verbranding op gang te houden
18:00: Veel groente meestal met vlees of vis, maar absoluut geen snelle koolhydraten.
Nu heb ik het idee dat dit qua calorieën wat weinig is. Gelukkig moet ik studeren en zit ik dus heel de dag op mijn billen, waardoor ik dus niet zo veel nodig heb. Honger heb ik ook niet echt en ik voel me eigenlijk beter dan ooit.
Ik probeer zeker om de dag een half uur tot drie kwartier hard te lopen. Dit lukt aardig, soms ga ik zelfs dagelijks.
Maar hoe nu verder? Ik heb bijna mijn doel bereikt, (alleen die stomme heupen
), maar ik neem aan dat ik niet zomaar weer pasta etc kan gaan eten zonder aan te komen. Moet je dit opbouwen? Of is dit nou de verandering van levensstijl waar iedereen over praat? Of kan ik prima weer wat gaan eten, zolang ik maar blijf bewegen.Heel erg bedankt voor het lezen in ieder geval!

en geen last meer van mijn rug.
. Ben er tot nu toe heel tevreden over. Het schema heeft me €25 gekost.
). Ik ben ook redelijk dun gebouwd voor de rest van mijn lichaam, waardoor vet op de buik en heupen erg goed opvalt. Op de buik is het ook wel een stuk minder geworden, alleen mijn 'lovehandles' zijn nog net iets te prominent aanwezig.
)