Ingebroken - sleutels gejat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Undefined

Ingebroken - sleutels gejat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-14 16:09

Helaas is er afgelopen weekend ingebroken in mijn studentenkamer. Ik kan het nog niet goed bekijken omdat ik niet mijn hele kamer mag doorzoeken (technische recherche komt nog), maar ik vermoed dat er ook sleutels gestolen zijn.
Nu hebben wij een totaal niet meewerkende huisbaas (ik moet ook dingen zelf vervangen die zij volgens de politie moet vervangen, maar zij konden ook niks met haar..), en ben ik bang dat ze mij straks op laat draaien voor de kosten voor het vervangen van de sloten.
Ik heb geen inboedelverzekering (heb bijna geen inboedel, dus vandaar dat ik deze nooit afgesloten heb, baal ik nu wel van maar niets meer aan te doen).
Nu kan ik natuurlijk gewoon weigeren dit te betalen maar zij heeft nog wel mijn borg van 350 euro.. Iemand die hier meer verstand van heeft? Is op google moeilijk te vinden. Alvast bedankt voor het reageren!

Nachtlampje

Re: Ingebroken - sleutels gejat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 16:11

Je kunt volgens mij gewoon naar een juridische bijstandshulp bellen/mailen/gaan, die kan je, indien nodig, helpen met een aangetekende brief waarin haar rechten en plichten worden beschreven.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 18:15

Ik vind het heel vervelend voor je, en misschien snap ik het verkeerd, maar waarom zou zij het vervangen van de sloten moeten betalen?

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 18:21

Caira schreef:
Ik vind het heel vervelend voor je, en misschien snap ik het verkeerd, maar waarom zou zij het vervangen van de sloten moeten betalen?

Dat is wettelijk zo geregeld omdat zij de eigenaar is van de kamer ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 18:24

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-14 20:23

Bedankt! Volgens dat zou ze beiden moeten betalen.. Ik wacht morgen even af en hoop in eerste instantie dat de sleutels gewoon ergens tussen de troep liggen. Met die sleutels hadden ze namelijk ook de rest van het huis kunnen betreden en dat is niet gebeurd!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 19:41

In bepaalde gevallen val je als student nog onder de inboedelverzekering van je ouders, wellicht de moeite om eens na te vragen?