Spontane lieve acties van andere mensen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Alwiene

Spontane lieve acties van andere mensen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-14 22:20

De laatste dagen kom ik zoveel lieve acties van andere mensen tegen dat ik die even met jullie wil delen.

- Van de week bij de AH hoefde iemand haar Hup Holland Hamster niet en vroeg ik of ik hem mocht hebben. Dat mocht niet alleen, ze kwam me even later ook nog vier andere hamsters in de handen drukken die ze ergens vandaan had getoverd. Zo lief!

- Ik had een oproepje voor Hup Holland Hamsters op de plaatselijke weggeefhoek gezet op facebook. Binnen 4 uur tijd had ik dankzij 3 verschillende mensen alle 5 de ontbrekende hamsters verzameld! Gratis en zonder tegenprestatie, kon ze zo op komen halen!

- Ik kocht een dure brievenbus en de kassadame scande zomaar voor ons een 20% kortingsbriefje wat we eigenlijk zelf hadden moeten hebben om recht te hebben op die korting, scheelde ons 21 euro!!

- Ik kreeg dit weekeind ineens last van een ontstoken teen en belde mijn pedicure (waar ik pas 1 keer geweest was) of ik maandag terecht kon. Omdat ze weet hoe ik hiervan in de stress raak en begreep dat ik er erg veel last van had zei ze dat ik vanavond al mocht komen! En ze heeft me niet eens meer laten betalen dan anders want ze had geen weekeindtarief zei ze want ze werkte nooit in het weekeind, een echte uitzondering dus. Ik vond dit zoooooooo ontzettend lief van haar, en heb haar natuurlijk wel wat extra gegeven voor deze topservice.

Al met al valt het me op hoeveel mensen de laatste dagen met lieve acties op mijn pad komen, zonder daar wat voor terug te verwachten.

Ik ben benieuwd of jullie ook wel eens zulke dingen meemaken en of je je dan ook zo gelukkig voelt daarmee? Vertel op! :D
Laatst bijgewerkt door Alwiene op 21-06-14 22:28, in het totaal 1 keer bewerkt

E_C

Re: Spontane lieve acties van andere mensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 22:24

Ik heb geen lieve spontane spontane acties meegemaakt de laatste tijd, maar word helemaal vrolijk van je post! Fijn hé, als er soms van die spontane leuke dingen gebeuren :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 22:27

Ik heb een hele moeilijke periode gehad toen ik (met baby) uit elkaar gegaan ben met mn ex en ik kreeg van meerdere topicgenootjes uit mn HK opeens allemaal grote dozen met cadeautjes opgestuurd voor mij en de kleine man. Daar ben ik ze nog steeds eeuwig dankbaar voor. Dat kwam zo op het juiste moment. :) (tis al weer even geleden, maar vooruit, het blijft me altijd bij) :+:

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 22:28

Ik zocht voor een baantje op marktplaats, en ik zoek al een tijdje een bijrijder voor mijn Welsh omdat ik te groot voor haar ben, vind ik daar zomaar een vriendin van mij die blijkbaar al belachelijk lang zoekt! Ik heb haar meteen GeWhatsapp't en de volgende dag kon ze al komen kennis maken! En ik heb meteen een verzorgster voor als ik op vakantie ben!

So happy ^^.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-14 22:31

@ EstherCosta, ik hoop dat jij ook snel weer zulke mensen op je pad mag tegen komen, ik kan me echt heel rijk voelen door dat soort dingen.

@ Iris82, Dat is ook ontzettend lief zeg! Eigenlijk heb ik ook best vaak dat soort dingetjes gedaan, langer geleden maar ook recent wel, en het is ook heel fijn om te kunnen geven. Maar vind het ook zo bijzonder om te mogen ontvangen!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 22:31

Nog eentje: ik had bij de dierenambulance gewerkt en ik moest met de bus naar de trein toe om naar huis te gaan. Had ik de bus gemist. Stond daar een groepje hang-Marokkanen en die vroegen waarom ik zo chaggo was. Uitgelegd en eentje heeft mij achterop de fiets naar het station gebracht. Echt mn geluk kong niet op. Ik vond het zo fantastisch. Hij hield ook wel van dieren. Niet van honden. Maar het maakte niet uit, ik deed goed werk. :D
Laatst bijgewerkt door Iris82 op 21-06-14 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 22:32

Ik had vandaag mijn laatste les dag op school en die les valt mij nogal zwaar.
Mijn vader nam mij als verrassing mee naar de Mac Donalds :D

Zo lief van hem !

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 22:32

Zo zie je maar weer......ze bestaan toch nog die lieve mensen +:)+
Fijn dat jij ze tegen mocht komen <3

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 22:40

Ik was vandeweek bij het concert van Guus Meeuwis, achter ons zaten twee oude mensen die al met best wat moeite naar boven kwamen(we hadden zitplaatsen).. Mijn tante ging drinken halen en nam ook wat mee voor het oude echtpaar.. vond het zp lief van haar! (De mensen waren ook erg blij!)

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 22:42

Ten eerste: Lekker een positief topic! Het is goed om even bij die fijne kleine dingen stil te staan :o

Ik kon vandaag terecht tussendoor bij de kapper terwijl ik echt te laat was om een afspraak te maken en ik ben geknipt en geverfd voor een vriendenprijsje ook nog!!

En mijn baas heeft vanalles voor me uitgezocht hoe het kon dat ik niet geslaagd was voor mijn examen en zelfs hoe ik bezwaar ik kon dienen. Ze is echt een verschrikkelijk lief mens.
Daarnaast zegggen al mijn collega's en de andere baas dat ik het echt wel kan en dat ik super slim ben en dat mijn vaste contract al klaar ligt volgende week als ik mijn herkansing wek gehaald heb! Dat heb je echt even nodog als je aan jezelf gaat twijfelen :o

En een client die zomaar uit t niks tegen me zegt: ben je nog in opleiding? Zeg maar op school dat ze je een diploma geven, want je doet het echt super!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 22:44

Iris82 schreef:
Nog eentje: ik had bij de dierenambulance gewerkt en ik moest met de bus naar de trein toe om naar huis te gaan. Had ik de bus gemist. Stond daar een groepje hang-Marokkanen en die vroegen waarom ik zo chaggo was. Uitgelegd en eentje heeft mij achterop de fiets naar het station gebracht. Echt mn geluk kong niet op. Ik vond het zo fantastisch. Hij hield ook wel van dieren. Niet van honden. Maar het maakte niet uit, ik deed goed werk. :D

Die is echt tof! _/-\o_

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-14 22:46

@Iris82 dat is ook een hele lieve actie zeg, en juist van iemand en op een moment dat je het totaal niet verwacht! Dat kan je hele dag goedmaken zoiets.

@xApple, lief van je vader, lekker gegeten?

@ Silvia58, ja ik moest een beetje denken aan die 'Pas op, aardig' reclame van een hele tijd geleden, maar echt ze betaan heus nog en ze zijn niet gevaarlijk hihi.

@ Patriciaa, dat is super aardig van je tante!

@ Renskep, wat geweldig dat je nog bij de kapper terecht kon. Dat is inderdaad echt zo'n actie als wat ik bedoel, ze hóeven het niet te doen voor je, maar ze doen het wel en dat kan je dag zo goed maken he.
Lieve opmerkingen van collega's en cliënten zijn ook altijd fijn, en top dat je baas dat allemaal voor je uit heeft willen zoeken!

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 22:46

Heerlijk zo'n topic.

Ik heb de afgelopen week echt een rot week gehad en mijn ouders, vriendinnen, vrienden en overige familie stonden echt voor mij klaar. Met alleen al lieve, aanmoedigende woorden was ik al ontzettend blij. Ook via Bokt onwijs veel steun gehad, echt top dat mensen dat voor een "vreemde" doen.

Wat lieve woorden al niet kunnen doen.

Verder ook met de hamsters te maken gehad bij de AH! Kreeg ik ook zomaar, zonder te vragen, van de vrouw die voor mij stond!

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 22:47

Leuk heh, dat soort mensen. Wat ook superleuk is om het andersom te doen. Ik geef altijd mijn gratis beestjes enzo van de supermarkt aan een kindje wat er niet om bedelt maar wel meedoet. Als je een beetje oplet zie je dat zo. En ik heb bijna al mijn babyspullen weggegeven aan mensen die het niet zo breed hebben. Laatst ook mijn kinderwagen en maxi-cosy. Tuurlijk kan je er misschien wel 20 euro voor krijgen, maar dat is toch niet leuk? Kleine dingetjes voor anderen doen, al is het maar een keer extra stoppen om iemand ertussen te laten met de auto of in de regen stoppen voor een fietser...geeft allemaal een heerlijk gevoel....
En je krijgt het vanzelf weer terug....ik weet het zeker!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 22:48

Iris82 schreef:

Aaaah dat is echt uberlief, waar je eigenlijk iets anders verwacht en dan zo spontaan, super!
Er schiet me zo even niets te binnen, maar ik vind het wel altijd jammer dat je zulke mensen achteraf niet meer kunt bedanken, ookal is het voor hen maar een kleine moeite geweest.

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 22:51

Ik heb gewoon standaard lieve mensen om mij heen! Vooral bij de paardjes, we hebben echt zo'n groen dat iedereen voor elkaar klaar staat, maakt niet uit wanneer!

Maaike162

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 22:52

Ik word ook helemaal vrolijk van je bericht.

Twee ontzettend lieve vriendinnen kwamen toen ik lange tijd ziek was (Pfeiffer) heel regelmatig langs. Dan lag er opeens weer een lief kaartje in de bus of belde ze even op of kwamen ze langs met twee repen chocolade. Ik had zelf te weinig energie om echt te investeren in die vriendschap, maar zij hebben me geen moment in de steek gelaten. Vond ik ontzettend gaaf!!!

Daarnaast word ik altijd ontzettend blij van mensen die gewoon een leuke opmerking maken over iets dat ik doe. Dat ik zo lief voor de paarden ben of er leuk uit zie. Is altijd zo leuk om te horen.

Docenten die op school even een echt belangstellend praatje maken. Vind k ook altijd fijn als het echt gemeend is.

Het zijn vaak de kleine dingetjes al waar ik blij van word. Ik word zelf ook altijd ontzettend blij om iets voor een ander te doen. Laatst zomaar een dikke envelop met een leuk tijdschrift en een brief naar een vriendin gestuurd. Daarnaast vind ik het ook altijd leuk om gewoon spontaan vriendinnen die ik lang niet gezien heb of gesproken heb even een appje te sturen dat ik de vriendschap heel erg waardeer ondanks dat we ver weg wonen/druk zijn.

O ja.. En wat we laatst ook hadden gedaan. We waren thuis aan het opruimen en heel veel mooie dingen gebruikten we niet meer. We hebben het allemaal op FB gezet onder : stuur een priveberichtje, dan kan je het gratis afhalen. Ontzettend veel leuke reacties gehad. Mensen die dolbij waren met een stapel kleding, skeelers, boeken, tijdschriften, judopak etc. En ja... We hadden het allemaal via marktplaats kunnen verkopen, maar dit was eigenlijk veel leuker.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 22:54

Wat een leuke dingen allemaal! :D

Ik was laatst aan het mennen, toen schoot het hoofdstel los (keelriem) en toen heb ik de eerste beste mensen die in de tuin bezig waren gevraagd of ze een stukje tape hadden. :') Die man was heel behulpzaam en kwam met een heel apparaat aanzetten en hij vertelde hele verhalen over dat hij vroeger ook paardgereden had. (de beste man was zeker 70+). Zo aardig!
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 21-06-14 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 22:54

ik hoefde geen engelse toets te maken omdat ik geen engels kan.

edit: nee mijn leukste spontane actie van deze week waren.
van een arts die zei dat ik voorzichtig mocht paardrijden maar dat ik er gelijk af ga als het pijn gaat doen.
dat ik van me beste vriendin een loom zet kreeg omdat ik niet mag windsurfen.
:)
Laatst bijgewerkt door Pandameisje op 21-06-14 22:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-14 22:57

@ Cowgirl, soms zijn woorden inderdaad al heel fijn! En wat die hamster betreft, daar moet ik wel om vragen haha, want mensen denken alleen maar aan die bedelende kinderen die bij de uitgang staan, weten zij veel dat ik ze ook graag wil hebben. En het gaat me nou net te ver om tussen die kids in te gaan staan LOL :')

@ Elpharo, wie goed doet goed ontmoet, zo is het wel. Ik doe ook graag wat voor anderen wanneer dat zo uitkomt, en soms merk je dat mensen dat heel bijzonder vinden. Juist met die kleine dingen kun je soms net iemands gevoel over de dag veranderen :)
Ik kreeg een poosje geleden een gratis tas met groenten/fruit bij de Jumbo, omdat ik de dingen die er in zaten niet nodig had gaf ik deze tas aan vrienden van ons. Later hoorde ik van hen dat het ontzettend goed uitgekomen was omdat ze op dat moment heel erg krap hadden gezeten. Vind het mooi om te merken hoe dingen soms op hun plek kunnen vallen :)

@Anneliesdj, gelukkig heb ik de mensen in mijn voorbeelden wel goed kunnen bedanken voor hun lieve acties, maar inderdaad soms gebeurd zoiets je en heb je eigenlijk niet eens de kans om iemand voldoende te bedanken!

@ Maaike162, jouw bericht doet me denken aan een van mijn dierenartsen een poosje terug. Ik was door omstandigheden een aantal keer in de praktijk geweest met mijn hondje, maar steeds niet bij hem, maar hij had me wel heel vaak gezien. En op een gegeven moment kwam hij gewoon even naar me toe lopen met "Nu moet ik het toch even weten, gaat alles wel goed met hem (de hond)?" gelukkig ging het toen al weer de goede kant op (stond er vanwege een maag/darmvirus wat al aan de beterende hand was), maar vond het zo lief van hem dat hij gewoon zomaar oprechte interesse toonde!

@ Marlinderooz, Lief van die man, mensen vinden het vaak ook nog hartstikke leuk als ze je op zo'n manier kunnen helpen!

@ Pandameisje, misschien kan je het verhaal wat erbij hoort ook vertellen haha, want zo snap ik er niet zoveel van.
Laatst bijgewerkt door Alwiene op 21-06-14 23:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 23:35

Gelukkig bestaan er lieve mensen.

M'n achterbuurmeisje was van de week heel lief. Heb me been gebroken en me tenen steken uit het gips. Al weken maakt iedereen er opmerkingen over dat ik me nagels moet lakken. Maar ik kan het niet (trilhanden en normaal al geen vast hand). En dus kwam buurmeisje met wel 10 potjes nagellak om ze te lakken. Ze hoorde iedereen het steeds vragen en dat was toch wel sneu voor mij. :)

Overigens ben ik zo'n lekker emotioneel wrak dat elke keer als er een kaartje ik half moet huilen.

Nog iets langer geleden breide een bokker een supergave muts voor mijn oren... Hoefde ze niet, maar ze deed het toch en hij is echt heel tof.

Welliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 23:40

Ik maak en decoreer fondant taarten. Via zo'n ruilhandel groep op Facebook doe ik van die acties, voor kostprijs (moet er per taart toch op inleveren) zodat ook mensen met wat minder te besteden een leuke originele taart hebben.
Vorige week een klein meisje blij gemaakt, die kwam vandaag een bosje zelfgeplukte bloemen en een tekening brengen om mij te bedanken. Daar word ik zoooo blij van :D

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 23:41

nou ts ik heb 5 weken geleden me pols gebroken waardoor ik nu niet mag windsurfen en 4 weken niet mocht paardrijden dus vandaar dat de me beste vriendin zo loomset gaf. en de arts lief was en die zei dat ik weer mag paardrijden ;D

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 23:51

Het feit dat dit zo op je afkomt en dat het je lukt om het te zien, zegt ook wat over jouw mindset en energie TS (en andere posters!) Mooi :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 00:07

Wat een ontzettend leuk topic zeg! Ik moet die momenten ook weer gaan herkennen en ervan gaan genieten.

Vanochtend zei mijn zusje wel plotseling dat ze me heel lief vind <3
Altijd leuk om te horen!