De situatie zit zo, ik studeer chemie aan de HU, locatie ilc op de de faculteit FNT. Dit gaat heel erg goed, maar wiskunde is een onwijs knelpunt. Beter laat dan nooit zogezegd, de laatste week snap ik opeens dingen
Dus de stand is, 35 punten momenteel (komen er nog 5 bij sowieso) dus 40 punten. En ik heb nu sowieso nog 2 herkansingen. En ik moet er minimaal 1 halen om over te gaan, anders is het klaar.Nouja wat doe je dan nu op bokt zou je zeggen?
Laat ik maar vooraan beginnen. Twee weken geleden had ik twee tentamens: wiskunde en nog een ander vak (molecuulspectrometrie/molecuulbouw/fysische chemie), noem het maar even mmf. Een hele kluif omdat het tentamen lang duurt en ik niet lang kan stil zitten, daarom had ik het laatste gedeelte dusdanig veel fouten gemaakt dat ik hem niet had gehaald. Wiskunde had ik ook niet gehaald doordat ik op dat moment het licht nog niet had gezien. Inmiddels wel dus!!

Vorige week hadden we de besprekingen van de tentamens op woensdagochtend van wiskunde en dinsdagavond laat kregen wij pas het cijfer terug van het tentamen. Tevens hoorde ik dat er een termijn was van minimaal twee werkdagen van te voren om je in te schrijven voor de herkansing, dit heb ik overigens moeten horen van mijn medestudenten. Deze was dus vandaag. Woensdag was ik de hele dag weg dus ik heb mij donderdag direct geprobeerd in te schrijven.. Dit lukte niet.. Morgen moest ik toch naar school dus ik wilde het meteen voorleggen. Donderdagvond kreeg ik het cijfer terug van mmf en vrijdaochtend was de bespreking (herkansing is morgen) weer probeerde ik mij tevergeefs in te schrijven. Dus direct naar de receptie gegaan. De inschrijving bleek al om negen uur 's ochtends telkens te zijn gesloten!
Meteen een verzoek eruit gegooid naar de examencommissie of ik alsnog kon worden ingeschreven. Bij mmf werd dit gehonoreerd omdat zij het inderdaad wat kort dag vonden dat het cijfer de avond voor de ochtend van sluiting werd gegeven en dat de bespreking na de sluiting was.
Bij wiskunde werd dit afgewezen omdat ik volgens hen allerhande informatie mails zou hebben gekregen. Ik heb vrijdag in mijn mailbox gekeken en daar stond geen enkele mail in! Nou een en al ellende en frustratie van mij aangezien het zaterdag was en maandagochtend heb ik de herkansing.
Ik heb overigens vaker problemen gehad met mijn mailbox de afgelopen weken dat ik mails niet binnenkreeg of dat ze weken later pas binnenkwamen, dit heb ik heel lang niet doorgehad. Toen ik het doorkreeg heb ik het bij een aantal docenten gemeld. Mijn eerste zorg was de herkansingen dus heb het niet direct gemeld bij iemand die het zou kunnen oplossen.
Vandaag dus direct de telefoon gepakt om de herkansing van wiskunde hopelijk nog te mogen maken. Zij heeft in osiris gekeken en zij zei dat alle mails waren verzonden. Nouja.. heb echt niets binnengekregen..
Printscreens sturen had volgens haar geen zin aangezien ik zou kunnen liegen en de mail zou kunnen verwijderen. Maar ik acht die kans net zo groot als dat zij liegt dat de mails wél verzonden zijn
Uiteindelijk na lang zoeken en discussiëren zag ik heel verderop een ongeopend mailtje van de examencomissie en het inschrijven van de toetsen omtrent de eerste poging van periode D. Deze was ongeopend (dus ook weer veels te laat binnengekomen en niet boven aan binnen gekomen zoals met eerdere mails). Tevens werkte de link niet die daar in stond. Morgen moet ik bij haar langskomen om dit te bekijken met haar en als ik geluk heb (en zij mij dus gelijk geven) mag ik de herkansing doen in augustus. Maar zoals jullie begrijpen heb ik de herkansing best wel nodig! Ondanks dat ik er dus nog 2 heb aankomende week.Zo een heul verhaal, maar mijn vraag is, wat is verstandig in deze situatie? Aangezien je natuurlijk net zult zien dat de link dan wel werkt en de mailbox uiteraard vlekkeloos werkt. Is er dan helemaal niets wat ik kan doen om alsnog de herkansing te maken?....
)
bovendien heb ik geen zak aan je antwoord
ik wil best kritiek hoor want dan kan ik het hopelijk verbeteren voor een volgende keer maar hier kan ik niet zoveel mee..
doe ik immers ook niet bij jou en ik vind het tamelijk respectloos.