Vakantiewerk: werken op een eiland/buitenland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sannerocky

Vakantiewerk: werken op een eiland/buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-14 10:47

Hoii Bokkers!

Een aantal weken geleden ben ik op Schiermonnikoog geweest met de familie. Daar ben ik in een restaurantje geweest, ontzettend gezellig en naast het strand. Wat een sfeer, wat een drukte en wat een gezelligheid!
Ik werk alweer 3 jaar in de horeca, waarvan nu ruim 2 jaar als serveerster. Ik heb het ontzettend leuk op mijn werk, en ik ga er eigenlijk altijd met plezier naar toe (geluk: ik woon er tegenover :')).
Op dit moment volg ik de opleiding Secretaresse, MBO niveau 3. Ik kom van de HAVO (HAVO 4, niet afgerond), en zou naar niveau 4, maar dit is door een misverstand wat misgelopen.. Ik voel me nu soms best wel slim op de opleiding, en daar baal ik soms wel van. Niets aan te doen, ik maak de opleiding af, dus dat betekent: aankomend schooljaar examens. Ik neem aan dat dit allemaal goed komt, en daarna wil ik naar een leuke MBO niveau 4 opleiding, maar nog geen idee wat.

Omdat ik dan natuurlijk best wel een tijdje vakantie heb, lijkt het mij óntzettend leuk om op een eiland of in het buitenland te gaan werken, voor een maandje, misschien anderhalf. Heeft iemand ervaring mee? En kun je mij vertellen wat jouw ervaring hiermee was? En ook vooral wat geen aanraders zjin ! :D

Spanje lijkt mij ontzettend leuk, ook omdat ik nu in een Spaans restaurant werk, en mijn baas vast wel connecties heeft met een horecabedrijf in Spanje :+. Hopen dat ik het kan regelen met mijn werk hier natuurlijk, maar ik denk het wel.

Brand los, ik ben heeel benieuwd!

Nessie

Re: Vakantiewerk: werken op een eiland/buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 10:50

Ik heb het zelf nooit gedaan maar ik ken wel mensen. Het is bijna overal heel zwaar en 6 a vaak 7 lange dagen per week werken. Wou het vroeger ook doen maar dat kan ik niet aan.

sannerocky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-14 10:53

Ja, dat het zwaar is weet ik, maar ik ben het wel gewend (wat klinkt dat opschepperig zeg, zo is het niet bedoeld :')), want bij mijn huidige baantje is het ook écht aanpoten. Geen pauze's, tijd voor eten en zelfs bijna niet voor drinken. Ik ben gewoon brak van mijn werk de volgende dag hahaha..

Daarnaast zit ik, nu nog 1 weekje, 4 dagen in de week op stage tot 5, en 1 dag in de week op school tot 5. Daarna meteen paardrijden, werken, huiswerk maken, foto's bewerken van fotomeetings en noem maar op haha.. 's Weekends ga ik vrolijk verder, na het werk soms ook stappen, wat soms niet echt heel slim is :+.

Het harde werken bevalt mij wel, dus dat is niet echt een struikelblok !:D

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 15:52

Ik ben als eilander misschien wat bevooroordeeld.
Maar Schiermonnikoog is fantastisch, mooie mensen, leuke mogelijkheden om paard te rijden en genoeg horeca om in te werken.
Welk restaurant hebben jullie gegeten? Zijn er meerdere vlakbij strand :) .

Hard werken is het zeker, maar het is ook een mooie ervaring. Het is zo anders druk als een bedrijf op de vaste wal. Druk met dagjes mensen die er zomers met duizenden naar het eiland komen.

Aan de andere kant, ik zou voor spanje kiezen omdat ik al 22 jaar ervaring heb op een eiland :+

sannerocky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-14 15:42

Ik heb gegeten in een kroeg/restaurant/eetcafe. Je weet vast welke ik bedoel, ik weet de naam niet meer haha. Hij zat schuin tegenover een snackbar, en in de straat naast het café zat de fietsboer :+

Hij zit overigens niet aan het strand, die tent aan het strand hebben we alleen wat gedronken. Die bij het strand begon met een M, volgens mij? Schuin rechts bovenaan het eiland zat ie geloof ik.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 23:57

Je bedoelt bij de Marlijn!

Het restaurant zou dan of Bernstorff of hotel van der Werff geweest moeten zijn..

sannerocky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 13:21

Ja!!

Nee.. Het was wel vlak bij van der Werff, maar die was het niet.. Het was echt een club ook geloof ik.. Een stapgelegenheid iig. Er zat een danszaal achter het café gedeelte.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 14:20

Ooh je bedoelt de Tox Bar!

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 14:24

sannerocky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 15:09

Ja ijssnuiver! Dat is 'm :)

Dankjewel Jenny!