Op dit moment ben ik druk met het maken van mijn profielwerkstuk. Hieronder staat de uitleg en richtlijnen over het onderzoek. Het invullen van de enquête duurt ongeveer 10 minuten. Als je zelf geen ervaring hebt met angst bij het slapengaan, maar iemand die je kent wel, zou je dan de enquête kunnen doorsturen?
De Richtlijnen:
• Doelgroep:
Voor mijn onderzoek zoek ik volwassenen en jongeren die ouder zijn dan 15 jaar. Het onderzoek gaat over angst bij het slapengaan. Ik zoek dus mensen die hier ervaringen mee hebben of hebben gehad. Het is een anoniem onderzoek. Het onderzoek is volledig Nederlandstalig, hierdoor alleen geschikt voor mensen die de Nederlandse taal beheersen.
• Angst bij het slapengaan:
Met angst bij het slapengaan bedoel ik de angst die op komt zetten wanneer men in bed ligt en niet kan slapen. Dit kan zijn als u net in bed ligt, maar ook als u ’s nachts wakker wordt en bijvoorbeeld een spannende droom hebt gehad. Ik bedoel met angst, dat u dingen in uw hoofd haalt die zo goed onwaarschijnlijk zijn. Bijvoorbeeld dat er een vreemde in uw kamer staat, zoals kleine bij kleine kinderen: ‘’De krokodil onder het bed’’. Deze angst mag verschillende oorzaken hebben, bijvoorbeeld: Stress, een vervelende ervaring of trauma. Als u echt paniekaanvallen krijgt, raad ik u aan om contact op te nemen met uw huisarts.
• Het doel van het onderzoek:
Men kan ervaringen delen, of aangeven wat zij graag willen proberen. Mijn doel van het onderzoek is mensen helpen met angst bij het slapengaan, door middel van een onderzoeksverslag. Dit onderzoeksverslag wordt op internet geplaatst. Namen of exacte ervaringen worden hier niet in gedeeld.
Bent u niet helemaal zeker of u geschikt bent voor het onderzoek, dan kunt u contact opnemen via het forum of website waar u deze enquête gevonden hebt. Alvast bedankt voor uw deelname.
Dit is de link naar de enquête: http://enquetemaken.nu/r/1f36l
Dat gebeurd alleen zelden omdat ik bang ben dat ik zodra ik slaap niet alert genoeg ben en de controle verlies.
) dat haalt de emotie bij een gebeurtenis grotendeels/geheel weg. Als ik jou zo hoor kan je met 1 a 2 behandelingen al helemaal er van af zijn