Bokkers op zelfverdediging?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Marit

Bokkers op zelfverdediging?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-14 15:12

Op Facebook circuleert het zoveelste filmpje van een meisje dat op straat even onderuit wordt geschopt. Zij had het lef om terug te meppen, waren weliswaar geen harde klappen, maar het was iets. Nou zat ik te denken, ik ben zo slap als een vaantje :+ Ik zou waarschijnlijk niets terug kunnen doen dat enigszins iets uit zou halen. In dit geval was het een jochie van 16, maar het kan zo een vent van in de 20 zijn die je even iets harder slaat..

Het lijkt me opzich niet zo gek om een keer wat zelfverdedigingslessen te volgen. Volgens mij loop je dan ook met een stuk meer zelfvertrouwen over straat 's nachts.

Hebben bokkers ervaring? :D

loesje4600

Re: Bokkers op zelfverdediging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 15:14

geen ervaring! maar ik deel wel dezelfde mening als jou!

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 15:15

Ook geen ervaring, maar ik heb het filmpje ook net gezien: dat meisje heeft wel lef!
Zette mij ook al aan het denken..

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 15:55

Bij ons op de sportschool geven ze Krav Maga, ik heb me voorgenomen om daar eens te gaan kijken of het wat voor me is :j

Cantheon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 17:25

Ik zie dat je uit Velserbroek komt. Ik kan je de cursus van Stephan Polak (school heet Nusantara) enorm aanbevelen. In 10 lessen leer je reageren in noodgevallen (zijn ook echt geen technieken die je voor de gein moet toepassen), maar ook vallen, slagen afslaan etc. De groepen zijn voor alle leeftijden en Stephan pakt het echt heel erg leuk aan. Er is ook een vervolgcursus. Dit is natuurlijk alleen een basis voor noodgevallen. Zelf heb ik ook nog een jaar Aikido gedaan (helaas wegens schouderblessure en het vooruitzicht van stages mee gestopt), dat zijn 'vriendelijkere' technieken, waarbij het erom gaat dat je de aanvaller controleert en geen pijn doet.

Hier nog even de website: http://www.zelfverdedigingschoolnusantara.nl/

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-14 17:28

Leuk, ga ik even naar kijken! Vallen is ook een goeie. Ik heb een rug blessure waarbij ik als de dood ben dat ik ooit nog val ofzo :+ Kan nooit kwaad om ook daar nog wat aandacht aan te besteden.

Astrid_Brann

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 18:53

Ik heb een paar lessen zelfverdediging (voor vrouwen) meegeholpen met mijn vorige Sensei (ik heb aikido en iaido/kendo trainingen gehad van hem), ik was de 'bad-guy' waar de dames en meiden mee mochten gooien en op mochten slaan en kicken :Y) en ik vond het wel erg leuk om te zien en volgens mij ook best effectief. Mede als een zelfvertrouwen-boost.

Zelf ben ik een kleine powerpack :') Ik ben 1.63 maar beresterk en heb zowel aan Judo, aikido, karate en jiu jitsu gedaan, én ik doe aan japans zwaardvechten.
Mij kunnen ze niet makkelijk neerleggen of overmeesteren als ik bedreigd wordt.

Dus ja, ik zie het nut van zelfverdedigingslessen/trainingen wel. Al is het alleen maar voor het zelfvertrouwen wat je er van krijgt. Je leert vallen, ontwijken van aanvallen en het adequaat reageren in een heleboel verschillende situaties (mits je een goede leraar en training hebt).

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 18:56

Een trap in de ballen werkt vaak ook goed :D

Nee, maar ik ben het wel met je eens! Ik zat er ook al aan te denken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 18:57

Waar heb jij dat gedaan Astrid_Brann? Ik woon redelijk in de buurt, en het lijkt mij ook wel interessant maar vind t moeilijk een goed adres te vinden :)

Astrid_Brann

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 19:00

Blijheid, bedoel je een van de sporten of de zelfverdedigingscursus waar ik als boxbal werd ingezet? :D
Ik kan je best wel helpen in het vinden van, denk ik

Chantalx249

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 19:01

Jaa had het filpmje ook gezien, en net daarna moest ik me folders gaan lopen in het winkelcentrum van velserbroek en ja daar zijn heeel veel hangjongeren :(
Dus was best wel bang... Maar ik probeer ze altijd te onwijken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 19:04

Astrid_Brann schreef:
Blijheid, bedoel je een van de sporten of de zelfverdedigingscursus waar ik als boxbal werd ingezet? :D
Ik kan je best wel helpen in het vinden van, denk ik

Zelfverdediging :j
Niet dat ik de behoefte heb boksbal te zijn :+ maar wat extra zelfvertrouwen wat dat betreft kan ik best gebruiken.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 19:06

ik doe zelf aan kickboksen. Erg leuk! Samen met een groep meiden/vrouwen een beetje je agressie wegslaan. Graag zou ik ook nog krav maga erbij doen, maar helaas nu even het geld er niet voor over.

roombolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 19:11

Ik zit op kickboksen. Er was geen zelfverdediging of iets in die richting bij mij in de buurt dus heb ik dit maar gekozen. Ik merk wel dat ik me makkelijker kan verdedigen ook qua technieken!

joafan2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 19:23

Toen ik in Denemarken woonde zat ik op karate= semi-contact was erg goed voor mijn zelf vertrouwen, heb helaas hier in NL alleen full-contact karate weten te vinden in mijn regio=R'dam.

Mila11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 19:39

Ik wilde ook altijd op kickboksen, maar ik heb hier niet voor gekozen (deels door tijd, deels omdat ik ook onzeker over zo een sport blijf)

Heeft iemand trouwens een linkje van het filmpje?

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 19:51

Ik heb altijd op judo gezeten.
Veder ben ik aan niet bang aangelegd ofzo haha
Durf wel wat xd

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 20:06

Mijn broer heeft laatst zijn diploma gehaald voor krav maga, lijkt mij ook wel wat. Ik woon in een klein dorp waar ik me niet bedreigd voel, maar een beetje kennis van verdediging kan nooit kwaad natuurlijk!

Mila11 schreef:
Ik wilde ook altijd op kickboksen, maar ik heb hier niet voor gekozen (deels door tijd, deels omdat ik ook onzeker over zo een sport blijf)

Heeft iemand trouwens een linkje van het filmpje?

http://www.skoften.net/video/jongen_aan ... ing_meisje

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 08:42

Ik zit op Thai boksen.
Geen technieken die je zo maar even moet toepassen maar ik kan mezelf goed verdedigen. Weet hoe ik iemand goed pijn kan doen als het moet.

Suzie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 17:37

Ik ga waarschijnlijk volgende week dinsdag beginnen, ik heb al een proefles gehad!
Ik denk dat ik er wel meer zelfvertrouwen van krijg :)

De groep waar ik in kom is ook super, zowel de jongens als meisjes en de leraar zijn super aardig.
Ze legden me het rustig uit, de anderen zaten er al 4 jaar op, haha

puck12345

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 17:39

Ik heb 4 jaar op tae kwando gezeten, maar heb er nog niet veel aan gehad gelukkig. (Je mag t alleen gebruiken als het echt nodig is )

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 12:44

Om precies dezelde reden ben ik rond gaan kijken of er iets is wat ik kan doen. Ook ik kies voor Kraf Maga. Ik moet eerst mijn abonnement op de ene sport even afmaken voordat ik aan ists nieuws kan beginnen. Ik wil in oktober gaan beginnen.

Ik voel mij soms al onzeker wanneer ik buiten ben, maar samen met mijn dochtertje van drie voel ik mij nog onzekerder. Ik wil mezelf, maar zeker ook mijn dochtertje kunnen verdedigen.