Lotus slachtoffer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Lotus slachtoffer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-14 20:20

Hallo!

Vandaag was ik op de luchtmacht open dag hier op vlieg bassis gilze-rijden. Hier was ook een demonstratie hoe ze het vliegveld terug veroveren. Hier raakte natuurlijk mensen gewond. Nu ben ik bekend met ADD en heb dus een heeeeeeele groote fantasie. Nu begon het erg te kriebelen, het lijkt me gaaf om slachtoffer te spelen.

Nu heb ik wat gevonden dat het echt een opleiding is?
Zijn er bokkers die dit ook doen en hoe ze het geworden zijn?

Alvast bedankt :o

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 20:21

Is een pittige en dure opleiding (in verhouding omdat het vooral hobby is natuurlijk; zo'n 350 euro) :) dus als je van leren houdt, is het wel aan aanrader, want het is ook veel theorie natuurlijk. Je moet er ook examen in doen.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 21-06-14 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-14 20:23

vuurneon schreef:
Is een pittige en dure opleiding :) dus als je van leren houdt, is het wel aan aanrader, want het is ook veel theorie natuurlijk. Je moet er ook examen in doen.

Leren vind ok geen probleem maar ik wil er niet echt mijn beroep van maken :o dus ik vroeg me af of er alternatieven waren

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 20:24

Is ook geen beroep, is hobby :D
Alternatief is deelnemen aan grote oefeningen waarbij ze veel mensen nodig hebben; bv dorp die oefent op evacuatie of hulpdiensten die oefenen voor een watersnoodramp. Dan vragen ze gewoon de burgers om ehhh burgers te spelen en krijg je een rol :) daar hoef je geen Lotus voor te zijn (die zijn er wel, maar die zijn dan de échte slachtoffers); jij speelt dan bv die lastpak die niet weg wil.

Overigens moet je wel in het bezit van een EHBO diploma zijn als je de opleiding tot Lotus wel wilt volgen en je moet ook na de opleiding naar de opfriscursussen :)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 21-06-14 20:42, in het totaal 2 keer bewerkt

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 20:36

Een bekende van mij doet dit ook. Als ik het goed heb heeft ze er zo'n 1,5 jaar over gedaan. Je leert niet alleen ziektebeelden en letsels uit te voeren/beelden, maar er wordt ook aandacht besteed aan het acteren en grimeren. Verwondingen en ziektes (grauw gezicht, blauwe lippen bijv) grimeert zij zelf.

Het kost inderdaad best wat geld en naast je opleiding moet je herhalingslessen volgen. Volgens mij heeft ze zelfs iedere maand een les om zo up to date te blijven. Maar dat zal per organisatie/kring verschillen.
Om de opleiding te volgen moet je minimaal 18 jaar zijn en een geldig EHBO diploma hebben.

Zij vindt het erg leuk om te doen, maar gaf ook aan dat het ook veel wachten, wachten, wachten is soms ;). Misschien moet je eens een mailtje sturen naar een kring in de buurt. Misschien mag je wel een keer mee kijken op een oefening vanaf de zijlijn. Kun je gelijk wat meer vragen stellen en kijken of het je leuk lijkt.