laptop herkent geen internetverbinding meer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ontherun

laptop herkent geen internetverbinding meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-14 13:47

Help! Mijn laptop herkent sinds gisteravond opeens geen draadloze internetverbinding meer. De andere computer hier in huis heeft wel gewoon verbinding dus daar ligt het niet aan.
Als ik mijn netwerkcentrum open, krijg ik te zien dat er geen verbinding is. Moet de schakelaar of functietoetsen gebruiken om draadloze functies op de computer in te schakelen. Maar ik heb nooit iets uit gezet?? Normaal krijg ik alles wel opgelost maar ik heb nu al vanalles geprobeerd en het lukt maar niet...
Het gaat overigens om een hp elitebook 8560p.

Iemand die hier verstand van heeft en laptopje weer aan de praat krijgt? Hij heeft al eens eerder problemen gehad, toen wassie ineens alles kwijt. Neefje heeft hem toen gereanimeerd maar die zit nu in singapore dus daar heb ik nu niks aan

xJennifx

Re: laptop herkent geen internetverbinding meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 13:51

Vervelend! Ik heb momenteel hetzelfde probleem met mijn mobiel!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 13:53

Mijn werklaptop doet dit ook wel eens... Die schakelt zelf de toegang naar wifi verbindingen regelmatig uit.
Kijk eens in je netwerkcentrum of die toevallig per ongeluk is uitgeschakeld?

Edit: Is ook een HP, ik weet het type niet.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-14 13:53

Vervelend jennifx!
Ik zit nu dus op mijn wifi, thuis, waar normaal ook laptop op is aangesloten... ligt dus echt aan laptop.
Heb ondertussen al gevonden waar ik die verbindingen kan in en uitschakelen (geloof ik), heb dus alles uitgeschakeld en toen weer ingeschakeld. Hij heeft even gezocht maar toen zei hij weer dat er geen verbindingen beschikbaar zijn... :?

Edit: janine die staan ingeschakeld... dat is het vreemde. Bij netwerkverbindingen bij configuratiescherm toch? Of kan er nog ergens anders iets in en uitgeschakeld staan?
Laatst bijgewerkt door ontherun op 22-06-14 13:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 13:54

dit heb ik ook een tijdje terug gehad. bij mij was er iets fout gelopen in een systeem update, deze kun je weer terug zetten naar een datum waarvan je wifi het wel nog deed.

ergens diep verstopt in de catacomben van je configuratiescherm zitten de systeem updates. ga daarna opzoek en zet de update terug. dan zou je probleem verholpen moeten zijn.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-14 13:57

Thanks kitlover! Ik heb die geschiedenis gevonden, ga even op zoek naar de laatste om die te verwijderen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 13:58

Modem uitzetten. Halve minuut wachten en opnieuw beginnen.
aan de rechterkant van je laptop zit een schuif. Terugzetten zodat het rood niet meer zichtbaar is en dan doet alles het weer (als het goed is).

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 13:59

Santigo_ schreef:
Vervelend jennifx!
Ik zit nu dus op mijn wifi, thuis, waar normaal ook laptop op is aangesloten... ligt dus echt aan laptop.
Heb ondertussen al gevonden waar ik die verbindingen kan in en uitschakelen (geloof ik), heb dus alles uitgeschakeld en toen weer ingeschakeld. Hij heeft even gezocht maar toen zei hij weer dat er geen verbindingen beschikbaar zijn... :?

Edit: janine die staan ingeschakeld... dat is het vreemde. Bij netwerkverbindingen bij configuratiescherm toch? Of kan er nog ergens anders iets in en uitgeschakeld staan?

Ik weet niet goed waar het op mijn werklaptop staat (die heb ik hier niet), maar daar heb ik windows 8, dus ziet er ook iets anders uit. Maar je kan er inderdaad via het configuratiescherm komen.
Ziet er op mijn eigen laptop trouwens ook gewoon heel anders uit. Ik kan hier niet eens zo snel zien dat ik de wifi-ontvangst kan uitschakelen. Alleen dmv sneltoets op mijn toetsenbord. Maar heb hier nu ook een Asus. Op mijn HP op het werk heb ik een los knopje op het toetsenbord, maar daar kan ik tijdens mijn werk niet aan komen, omdat die laptop dan is aangesloten op extern beeldscherm, toetsenbord en muis. :+

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-14 14:01

Ik kan dus geen knopje of schuifje vinden :') maar ik heb de laatste update verwijderd en hij is nu (alweer) opnieuw aan het opstarten

Edit: schuif van morganlefey gevonden! Hij zit aan de onderkant :+ als ie het nog niet doet ga ik daar eens aan schuiven

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 14:04

Dat probleem heb ik ook. Ook een hp windows 8. Wat ik doe; klik met je pijltje op de streepjesbalk van de wifi. Soms staat hij dan op uit ipv van aan. En anders neem ik de muis en klik op de rechterknop en dan kan je probleemoplossen aanklikken en dan doet hij het bij mij weer. Ook op de streepjes van de wifi.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-14 14:06

Probleemoplossen helpt helaas niet gea99. Mijn updatevl verwijderen heeft ook niet geholpen dus ga maar eens aan die schuif schuiven :+

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 14:07

Bij de F12 knop zit een soort antenne figuur. Die moet blauw licht geven. Anders staat die uitgeschakeld.

Mocht die het nog niet doen. Sluit je laptop is direct aan met een kabel op de router. De procedure daarna weet ik niet precies meer. Maar wij moesten dan altijd naar de speciale website van de router. Daar de naam en wachtwoord veranderen of verwijderen weet niet precies, en dan opnieuw instellen.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-14 14:17

Paar keer aan die schuiven gezeten, modem aan en uit gezet en hij doet t nog niet. Ga nu het complete systeem maar herstellen naar de 20e, toen deed ie het nog. Had net maar 1 update verwijderd in de hoop dat dat genoeg was. Niet dus.

Heb wel nog ergens anders ineens een antenneknop ontdekt, dus heb eventueel nog een optie :)

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 14:20

Als die niet brand, is dat de oorzaak van geen internet op je laptop.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-14 14:21

Hij doet het weer! Thanks dames :D moeders had aan van alles gezeten, geloof dat ik maar stickers moet gaan plakken met afblijven _O-