Wie weet een uitdaging?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lissisanne

Wie weet een uitdaging?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-14 16:15

Hallo Allemaal!! :D

Ik heb besloten om volgend studiejaar te beginnen met een paar maanden 'niets' doen. Nu ben ik op zoek naar een leuke uitdaging. (Iets in het buitenland gaan doen lijkt me super leuk!)
Ik was al aan het rondkijken op yardandgroom en workaway, maar daar is het eigenlijk nog een beetje te vroeg voor.. en ik dacht misschien zijn er nog wel andere leuke dingen te doen waar ik zelf misschien niet op kom.

Dus...wie heeft er goede ideeën of tips? *\o/*

Anoniem

Re: Wie weet een uitdaging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 17:49

Vrijwillgerswerk in Afrika?

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 17:49

Ik denk niet dat je te vroeg bent.
Voor buitenland-werk kun je niet één week van te voren beginnen met plannen.

*edit: er gaat tijd overheen in solliciteren/afwijzingen.
Bovendien moet je misschien wel een visa regelen, je moet je vluchten plannen, verzekeringen etc?

Vergis je niet, daar gaat veel tijd in zitten.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 17:53

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 20:41

Ik ben zelf ook een beetje aan het oriënteren hierop en ik kwam een site tegen waarbij je soort taal cursussen kon volgen in het buitenland. Ik zal hem even zoeken voor je.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 00:10

Ben je goed in Engels?
Een vriendin van heeft gewerkt in Malta met jongeren die daar voor cursussen kwamen en die begeleid werden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 00:30

Ik zou later graag een tijdje in het buitenland willen helpen :)
Therapie met paarden!
Moet ik wel even spaans leren :')

Dat is dus vrijwilligerswerk!
Meer info op: projects-abroad.nl

Dit wil ik dus misschien gaan doen:
http://www.projects-abroad.nl/vrijwilli ... rgentinie/
Lijkt me echt gaaf!

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-14 13:40

Joolien schreef:
Vrijwillgerswerk in Afrika?

Ja lijkt me heel erg leuk! Maar is volgens mij wel heel erg duur alles bij elkaar... of dat had ik tenminste gehoord. Verre vluchten (zonder vergoeding) gaat het dus niet worden ben ik bang. -O-

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-14 13:41

Nagini schreef:
Ik denk niet dat je te vroeg bent.
Voor buitenland-werk kun je niet één week van te voren beginnen met plannen.

*edit: er gaat tijd overheen in solliciteren/afwijzingen.
Bovendien moet je misschien wel een visa regelen, je moet je vluchten plannen, verzekeringen etc?

Vergis je niet, daar gaat veel tijd in zitten.

Bedankt voor de tip! Waarschijnlijk blijf ik wel in europa(vanwege de kosten), dan heb ik geen visum nodig toch? Wel een verzekering?

Dan ga ik toch maar wat meer solliciteren alvast

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-14 13:44

sallandval schreef:
wel een leuke inspiratie site: http://www.gapyear.com/

Bedankt voor de tip! Ik ga zo even rondkijken :D

geerte schreef:
Ik ben zelf ook een beetje aan het oriënteren hierop en ik kwam een site tegen waarbij je soort taal cursussen kon volgen in het buitenland. Ik zal hem even zoeken voor je.

Dat is ook leuk! ben alleen wel heeel slecht met talen :')

Jennifuur schreef:
Ben je goed in Engels?
Een vriendin van heeft gewerkt in Malta met jongeren die daar voor cursussen kwamen en die begeleid werden.

Ja ik spreek vloeiend engels :Y)
Joaltijd schreef:
Ik zou later graag een tijdje in het buitenland willen helpen :)
Therapie met paarden!
Moet ik wel even spaans leren :')

Dat is dus vrijwilligerswerk!
Meer info op: projects-abroad.nl

Dit wil ik dus misschien gaan doen:
http://www.projects-abroad.nl/vrijwilli ... rgentinie/
Lijkt me echt gaaf!

Bedankt voor te tip! Voor oktober spaans leren wordt wel lastig met mijn talenknobbel. Maar wel een leuke site!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 13:45

Ligt eraan welk land je bezoekt :) deel van Rusland ligt in Europa, maar visum is nog (wel) nodig. Dus lees je sowieso goed in :)

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-14 13:53

Laatst bijgewerkt door lissisanne op 22-06-14 13:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Love_boyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 13:53

Meegaan met Plan My Gap Year! Heb ik ook gedaan in Cambodja, maar ze zitten overal. Marokko is dan een hele goede oplossing, als je het goedkoop maar wel superleuk wilt doen. Tickets zijn er al vanaf 100 euro retour (check http://www.skyscanner.nl ) en het project kost niet veel (omdat de kosten die je betaald, ook besteed worden aan je onderdak en 3x per dag eten, dat zit er dus bij) én je hoeft niet zoveel vaccinaties te hebben. Ben zelf sinds 2 weken terug uit Marokko en er is zoveel te zien en te doen, het weer is heerlijk!

Love_boyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 13:56

Ik lees nu trouwens iets over projects-abroad. Een vriendin van mij is daarmee meegeweest en vondt het heel leuk. Maar je betaald je wel echt scheel vaak... en ik vraag me dan altijd af waarom die kids dan nog 'arm' zijn, terwijl het project zoveel inkomsten krijgt van ál die vrijwilligers (en dat zijn er een hele hoop....) Wil niet zeggen dat Plan My Gap Year geen kosten vragen, want dat doen ze wel, maar een stuk minder waardoor het voor mij 'eerlijker' leek. Zo houdt je nog wat geld over om daar wat leuks met de kinderen te doen of het project vanuit daar te steunen (door dingen te kopen, die daar 10x zo goedkoop zijn dan in NL) .

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 14:06

Let ook op of je geen inentingen nodig hebt, of je paspoort lang genoeg geldig is en zorg voor een goede verzekering (zorg en reis!).

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-14 15:49

Bedankt voor de tips!
Love_boyke: daar liep ik inderdaad ook al tegenaan... belachelijk wat ze vragen en dan ook nog verwachten dat je fulltime werkt. Voor eten en onderdak wil ik prima betalen maar voor die prijzen ga ik liever zelf reizen. Plan my gap year lijkt op het eerste oog beter ja.. maar ik vind het nog steeds behoorlijk aan de prijs :o

Emil01: Bedankt voor je berichtje! Ik heb dit jaar een nieuw paspoort gekocht dus dat gaat iig goedkomen. Reisverzekering zal ik aanvragen als alles definitief doorgaat!

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 16:17

Ik ben aupair geweest na de middelbare school. Je bent er geen geld aan kwijt want je krijgt gewoon elke maand geld en je hebt kost en inwoning en je woont bij een gezin uit het land dus je leert de taal en cultuur echt kennen. :) Na een jaar er geweest te zijn sprak ik de taal ook echt goed, terwijl ik echt met 0 begonnen ben.
Ik vond het zelf iig ideaal, zat ook in een grote stad dus dan heb je ook altijd wel wat te doen. :D

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-14 17:07

Ja daar heb ik idd ook naar gekeken! Maar een of twee maanden is dan (meestal) te kort

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 17:42

Oja dat is idd wel wat kort. Vanaf 3 maanden kan je meestal wel wat vinden als aupair. :) Misschien zou je wat langer kunnen gaan, nu je je schooljaar toch al kwijt bent? :D Je wordt er ook niet armer van (als je zuinig bent zelfs rijker :P , ik kreeg €300 per maand waar ik dus niks van hoefde te kopen eigenlijk) dus vanwege de financiën zou ik het niet laten.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 17:46

Ik ben ook Au Pair nu :j

Love_boyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 19:48

Wanneer je een écht kosteloze uitdaging wil... kun je natuurlijk ook zelfstandig op pad gaan. Niet altijd even makkelijk, en het is dan ook wel belangrijk dat je de juiste mensen leert kennen denk ik. Wanneer je een langere tijd zou gaan kun je bij lokale projecten gaan kijken. In Cambodja kwam ik zo per toeval bij een ziekenhuis terecht waar ze wel extra hulp kunnen gebruiken. Zorg dan wel dat ze engels spreken, en dat je de juiste papieren bij hebt en je goed verzekerd bent (overleg ook eerst even met je verzekering)

Maar in andere landen kun je ook helpen door in contact te komen met kleine instellingen die in de sloppenwijken helpen, kleding uitdelen op straat, uitleg geven over ziekte's, enz. Er is zoveel lokaals te vinden, zonder dat je hiervoor hoeft te betalen. Vooral als je een paar maanden wil gaan, zodra je een weekje over straat loopt of aan de eigenaren van je hostel/hotel tips vraagt, kom je vaak op goede plekken terecht! Of je 'start' een klein eigen projectje...waarbij je in NL al geld inzamelt om daar te besteden enz.

Maargoed, je kunt natuurlijk ook gewoon lekker veel landen gaan bezoeken en heerlijk backpacken :D