Telefoon verloren: iPhone 5s Stad Groningen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

prii_boy

Telefoon verloren: iPhone 5s Stad Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-14 12:35

Hallo,

Allereerst, ik weet niet als dit is toegestaan maar wie niet waagt wie niet wint.

Afgelopen zaterdagnacht ben ik mijn telefoon is de binnenstad van Groningen verloren.
Ik ben al bij de politie geweest maar daar was niks binnengekomen.

Zijn er meer mensen die deze nacht in de stad waren, en toevallig mijn telefoon gevonden hebben dan waardeer ik het zeer dat dit gemeld word. (of dat je toevallig iemand kent die een iphone gevonden heeft)

Het gaat om een witte/zilveren iphone 5s.

Ik heb helaas ''zoek mijn iphone'' niet geactiveerd dus dat kan me helaas niet verder helpen.
De telefoon is beveiligd met vingerafdruk scan en een code, waardoor het voor de mogelijke vinders niet mogelijk is om in mijn telefoon te komen, de telefoon staat vermoedelijke ook al vanaf 3:00 zaterdagnacht uit.

Ik hoop dat dit mag, en dat iemand mij verder kan helpen!

Edit:

Ik ben 'm vermoedelijk in de bienvenue verloren.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 12:39

prii_boy schreef:
Hallo,

Allereerst, ik weet niet als dit is toegestaan maar wie niet waagt wie niet wint.

Afgelopen zaterdagnacht ben ik mijn telefoon is de binnenstad van Groningen verloren.
Ik ben al bij de politie geweest maar daar was niks binnengekomen.

Zijn er meer mensen die deze nacht in de stad waren, en toevallig mijn telefoon gevonden hebben dan waardeer ik het zeer dat dit gemeld word. (of dat je toevallig iemand kent die een iphone gevonden heeft)

Het gaat om een witte/zilveren iphone 5s.

Ik heb helaas ''zoek mijn iphone'' niet geactiveerd dus dat kan me helaas niet verder helpen.
De telefoon is beveiligd met vingerafdruk scan en een code, waardoor het voor de mogelijke vinders niet mogelijk is om in mijn telefoon te komen, de telefoon staat vermoedelijke ook al vanaf 3:00 zaterdagnacht uit.

Ik hoop dat dit mag, en dat iemand mij verder kan helpen!

Als je zoek mijn Iphone niet aan hebt staan, dan is de kans groot dat je de Iphone gewoon kan herstellen zonder dat je de code nodig hebt. Kans is dus groot dat de Iphone in de verkoop gaat. Heb je al op Icloud.com ingelogd om te controleren of je GSM erin staat?

prii_boy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-14 12:42

Hoe bedoel je dat met icloud.com? Als ik daar inlog, wat is dan de bedoeling?

Tillie20

Re: Telefoon verloren: iPhone 5s Stad Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 12:44

Bij Icloud.com kan je inloggen met je Apple ID, daar kan je op afstand alle apparaten zien die bij je zoek mijn Iphone zijn aangesloten. Misschien dat hij er toch tussen staat, is een kleine moeite, dus je kan het altijd proberen (:

prii_boy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-14 12:45

Maar ik heb zoek mijn iphone helaas nooit geactiveerd op mijn telefoon.

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 12:46

iCloud kan je volgensmij ook alleen gebruiken op een iPhone/iPad enz. die aan staat..

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 12:51

lotlot2 schreef:
iCloud kan je volgensmij ook alleen gebruiken op een iPhone/iPad enz. die aan staat..

Dat is niet waar. Zodra je het gebruikt zal de verandering worden doorgevoerd zodra je hij aan wordt gezet. Zo kan hij ook onklaar worden gemaakt zodat er een waarschuwing op het scherm komt. Zolang de Iphone uit is kan degene die hem gevonden heeft er ook niks mee doen. Ook kan je een melding krijgen als hij weer aan wordt gezet. Dus lijkt me niet weggegooid om even in te loggen. Al is de kans natuurlijk bijna 0 xD Ondertussen houden we je topic tenminste bovenaan ;)

prii_boy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-14 12:54

Dat jullie mijn topic bovenaan houden is helemaal top! Haha.

Ik had al ingelogd op icloud.com, maar ik kom daar helaas niet mee verder omdat ik zoek mijn iphone nooit heb aangezet, wat nu achteraf natuurlijk hartstikke dom is!

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 12:55

Cyella schreef:
lotlot2 schreef:

Dat is niet waar. Zodra je het gebruikt zal de verandering worden doorgevoerd zodra je hij aan wordt gezet. Zo kan hij ook onklaar worden gemaakt zodat er een waarschuwing op het scherm komt. Zolang de Iphone uit is kan degene die hem gevonden heeft er ook niks mee doen. Ook kan je een melding krijgen als hij weer aan wordt gezet. Dus lijkt me niet weggegooid om even in te loggen. Al is de kans natuurlijk bijna 0 xD Ondertussen houden we je topic tenminste bovenaan ;)

Oh sorry, ik bedoelde "zoek mijn iPhone" :o

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 12:57

je hoeft zoek mijn iphone ook niet te activeren.ik kan via mijn iphone kijken waar mijn ipad is en die heeft die app niet

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 12:59

Heb je wel je simkaart laten blokkeren bij je provider anders heb je kans dat er nog iets achteraan komt.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 13:01

bigone schreef:
Heb je wel je simkaart laten blokkeren bij je provider anders heb je kans dat er nog iets achteraan komt.

iPhone is voldoende beveiligd om dit te voorkomen ...

Ik wens je veel succes TS, maar ik vrees het ergste ... :=

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 13:03

Als je je GSM via DFU modus volledig herstelt, en je hebt zoek mijn Iphone niet geactiveerd, dan is de code waardeloos. Zou dus je simkaart inderdaad maar even (tijdelijk) laten blokkeren!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 13:11

Ik zou wel altijd de simkaart blokkeren, die kan ook gewoon overgezet worden in een andere telefoon.

Mijn Iphone is ooit ook een keer gestolen en daar heeft de politie nog een hele tijd geprobeerd hem te localiseren (ging om twee iphones die meegenomen waren bij een woninginbraak) maar die zijn nooit weer gevonden, helaas.
Ik had ook zoek mijn Iphone er op staan, maar ook daar was hij niet te traceren.
Dit is nu anderhalf jaar geleden.

Ik vrees dus dat je je Iphone niet weer terug zult zien.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 13:13

SAKKIA schreef:
Ik zou wel altijd de simkaart blokkeren, die kan ook gewoon overgezet worden in een andere telefoon.

Mijn Iphone is ooit ook een keer gestolen en daar heeft de politie nog een hele tijd geprobeerd hem te localiseren (ging om twee iphones die meegenomen waren bij een woninginbraak) maar die zijn nooit weer gevonden, helaas.
Ik had ook zoek mijn Iphone er op staan, maar ook daar was hij niet te traceren.
Dit is nu anderhalf jaar geleden.

Ik vrees dus dat je je Iphone niet weer terug zult zien.

Inmiddels is de beveiliging een stuk beter: als je zoek mijn Iphone aan hebt staan, en hij wordt via DFU modus herstelt, vraagt hij nog steeds om je Apple ID. 'Nieuwe' iphones worden namelijk door de database gehaald bij Apple. Daar constateren ze dat hij nog aangemeld is bij zoek mijn Iphone. Dus krijgt de Iphone de opdracht om het Apple ID te vragen. Als dief kan je daar nooit achter komen, dus blijft de Iphone versleuteld.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 13:27

Maar dat heeft ze toch niet geactiveerd?

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 13:30

Dat snap ik, maar het was toch ook een reactie op degene boven me. Vandaar de quote :+

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 14:10

Ik zou alle telecom winkels afbellen of er een Iphone is beland die gekraakt moest worden.

prii_boy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-14 14:12

Fred_kroket: Dat is inderdaad een goed idee! Dat ga ik nu meteen even doen!

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 14:13

prii_boy schreef:
Fred_kroket: Dat is inderdaad een goed idee! Dat ga ik nu meteen even doen!

Vermeld desnoods het serienummer/imei van je telefoon erbij. Dan kunnen ze die daar noteren.
Succes!
Hoop dat je hem terug krijgt!

jopaardjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 14:17

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 14:20

Je kan via je google-account je iphone ook vinden :j Zal de link er naar toe wel even zoeken.

prii_boy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-14 14:39

@lifeofmarit als je dat zou willen graag!

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 14:45

Ik kan via vodafone ook mijn telefoon traceren. Misschien kun jij dat ook via je provider? Ik heb in ieder geval vodafone protect ook en kan daarmee ook op afstand blokkeren en/of leeghalen.

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 14:59

prii_boy schreef:
@lifeofmarit als je dat zou willen graag!

https://www.icloud.com/#find

Je moet je apple ID invullen, dan zoekt hij hem wel :j Ik heb mijn iCloud nooit echt geactiveerd, en die van mij pakt hem ook gewoon