Een aantal weken geleden ben ik op Schiermonnikoog geweest met de familie. Daar ben ik in een restaurantje geweest, ontzettend gezellig en naast het strand. Wat een sfeer, wat een drukte en wat een gezelligheid!
Ik werk alweer 3 jaar in de horeca, waarvan nu ruim 2 jaar als serveerster. Ik heb het ontzettend leuk op mijn werk, en ik ga er eigenlijk altijd met plezier naar toe (geluk: ik woon er tegenover
). Op dit moment volg ik de opleiding Secretaresse, MBO niveau 3. Ik kom van de HAVO (HAVO 4, niet afgerond), en zou naar niveau 4, maar dit is door een misverstand wat misgelopen.. Ik voel me nu soms best wel slim op de opleiding, en daar baal ik soms wel van. Niets aan te doen, ik maak de opleiding af, dus dat betekent: aankomend schooljaar examens. Ik neem aan dat dit allemaal goed komt, en daarna wil ik naar een leuke MBO niveau 4 opleiding, maar nog geen idee wat.
Omdat ik dan natuurlijk best wel een tijdje vakantie heb, lijkt het mij óntzettend leuk om op een eiland of in het buitenland te gaan werken, voor een maandje, misschien anderhalf. Heeft iemand ervaring mee? En kun je mij vertellen wat jouw ervaring hiermee was? En ook vooral wat geen aanraders zjin !

Spanje lijkt mij ontzettend leuk, ook omdat ik nu in een Spaans restaurant werk, en mijn baas vast wel connecties heeft met een horecabedrijf in Spanje
. Hopen dat ik het kan regelen met mijn werk hier natuurlijk, maar ik denk het wel.Brand los, ik ben heeel benieuwd!

.