Abortus (nodig voor school...)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 13:11

dat ik het niet over respect voor de moeder heb gehad, wilt niet zeggen dat ik die niet heb. ik vind als er bijzondere omstandigheden zijn of de situatie is gevaarlijk voor de moeder een abortus geoorloofd.

ik erken de problemen die zep hier schrijft, maar behalve abortus, zou je dan ook de andere mogelijkheden, zoals adoptie, moeten bekijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 13:26

Denk jij dan dat een arts die opties niet bespreekt?
Die gesprekken zijn echt diepgaande gesprekken en gaan wel iets verder dan:

Goedemorgen, gaat U zitten.
Dank U, ik kom voor een abortus.
Goed nagedacht?
Jazeker.
OK, schikt het U morgen om 10 uur


Een arts is een professional en heeft een beroepscode waarin het woordje zorgvuldig ook voorkomt.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 13:29

SuperPepeijn"]
[quote="Bas232 schreef:
Een vrouw moet zelf bepalen of ze een kind wel of niet wil.
dat kan een vrouw ALTIJD bepalen, door simpelweg met niemand naar bed te gaan Haha! daar hoeft geen leven voor beindigd te worden.
[/quote]

De meeste vrouwen doen er alles aan om niet zwanger te worden, toch zijn alle manier niet 100% waterdicht. Ik vind het zeer kort door de bocht gedacht om dan maar te zeggen dat vrouwen met niemand naar bed te gaan, als ze niet zwanger willen worden. Ik denk dat de meeste mannen dit ook geen goed plan vinden, of denk jij daar anders over?

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 13:34

Zoals ik al eerder aangaf, ik vind ook dat een vrouw er in principe over moet beslissen. Het beinvloedt het meeste haar leven! Je hoort helaas gevallen waar het voor het 25e levensjaar meerdere keren gebeurd(gevallen van misbruik buiten beschouwing gelaten), maar ik vind dat je dan moet overwegen voor iemand die er zo mee omgaat, het kinderen krijgen tijdelijk/defenitief onmogelijk te maken. De mogelijkheid van abortus moet geen nonchalance in de hand werken

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 13:37

Marreke schreef:
Denk jij dan dat een arts die opties niet bespreekt?
uiteraard. ik vind het alleen jammer dat het te weinig ten uitvoering wordt gebracht.

Bas232

Berichten: 1088
Geregistreerd: 18-11-03
Woonplaats: Heppen, Belgie, Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 13:52

SP,

Voor een vrouw is het een zeer moeilijke beslissing, jij doet net alsof ze over drop of kauwgom beslissen.
En aangezien wij mannen zijn, hebben wij er NIETS over te zeggen...of je het nu leuk vindt of niet, doet niet ter zake.
Wij moeten dat kind niet baren en kunnen het makkelijk afbollen als het ons niet meer aanstaat....

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 13:57

heb er op zich ook niets op tegen, nog altijd je eigen beslissing, maar wat als je dan eens naar Rusland gaat kijken?? Daar hebben de meeste vrouwen al 9 à 10abortussen achter de rug, terwijl anticonceptie er bijna gratis is!! Er zijn zelfs ziekenhuizen die een gratis abortus laten uitvoeren, het enige wat je moet doen is een papiertje ondertekene waar op staat dat je je foetus afstaat voor onderzoek. Deze foetus wordt gebruikt als medicijn voor kinderen met het syndroom van down, of voor mensen met suikerziekte,... Met goed resultaat, maar eigenlijk zetten ze de mensen aan tot abortus plegen, ook niet echt logisch vind ik dit

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 14:09

Bas232"]
SP, voor een vrouw is het een zeer moeilijke beslissing, jij doet net alsof ze over drop of kauwgom beslissen.
[/quote]nee ik ben niet diegene, jij bent diegene. jij doet het vergelijken met een gezwel.

[quote="Bas232 schreef:
En aangezien wij mannen zijn, hebben wij er NIETS over te zeggen...of je het nu leuk vindt of niet, doet niet ter zake.
dat is maar net hoe de situatie is. er wordt geroepen: it takes 2 to tango, en dat mannen hun verantwoordelijkheid moeten kennen. dat de uiteindelijke beslissing bij de vrouw ligt, dat kan ik accepteren. maar dat mannen niets in te brengen hebben is onzin.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 14:19

Dus als ik SP goed begrijp, dan moet een man alleen naar bed gaan met een vrouw waarmee hij op dat moment ook een kind wil?

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 14:19

dan heb je me verkeerd begrepen.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 14:23

SuperPepeijn schreef:
dan heb je me verkeerd begrepen.


Maar dat snap ik dan niet. Mannen moeten toch in dit geval ook hun verantwoordelijkheid dragen of is dat alleen 't pakkie an van de vrouw?

Bas232

Berichten: 1088
Geregistreerd: 18-11-03
Woonplaats: Heppen, Belgie, Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 14:23

Sp,

Je kan als man proberen haar op andere gedachten te brengen, maar als haar besluit vast staat heb je dat maar voor lief te nemen.
Leuk of niet, blijft nog altijd haar beslissing.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 14:30

dat is toch precies wat ik zeg, bas:
Citaat:
dat de uiteindelijke beslissing bij de vrouw ligt, dat kan ik accepteren.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 14:30

ik vind dat er 1000 redenen zijn om er fel tegen te zijn en ik vind dat er 1000 redenen te zijn om een voorstander te zijn. Ik denk dat elke situatie anders is en individueel bekeken moet worden . Een 16 jarige in een stabiele thuissituatie met ouders die haar ondersteunen kan best een kind krijgen.......... een 28 jarige met een zwervend bestaan omdat ze aan de drugs is niet........... en dan heb je natuurlijk alle situaties daartussen in

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 14:32

Mijn ex had inderdaad niks te zeggen over mijn zwangerschap, net zoals hij nu niks te zeggen heeft over Sanne, hij hoeft dus ook geen ali te betali. Hij was slechts donor

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 14:41

SuperPepeijn schreef:
dan heb je me verkeerd begrepen.


Zou je dat dan nog even uit willen leggen missschien. Wat ik snap het niet.
Volgens jou moeten vrouwen niet naar bed gaan als ze geen kind willen, maar voor mannen geldt dan niet? Dat lijkt mij een beetje meten met 2 maten.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 14:44

En heeft Sanne wel contact met haar bio paps, G&K, of
komt ze over 15 jaar in 'Spoorloos'?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 14:46

Botervlieg schreef:
En heeft Sanne wel contact met haar bio paps, G&K, of
komt ze over 15 jaar in 'Spoorloos'?


Ik neem aan dat gijsenkim nog wel weet wie haar ex is. Scheve mond

Bas232

Berichten: 1088
Geregistreerd: 18-11-03
Woonplaats: Heppen, Belgie, Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 14:48

Hoi Tess,

Ik begrijp hem ook nog steeds niet hoor, eerst was hij anti, nu is hij het met me eens....raar maar waar.....

Sp,

En niet meer met mijn vrouw naar bed gaan omdat we geen kinderen willen, komaan, we leven echt niet meer in de middeleeuwen Pepijn!
Of begrijp ik je nu weer verkeerd?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 14:48

Hahahaa nee hoor ex en ik hebben nog steeds een hele goede band, hebben leuke gesprekken met elkaar en zien elkaar nog steeds graag.

Sanne weet dat Frans haar vader is en Frans weet dat Sanne zijn dochter is. Hoe hun dat verder met zn tweetjes oplossen moeten hun weten. Mijn deur zal altijd open staan voor contact

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 14:50

Bas232 schreef:
En niet meer met mijn vrouw naar bed gaan omdat we geen kinderen willen, komaan, we leven echt niet meer in de middeleeuwen Pepijn!
Of begrijp ik je nu weer verkeerd?


ik heb Gijs de keuze gegeven, of sterrilisatie of een reele kans op kids, want ik stop met de pil......... Gijs ging naar de dok Knipoog

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 14:51

Tessebes"]
Zou je dat dan nog even uit willen leggen missschien. Wat ik snap het niet.
[/quote]ok ik leg het uit. op pag1 zei bas:
[quote]
Een vrouw moet zelf bepalen of ze een kind wel of niet wil
[/quote]
daarop was mijn reactie:
[quote]
dat kan een vrouw ALTIJD bepalen, door simpelweg met niemand naar bed te gaan
[/quote]dat is dus pure logica, want als je niet met iemand naar bed gaat (even geweld, kunstmatige inseminatie en goddelijke interventie uitgesloten) kan een vrouw geen kinderen baren zonder met een man naar bed te gaan.
[quote="Bas232 schreef:
we leven echt niet meer in de middeleeuwen Pepijn!
Of begrijp ik je nu weer verkeerd?
ja. het is trouwens pepEijn.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 14:59

SuperPepeijn"]
[quote="Tessebes schreef:
Zou je dat dan nog even uit willen leggen missschien. Wat ik snap het niet.
ok ik leg het uit. op pag1 zei bas:
Citaat:
Een vrouw moet zelf bepalen of ze een kind wel of niet wil

daarop was mijn reactie:
Citaat:
dat kan een vrouw ALTIJD bepalen, door simpelweg met niemand naar bed te gaan
dat is dus pure logica, want als je niet met iemand naar bed gaat (even geweld, kunstmatige inseminatie en goddelijke interventie uitgesloten) kan een vrouw geen kinderen baren zonder met een man naar bed te gaan.
[/quote]

En je denk dat de man daar ook een voorstander van is?

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 15:00

ik zeg niet eens dat een vrouw daar een voorstander van is, ik geef je hier alleen een feit.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 15:03

Maar mannen die dus geen vader willen worden, die moeten dan ook met niemand naar bed gaan dus?