Wat kost een bruiloft?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Wat kost een bruiloft?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-14 16:49

Misschien wel een persoonlijke vraag, maar ik vroeg me af wat mensen ongeveer hebben betaald voor hun bruiloft en wat je dan allemaal had. Ooit wil ik wel graag trouwen, maar bijvoorbeeld een jurk voor meer dan 1000,- vind ik doodzonde van het geld := Wij houden ook niet echt van dansfeesten oid. Zou dan eerder gewoon een receptie doen en dan bijvoorbeeld nog een leuke workshop oid met de mensen die je het beste kent.

Limoen

Re: Wat kost een bruiloft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 16:52

Je kunt het natuurlijk zo duur maken als je zelf wil. Het hoeft echt niet zo duur..
Ik ben afgelopen maand getrouwd, en als student en net student af heb je niet veel geld voor een bruiloft natuurlijk (meestal). Wij zijn ook nog van huis uit getrouwd dus moesten nog een huurhuisje vinden en dit inrichten en opknappen ernaast. Ik wilde ook zo min mogelijk geld er aan uit geven. Vond 2000,- voor een jurk veel te gek. Als je bezig bent met het plannen kost het toch weer meer dan je had gehoopt.. We hoorden van te voren alleen maar bedragen van 15.000,- voor een bruiloft. Als je er een beetje creatief mee omgaat kun je het voor heel wat minder doen. Het is ook maar net wat je zelf belangrijk vindt. Vooral als je geen waarde hecht aan een feest of jurk kan het heel goedkoop en ben je met een paar duizend euro wel klaar gok ik.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-14 16:54

Limoen schreef:
Je kunt het natuurlijk zo duur maken als je zelf wil. Het hoeft echt niet zo duur..
Ik ben afgelopen maand getrouwd, en als student en net student af heb je niet veel geld voor een bruiloft natuurlijk (meestal). Wij zijn ook nog van huis uit getrouwd dus moesten nog een huurhuisje vinden en dit inrichten en opknappen ernaast. Ik wilde ook zo min mogelijk geld er aan uit geven. Vond 2000,- voor een jurk veel te gek. Als je bezig bent met het plannen kost het toch weer meer dan je had gehoopt.. We hoorden van te voren alleen maar bedragen van 15.000,- voor een bruiloft. Als je er een beetje creatief mee omgaat kun je het voor heel wat minder doen. Het is ook maar net wat je zelf belangrijk vindt. Vooral als je geen waarde hecht aan een feest of jurk kan het heel goedkoop en ben je met een paar duizend euro wel klaar gok ik.

Ik hecht wel waarde aan een mooie jurk :') maar niet voor meer dan 1000,- je hebt prachtige galajurken of boutiques waar je hele mooie jurken hebt voor minder geld omdat er geen trouw aan jurk vast zit :P

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 16:56

Wat je zou kunnen doen is laat in de middag trouwen met aansluiten een receptie en een luxe diner met een select gezelschap, vind ik een mooi combinaties

mijn bruiloft kostte 25000 :D alles er op en eraan

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-14 16:59

25.000 jeetje :wow: dat moet wel een dag zijn om nooit te vergeten. Al zou het maar zijn omdat ik daarna zou bedenken wat ik allemaal nog meer met het geld had kunnen doen :P

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 16:59

Een vriendin van mij is bezig met haar trouwerij, weet de precieze kosten niet.. Haar jurk heeft geloof ik 500-600 euro gekost.. Ze gaan dinsdag trouwen in t gemeentehuis, daar ie iedereen welkom en op zaterdag hebben ze een feest voor ongeveer 75 man, bij haar ouders in de tuin, de enige kosten die ze daaraan hebben is de catering..

Je kunt het zo duur/goedkoop maken als je zelf wilt :j

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 17:05

Wij zijn 30 mei getrouwd en waren inclusief huwelijks reis zo'n 12.000 euro kwijt.
Ikzelf riep ook altijd ik wil geen dure trouwjurk doe ik toch maar een keer aan maar als het moment daar is :j

Mijn jurk heeft uiteindelijk 1.700 gekost :o

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 17:07

mijn trouwen kostte tussen de 3 en 4000 euro, incl eten/drinken, kleding etc.

we trouwde op vrijdag( een na duurste dag), feest in de tuin. wel geheel aangekleed en catering plus personeel, zodat we niet zelf continue in de keuken zouden staan.

het duurste van de dag waren, de kaarten( wilde mooie kaarten als herinnering), de ringen( daar heb je veel plezier van de rest van je leven) en de fotograaf.

je kan het dus zo duur maken als je zelf wilt.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 17:18

Wij waren rond de 1000 euro kwijt. Wij waren nog aan het verbouwen en net een eigen huis gekocht en meer zat er niet in en wilden we ook niet. Gewoon simpel pak ook voor mij. Goedkoopste dag getrouwd en daarna een tuinfeestje met familie en beste vrienden. En de zondag erop een BBQ voor familie vrienden en collega's. Erg gezellig. Enige waar ik spijt van heb is geen leuke jurk te hebben gekocht en geen fotograaf. De huis tuin en keuken foto's waren leuk maar wij staan er niet echt leuk op.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 17:20

Wil je goedkoop Trouw op maandagochtend in het geheim... kost het minst.. ik heb familielid die dat zo gedaan heeft.
De ouders vonden dat geloof ik jammer en reacties heb je dan leuk en minder Aardig maar Ieder Zijn eigen keuze vind ik zelf.

En zelfs trouwjurken kun je kopen via marktplaats.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 17:25

Ik denk dat onze bruiloft onder de €10.000,-- is gebleven inclusief alles. Overigens was mijn jurk inclusief alle toebehoren ook net over de €1000,--. Toevallig een uitloopmodel en daarom een leuke korting. Het is dus prima mogelijk je zal alleen wat beter moeten zoeken.

Mijn jurk:
Afbeelding

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 17:31

Trouwjurk gemaakt door mijn moeder, kostuum echtgenoot had hij al ,eigen auto,s, fotograaf collega, die bruidsreportages als hobby er bij deed, op maandagmiddag voor toen nog 50 gulden getrouwd.
Het duurste was receptie en diner voor ouders en broers en zus, de trouwringen en bruidsboeket met corsages.
Zal rond de 1500,- gulden zijn geweest totaal.
We hadden het geld wel maar vonden het gewoon zonde om het voor 1 dag te besteden.

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 17:37

Een bruiloft kost zoveel als je er zelf van wil maken. Mijn jurk was in de opruiming voor maar 500 euro die heb ik wel van mijn ouders gekregen. Fotograaf gratis mijn schoonbroer is hobbyfotograaf, wij wilden ook echt geen 1000 tot 1500 euro uitgeven aan foto's.trouwfeest met eten en drinken afgekocht + etentje vooraf met getuigen en familie was ongeveer 1800-2000 euro.en trouwen zelf voor de wet weet ik niet meer maar die kosten heb je sowieso of je moet een een gratis dag trouwen.taart hadden wij overigens ook gekregen van een kennisen mn kapsel ook van een vriendin die kapster is . Wij hadden Onze zoon al toen we trouwde dus het geld konden we wel beter besteden. Maar we hebben zo'n gave onvergetelijke dag gehad, en de mensen praten nou nog over ons fantastische feest. Dus ook met een klein budget kun je er een superdag van maken

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 17:42

Mijn pak was geloof ik net zo duur als de jurk van m'n vrouw :)
Had wel een pak hangen maar die paste eigenlijk net niet.

We hebben alles op dezelfde locatie gedaan, van het trouwen zelf tot het feest in de avond. Heerlijk om niet heen en weer te hoeven rijden tussen verschillende locaties.

Huwelijksreis is een die blijvend is, we zijn kort naar onze bruiloft naar Frankrijk vertrokken.

Maar je kan het zo gek maken als je wilt.
Huur je een kasteel in Frankrijk voor het hele gebeuren, overnachting voor alle gasten etc, dan zal je wel heel wat geld kwijt zijn.

Doe je echter een BBQ in de achtertuin, haal je vlees bij de supermarkt en goedkope wijn (ik noem maar wat) dan zal je een stuk goedkoper uit zijn.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 17:45

Ik denk niet dat je er een cijfertje op kunt plakken, je kunt het echt zo goedkoop tot zo duur maken als je wil. Ikzelf zie er bijvoorbeeld echt het nut niet van in meerdere duizenden euro's uit te geven aan één dag in je leven, onder anderen aan een jurk die je echt maar één keer draagt. Gewoon een mooie elegante jurk en een kleine ceremonie met de belangrijkste personen word het voor mij. Het betreft echt maar één dag in je leven, dus ik vind het echt geldverspilling! Ik zou dat geld eerder uitgeven aan de huwelijksreis, lekker royaal ermee op vakantie gaan.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 17:49

Omg wat een bedragen. ......
Ik zal het nooit begrijpen. 100 andere dingen die ik daar voor zou doen

ik trouw 18 aug gratis, neem onze ouders en broers mee uiteten

Onze vrienden komen op een gezellige uitgebreidde bbq. Alleen onze beste vrienden die we normaal ook vaak zien.

Met onze kinderen gaan we lekker naar de efteling en samen een weekendje weg.

Zo heeft iedereen iets leuks en is verwend en dat voor ongeveer 600 eurO ;)

En ik weet voor mezelf dat we hier meer van genieten dan een opgeprikte dag waar je zo veel geld aan uitgeeft.

En mijn mooiste dagen heb ik toch al gehad. Niks topt het moment dat je je kind gezond in de armen krijgt. Cliché maar zo waar
Laatst bijgewerkt door Salsa op 20-06-14 17:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 17:51

Salsa schreef:

Onze vrienden komen op een gezellige uitgebreidde bbq. Alleen onze beste vrienden die we normaal ook vaak zien.

En ik weet voor mezelf dat we hier meer van genieten dan een opgeprikte dag waar je zo veel geld aan uitgeeft.

Tja ieder zijn dingen en ieder zijn manier. Ik zou graag de liefde vieren op strand met een schitterende jurk. Mijn vriend hoeft alleen maar in een Ferrari te rijden en goed te eten, verder maakt het hem geen drol uit :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 17:53

Kan van heel budget tot in de miljoenen. :)
Als je gratis trouwt op maandagochtend en met familie wat gaat eten ben je klaar met 200 euro.
Een bruiloft van celebraties kost soms wel miljoenen.

En dan alles er tussenin.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 17:54

Wij zijn echt voor een sprookjesbruiloft gegaan. Trouwen om het papiertje hoefde voor ons niet. Maar juist het hele gebeuren eromheen. Hele dag op Slot Loevestein geweest. Daar getrouwd en het diner en feest met top live band gehad. Daar ook geslapen. Fotograaf was er ook de hele dag en avond bij. Wij en familie en vrienden hebben er echt een top herinnering aan. Tja en de kosten... Rondom het bedrag wat al eerder is genoemd voor alles erop en eraan...

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 17:56

Salsa schreef:

En mijn mooiste dagen heb ik toch al gehad. Niks topt het moment dat je je kind gezond in de armen krijgt. Cliché maar zo waar

Ieder zijn ding maar ik sta er idd ook zo in :)

Wij zijn maandag 1 juli getrouwd, op een gratis ochtend, met zoons van mij partner en mijn mams en nichtje erbij. In de middag een luxe lunch op een landgoed met de familie en eind van de middag een receptie voor vrienden 5 straten verderop bij de bowlingbaan :'). Frietbowlen hahaha dus patatjes en kroketten voor iedereen. Dus iedereen kon wat doen ook zodat het een ongedwongen middag was, en voor de kleintjes was er ook een kidsworld (waar wat volwassenen ook gebruik hebben gemaakt van de springkussens :P ). Daarna naar huis voor een afterparty thuis....top dag gehad en een hele mooie jurk voor nog geen 40 euro bij de Mango gekocht :') :') := en wij hebben geen ringen maar mooie horloges.

Kosten van de dag....geen idee ik geloof rond de 2.000 euro (wat ik al heel veel vond)
Laatst bijgewerkt door Timbers op 20-06-14 18:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 17:59

Het zal niet voor iedereen gelden hier hoor maar ik ken stellen die langer bezig zijn met het afbetalen van hun trouwerij dan hun huwelijk heeft geduurd.

Daarnaast om financiële reden ook nooit mee gaan met dagjes weg en uit eten gaan. Tja idd een keuze die je maakt.

Ik ga voor ervaringen en echte vrienden en familie en niet om die ene dag je collega's en mensen die je 1xkeer per jaar ziet zich helemaal klem zuipen.

Liefde vier ik dagelijks met mijn geliefden en niet met veel redelijk onbekenden.

Als je een feest wil geven met trouwen is uiteraard prima maar zie veel stellen die een beetje de reden van trouwen en wat echt belangrijk is uit het oog verliezen.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 18:03

Timbers een leuke jurk waar je nog veel dagen plezier aan heeft.

Vriendin van mij is vorig kaar getrouwd in eEn jurk van 2000 euro. Hij staat nu op marktplaats voor 600 euro.......
En jawel ik was ceremoniemeester en ik schrok me kapot van de prijzen! Heeft mij alleen maar overtuigd dit nooit zo te doen.

Oja lol niemand weet nog dat we trouwen. Alleen ouders en getuigen

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 18:05

Tjah, ik ben niet getrouwd, maar ik zou wel het hele plaatje compleet willen...

Ik zou zelf een hele mooie trouwjurk willen en ik wil trouwen zoals het hoort... Dus ook voor de kerk :)
Verder zou ik met familie uit eten willen en dan voor de familie + vrienden een feest willen hebben op een mooie locatie...
Ik zou op een mooie locatie de trouwfoto's willen maken, dus in de tussentijd voor de familie een receptie oid.

Misschien dat het maar 1 dag is, maar ik ben ook van plan maar 1 keer te trouwen... :)

Mijn eigen familie en mijn schoonfamilie kennende zou het ons ook echt niet in dank afgenomen als we of stiekem trouwen, of klein trouwen...

Lijkt mij zelf trouwens ook niet leuk.
Mijn schoonzusje is al 2,5 jaar getrouwd en toch vraagt iedereen aan haar en mijn zwager wanneer ze nou eens gaan trouwen :+
Laatst bijgewerkt door M_D_H op 20-06-14 18:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 18:07

Tsjah, mijn trouwerij heeft ook met alles wat je kan bedenken inbegrepen 10.000 euro gekost en het was iedere euro waard, mijn Trouwjurk kostte 1100 euro. Mijn man zijn pak was duurder..

Het is maar wat je zelf leuk vind. Wij hebben overigens ook niet heel gek gedaan...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 18:11

Rond de 5000 hier. Oorspronkelijk wou ik het voor onder de 5000 doen, maar het is er toch wat boven gekomen. Exclusief kleding overigens! Anders kwam daar nog bijna 2000 euro bij.

Wij hebben bewust geen feest nog 's avonds omdat wij geen behoefte hebben aan mensen op mijn bruiloft die wat verder van ons af staan. Maar behalve dat wel alles erop en eraan haha
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 20-06-14 18:13, in het totaal 1 keer bewerkt