Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

dan heeft hij nu alleen te maken met de Arboarts en nog niet met UWV. Volgens mij krijg je pas met UWV te maken als hij ontslagen dreigt te worden of een aanvraag tot uitkering doet. Door je opmerking over de WIA-aanvraag dacht ik dat hij al een uitkering ontving. Nogmaals , ik ben geen deskundige maar onderstaande is mijn ervaring 
Pinda_Dipje schreef:De verstandhouding is tot dusver prima, al merk ik dat werkgever wel een dossier probeert op te bouwen.
'Naar alle waarschijnlijkheid krijg je maandag een arbeidsgesprek'
En dan donderdagochtend de voicemail inspreken (09.13u) dat hij al de volgende dag in de ochtend verwacht wordt. Man stuurt vervolgens direct een e-mail (09.45u) dat hij verhinderd is omdat hij op vrijdagochtend al op revalidatie verwacht wordt. Vervolgens ontvingen we op maandag direct een brief dat hij zich aan zijn re-integratieverplichtingen onttrekt door pas een dag van te voren af te melden. Jaja... Terwijl de waarheid natuurlijk beduidend anders ligt.
Ik ga kijken wat de mogelijkheden zijn voor detachering, al denk ik dat dit niet tot de mogelijkheden behoort omdat zijn nieuwe baan op geen enkele wijze gerelateerd is aan zijn oude functie.
Met ontslag nemen bestaat natuurlijk het risico dat mijn man de werkzaamheden van zijn nieuwe functie niet direct waar weet te maken, en dan vervalt zijn recht op een ziektewet-uitkering. Mentaal is hij toch behoorlijk 'stuk' zullen we maar zeggen, dus dat risico is behoorlijk...
biancaroze schreef:De werkgever is verplicht om een adequaat re-integratie traject te doorlopen met hierbij verslaglegging, anders kan de werkgever ook sancties krijgen. (neemt niet weg dat ze het dan wel eerlijk moeten spelen)
biancaroze schreef:jammer van de negatieve berichten over het UWV. Ben hier zelf ook werkzaam en wij hebben echt wel het beste met mensen voor. Helaas zijn wij ook uitvoerder van de regelgeving zoals de Nederlandse Staat oplegt...
De werkgever is verplicht om een adequaat re-integratie traject te doorlopen met hierbij verslaglegging, anders kan de werkgever ook sancties krijgen. (neemt niet weg dat ze het dan wel eerlijk moeten spelen)
Als je zelf ontslag neemt vervalt ook je WW recht!