Opslag verslagen,films,documenten. Waar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Marijee

Opslag verslagen,films,documenten. Waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-14 22:56

Ik ben opzoek naar een plek waar ik al mijn documenten, bestanden voor school etc enigszins veilig op kan slaan (liefst online oid,geen USB stick.) Voorwaarde is dan wel dat ik er overal 'zo even' bij kan. Dus, als ik op school bij mijn verslagen moet,dat dit dan ook mogelijk is. Het gaat mij vooral om het feit dat ik mijn geheugen even op kan frissen van mijn Macbook Air en zo weer ruimte kan vrijmaken.

Kan mij iemand vertellen of dit uberhaupt wel eens bestaat? :D

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 22:57

Dropbox ?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 22:58

Mijn dochter heeft een hele makkelijke externe schijf, is iets groter dan een smartphone en zit, meen ik, 3 terabite ruimte op.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 23:00

Celiien schreef:
Dropbox ?

Was ook mijn eerste idee :j Kan je overal aan alles wat je in die map hebt gezet op je PC :)

Marijee

Re: Opslag verslagen,films,documenten. Waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-14 23:07

Dus, dan blijft daar alles dan ook beschikbaar, als ik alles verwijder van mijn laptop? :D

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 23:07

Volgens mij wel, het staat immers ook online op je Dropbox-account :)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 07:02

Precies. Met een harde schijf zou je deze altijd mee moeten nemen. Via dropbox kan je gewoon via de site (of eventueel app) bij de verslagen en dergelijke, super handig!

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 07:34

In je email?
Dropboxis gratis wel beperkt in ruimte.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 08:25

Nee. Dropbox is zowel on-als offline. Je hebt altijd een lokale backup en bij mijn weten moet je die ook altijd bewaren :)

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 11:11

Als je handmatig uit je dropbox map verwijderd gaat het ook online eraf.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-14 14:31

Dus, als ik het goed begrijp is dropbox een optie. Maar, de bestanden nemen dan nog wel ruimte in op je laptop? :)

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 14:35

Alleen als je dropbox aan je mappen op de computer linkt, neemt het ruimte in beslag. Ik heb dat nooit gelinkt en mijn dropbox staan nog helemaal vol met bestanden die allang niet meer op mijn eigen laptop staan. En neemt dus daar ook geen ruimte in beslag :)

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 14:37

Google Drive?
Kun je erg veel op slaan (van verslagen tot filmpjes of audio-opnames) en je kunt op elk apparaat met google inloggen. Ook erg handig is dat hij het tijdens het schrijven opslaat, waardoor je niks kwijt ben als je computer vastloopt. Je kunt alles delen met vrienden en er tegelijkertijd aan werken, maar ook alleen prive. Ik vind het echt erg handig :D

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 07:34

Net even gekeken, bij Dropbox kan je ook Selective Sync inschakelen waardoor hij niet met je vaste PC synchroniseert.

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 20:00

Dropbox is wel de bekendste cloudopslag, maar er zijn veel meer opties. Hier worden nog een paar goede genoemd: http://androidworld.nl/nieuws/5-cloudop ... ordeligst/

Vaak zijn er acties waarmee je meer gratis opslag kan krijgen. Zo krijgen oude klanten van SkyDrive (nu OneDrive) 25GB in plaats van 7, kreeg ik bij de registratie van mijn nieuwe laptop 50GB cadeau van Box en kreeg ik een paar jaar geleden dankzij mijn uni extra opslag op Dropbox. Het loont dus wel om dat soort acties in de gaten te houden. Als je alleen Word-documentjes opslaat, heb je waarschijnlijk wel genoeg aan de standaard gratis opslag van Dropbox, maar met foto's, films en muziek zit het al snel vol. Het is ook een beetje kijken welke je zelf prettig vindt werken. OneDrive is bijvoorbeeld niet zo ingesteld op Mac gebruikers, geloof ik. :)

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 20:03

Klopt ja. Mijn eigen dropbox is 70,7GB door al die acties. In ieder geval de 16GB voor aanbrengen voor andere mensen (dankuwel Google Adwords :P ), iets van 25GB voor de Great Space Race tussen alle onderwijsinstellingen en volgens mij kreeg ik ook nog e.e.a. toen ik m'n dropbox aan mijn Galaxy S3.5 koppelde.