Zouden jullie 'rare foto's' op internet melden bij politie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LF_xx_D

Zouden jullie 'rare foto's' op internet melden bij politie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-14 14:12

Hi bokkers!

Ik was net mijn foto's op m'n telefoon aan het uitzoeken en kwam een printscreen tegen van een Tinderprofiel. Dit was een profiel van een allochtoon met 'stoere' fotos waaronder een foto waarop hij een revolver richtte op iets naast hem (ik denk op 'niets', maar dat stuk staat niet op de foto). Wel binnenshuis. Hier had ik toen een printscreen van gemaakt omdat ik dit nogal 'verdacht' vond, maar toch niets mee gedaan omdat ik niet wist of ik dit moest doorsturen aan politie en zo ja waar.

Het is niet iets 'dringends' misschien en hoeft ook niets te betekenen. Misschien is het ding ook hartstikke nep. :+ Maar toch zou het fijn zijn als er een punt was waar je zulke - waarschijnlijk onbelangrijke dingen - kon inzenden. Zoiets als Burgernet is toch anders geloof ik. Het is inmiddels ook twee maanden geleden, maar vroeg me af hoe jullie hier over denken.

Wat zouden jullie doen als je dit tegenkomt, of andere rare foto's via social media? Wel of niet doorgeven aan politie? Of denken van: 'gevalletje stoerdoen'?

Edit: heb vroeger wel eens gehoord dat iemand is opgepakt omdat diegene een foto met pistool als Hyves profielfoto had. Het ding bleek ook nep te zijn, maar politie kwam toen wel in actie.

femo

Re: Zouden jullie 'rare foto's' op internet melden bij politie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 14:14

Ik zou het wel aangeven :) voor de zekerheid. via tinder ben je toch ook redelijk makkelijk te traceren?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 14:15

Wel interessante vraag, ik zou het echt niet weten. Maar ik lees graag even mee. :) Je weet idd echt niet wat die foto inhoud, wat de bedoeling is, wat erachter zit idd :P

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 14:16

je kunt het hem wel vragen :)

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-14 14:18

femo schreef:
je kunt het hem wel vragen :)

Hij leek me niet echt het type waarmee ik in contact wilde komen. :P Niet dat iedereen die een wapen in huis heeft 'eng' is, maar ermee zwaaien voor Tinder vind ik wel wat enger.

En via Tinder moet je idd makkelijker te traceren zijn.. Sowieso de voornaam (als die echt is) en zijn afstand tot mijn locatie zijn aangegeven.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 14:22

Als ik jou was zou ik het wel aangeven. Er zijn genoeg gekken op de wereld die graag met schietwapen spelen en dit zou zomaar eens zo'n gek kunnen zijn.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 14:24

De politie kan er waarschijnlijk ook niks mee...

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 14:24

Ik zou het aangeven. Al kan het idd goed nep zijn. Maar voor de zekerheid..

Een vriend van me doet aan airsoft en die pistolen lijken echt sprekend en wegen ook hetzelfde. Het enige is dat deze op luchtdruk werken. Moet er nog steeds aan wennen dat hij dat heeft maar zelfs de politie die kwam controleren twijfelde..

Vind het trouwens heel vreemd dat je zo op de foto gaat. Al is het een airsoft wapen (of ander nep wapen) vind ik het vreemd.

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 14:25

Heee... deze foto heb ik vandaag ook ergens gezien volgens mij, had hij een petje op? Op die foto die ik bedoel stond er een meisje naast hem maar was het wel echt een geposeerde foto zeg maar. En ik zag het niet op Tinder

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 14:26

ThreeFingers schreef:

Ik weet niet wat er allemaal op de printscreen staat, maar aangezien wapenbezit (zonder vergunning, ligt aan wapen en of hij uitgeschakeld is) over het algemeen verboden is, zal de politie er denk ik wel wat mee doen.

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 14:27

heidy_wilco schreef:
Als ik jou was zou ik het wel aangeven. Er zijn genoeg gekken op de wereld die graag met schietwapen spelen en dit zou zomaar eens zo'n gek kunnen zijn.

Eens :j Als de politie ervan af weet is het aan hun wat ze ermee gaan doen. Zij zullen hier meer verstand van hebben dan wij :)

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-14 14:38

Ik heb net een mail getypt maar hij komt steeds terug (al 2x) omdat ik een verkeerd e-mailadres heb blijkbaar, terwijl dit wel op de site van de politie staat, vreemd.. Ik ga nog even opzoek naar een werkend e-mailadres, misschien moet ik het even via Twitter pb vragen.

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-14 14:40

ssssuus schreef:
Heee... deze foto heb ik vandaag ook ergens gezien volgens mij, had hij een petje op? Op die foto die ik bedoel stond er een meisje naast hem maar was het wel echt een geposeerde foto zeg maar. En ik zag het niet op Tinder

Nee geen petje, hij zit onderuitgezakt in een stoel (zijaanzicht) en richt het wapen ook naar de zijkant, maar waar hij op richt valt buiten beeld.

Ik heb maar 2 foto's geprintscreent, aan de balletjes boven de foto's te zien had hij er 6 foto's op staan maar ik weet niet meer of daar een meisje op stond :p

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 14:41

Edit: tekst weggehaald over mijn situatie. Wil niet dat dit voor 'de verdachte' te herleiden is naar mij met zo'n specifieke beschrijving, mocht ik aangifte doen...
Laatst bijgewerkt door Chouchou op 20-06-14 15:04, in het totaal 1 keer bewerkt

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 14:44

chouchou jij weet wie het is, dus aangifte doen is in dit geval erg makkelijk en zou ik zeker doen!

Orthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 15:13

Als je weet wie het is zou de politie er misschien wat mee kunnen. Uit ervaring weet ik dat de politie niet alles kan met rare foto's op internet.
Stel iemand maakt een nep account met jou naakt foto's erop dan kan de politie daar jammer genoeg niets tot erg weinig mee. Degene die daar iets mee kan zit in Amerika en je zou er veel te lang mee bezig zijn om uit te zoeken wie het nepaccount heeft gemaakt. Dit is erg vervelend maar kost gewoon te veel tijd.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 15:18

heidy_wilco schreef:
ThreeFingers schreef:

Ik weet niet wat er allemaal op de printscreen staat, maar aangezien wapenbezit (zonder vergunning, ligt aan wapen en of hij uitgeschakeld is) over het algemeen verboden is, zal de politie er denk ik wel wat mee doen.

Maken er een notitie van.....wie zegt dat het een echt wapen is? Misschien heeft hij een wapenvergunning. ..Misschien is het photoshop?

Iemand oppakken vanwege een foto? %)

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 23:47

baat het niet dan schaad het niet.. gewoon doen dus :)

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 23:54

Ladybird schreef:
baat het niet dan schaad het niet.. gewoon doen dus :)

Idd melden kan altijd...of ze er wat mee doen. ...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 23:57

ThreeFingers schreef:
Maken er een notitie van.....wie zegt dat het een echt wapen is? Misschien heeft hij een wapenvergunning. ..Misschien is het photoshop?

Iemand oppakken vanwege een foto? %)

Of er echt een aanhouding volgt is zaak van de politie. Maar als burger heb je de plicht om dit te melden. Als iedereen de ogen sluit en te laf of te beroerd is om dingen te melden, hebben criminelen vrij spel en wordt er nooit iemand aangehouden.

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 07:47

Bij mijn buurman is zijn vergunning ingetrokken door dergelijk gedrag!
Die had foto's met zijn hond en een wapen gemaakt, blijkbaar valt dat onder bedreiging, dezelfde dag nog stond de politie op de stoep en heeft hij al zijn wapens en nep wapens moeten afstaan.

Ik denk dus echt wel dat de politie er iets mee doet!

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 08:03

Ik zou het idd gewoon insturen. Zal echt geen kwaad kunnen en anders zeggen ze vanzelf datbze er niets aan hebben en je geen berichtjes meer hoeft te sturen :)

Winterhold

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 16:25

Zou ook gewoon het zekere voor het onzekere nemen.

Foto's die dingen bevatten die niet kunnen geef ik ook aan. Al is het maar het bestuur van de site waarop het staat; sommige dingen moeten aangekaart worden en horen ook niet thuis op het internet vind ik, hoe moeilijk het ook kan zijn om ze weg te krijgen.
Zo ben ik wel eens dingen tegen gekomen waarvan ik echt niet kan begrijpen hoe je dat met een schoon geweten online zet.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 16:28

_O-

Denk niet dat mensen zo dom zijn en met een echt pistool op internet gaan, kom op, de meeste mensen kunnen ergens nog wel nadenken.

Maar ja, als je je er goed bij voelt om de foto's te melden zou ik het wel doen. Ik lig er persoonlijk niet wakker van dus IK zou het niet doen, maar als jij je er beter bij voelt, waarom niet? :)

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 18:19

Ik zou er denk ik wel een melding van maken. Ook al is die nep volgens mij mag je zoiets dan nog niet in huis hebben.

Je weet tegenwoordig maar nooit...