Help Onderwerpen stellingen SPH

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Pivanti

Help Onderwerpen stellingen SPH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-14 23:36

Ik moet voor mijn afstuderen voor de SPH o.a. een stellingendocument schrijven met hierin vijf stellingen totaal mbt bepaalde categorieën, zoals methodisch werken, internationaal, innovatie en onderzoek, huidige maatschappelijke ontwikkelingen, kwaliteit. Deze stellingen moet ik dan onderbouwen op macro, meso en micro niveau dmv literatuur.

Ik heb ontzettend veel moeite om stellingen te bedenken en ik loop echt helemaal vast. Er zijn een aantal eisen waaraan een stelling moet voldoen, wat het nog lastiger maakt (o.a. prikkelend, positief geformuleerd)

Ik vraag niet of jullie voor mij stellingen willen bedenken, maar om mee te denken over onderwerpen. Misschien krijg ik hierdoor ideeën om een stelling te formuleren.

Anoniem

Re: Help Onderwerpen stellingen SPH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 09:03

Maakt het uit welke richting? Bijv jeugd, verslavingszorg, GGZ?

Of je concentreert je op 1 hoofdonderwerp zoals jeugd, of uit elke onderwerp 1 stelling.

Jeugdzorg staat weer in het nieuws als slecht. Misschien daarover? Het onderwerp hansje die laatst op YouTube enzo te zien was?

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 09:05

Ook die zul je zelf moeten bedenken.

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-14 09:08

Gehandicaptenzorg werk ik zelf in, met mensen met lvb/autisme.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 09:14

Oke en welke problemen zijn daar op de werkvloer?

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 09:48

je kan ook op de website van sociale vraagstukken kijken (even googlen) misschien haal je daar inspiratie uit of kan je kijken naar een van de transities bijv WMO.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 09:53

Opzich is de WMO wel een leuke waar je inderdaad een hoop stellingen in kwijt kan. Ook methodisch gezien, omdat het doel toch is minder formele zorg en meer informeel. Ook je rol en methodiek als hulpverlener veranderd hierbij, je moet meer de sociale omgeving betrekken en je krijgt een grotere coachende rol.
Je zou eens kunnen googlen op Community Care, iets waar de WMO van afgeleid is en waar ze naar toe willen.

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-14 11:57

Dank jullie wel.
Problemen op de werkvloer, bij mijn locatie is dat er niet methodisch gewerkt wordt. Ik had dan ook een stelling: Op locatie ... moet er methodisch gewerkt worden om kwalitatieve ondersteuning te leveren. Maar dat is niet prikkelt, bijna iedereen zal het hiermee eens zijn....

Wmo heb ik zeker een stelling over LVB-ers zullen vereenzamen als gevolg van de invoering van de Wmo. Hierin kwam ik inderdaad informatie tegen over community care.

Waar ik ook nog aan dacht is dat de rol van regiebegeleider uitgevoerd moet worden door een HBO-er. Rol van regiebegeleider is soort van casemanager en nu is het nog een rol binnen de functie van begeleider, dus ook mbo.

En ik wil nog iets mbt mijn onderzoek. Maar om daar een prikkelende stelling over te bedenken is lastig. Dit gaat over het implementeren van een verandering en de veranderbereidheid van betrokkenen. Ik kan wel stellen dat; “Medewerkers betrokken moeten worden om een verandering succesvol te implementeren.” Maar hier zullen ook veel mensen het mee eens zijn….dus niet prikkelend….

Dat is vooral mijn struikelblok, dat het geen prikkelende discussieerbare stelling is.

Ik zal ook nog even op de site kijkendie Suuszels noemt :)

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 12:07

Draai de stelling eens om.. Jullie werken niet methodisch en toch werken jullie er nog steeds..
Dus "Een locatie kan ook prima draaien als er niet methodisch gewerkt wordt".
Hier kan je lekker tegenaan schoppen, of juist niet weet niet wat jouw visie erop is.. maar dat je laat zien dat de locatie draait zonder methode.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 20:15

Aangezien huiswerktopics niet toegestaan zijn, hier een slotje