Inrichting nieuw huis. Kleurtje gezocht!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

De muur moet de volgende kleur krijgen:

Poll eindigt op

lavendel/violet (pastel)
15 (23%)
mint (pastel)
18 (28%)
antraciet
6 (9%)
zand/beige
13 (20%)
wit
6 (9%)
iets anders, namelijk...
6 (9%)

Totaal aantal stemmen: 64

Century

Inrichting nieuw huis. Kleurtje gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-14 15:12

Hallo allemaal,

Ik ben net verhuisd en ben mijn huis aan het inrichten. Heerlijk!
Nu wil ik echter een kleurtje aanbrengen in huis. Ik heb best neutrale kleuren tot nu toe. Kleuren in het huis zijn: zand (vloer), wit (muren), lichteiken (meubels), antraciet (bank), zwart (aquariumkast).
Daarnaast heb ik één muur die ik graag wil schilderen. De muur is nu fel rood, en ik houd niet van knalkleuren. Ik wil een wat rustigere kleur. Ik vraag mij nu dus af in wat voor kleur ik de muur zal schilderen. Zal ik de muur neutraal houden en kleur aanbrengen door accessoires, of zal ik de muur een kleurtje geven en er accessoires bij zoeken?
De muur is tussen de woonkamer en de slaapkamer, niet enorm groot. Als je op de bank zit, zit je met je rug er naar toe.

Brand los! Ben benieuwd naar jullie meningen!

FuGeLiCu

Re: Inrichting nieuw huis. Kleurtje gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 15:16

Als ik jou hoor wil je graag een kleurtje, dan blijven lavendel en mint over. Persoonlijk houd ik niet van mint, vandaar dat mijn stem naar Lavendel gaat. Maar als jij meer van de groentinten bent, omdat je het ook wilt doortrekken in je accessoires, zou ik mint doen.
Wit is het nu, vind je blijkbaar niet mooi, anders opende je dit topic niet ;)
Zand wordt samen met de vloer misschien wel heel zand
Antraciet, dan valt je bank weg tegen de muur en gaat het misschien irriteren dat de bank net een andere tint antraciet is als de muur.
Hoop dat je hier iets aan hebt, het blijft tenslotte een hele persoonlijke smaak :)

onkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 15:17

Ik zou het bij een neutrale kleur houden.
Wij zijn ons nieuwe huis aan het opknappen. Hebben in de woonkamer 3 gebroken witte muren en 1 muur hebben we een bruintint gegeven.
Licht (bruinige) meubels en een donkere vloer.
Het is super chique!!
Als je dan met leuke kleur accessoires de boel aan kleed, die accessoires kun je zo vervangen...
Om nu een muur weer opnieuw te sauzen als je de kleur zat bent.... ;)
Alhoewel... in mijn vorige huisje had ik een gele kleur op de muur, soort van gifgroen maar dan gifgeel, en dat was super mooi! :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 15:18

Ik heb 1 lichtgrijze muur. Deze muur weer opgeleukt met wandplanken en hierop gekleurde vaasjes etc.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-14 15:29

FuGeLiCu schreef:
Wit is het nu, vind je blijkbaar niet mooi, anders opende je dit topic niet ;)
Zand wordt samen met de vloer misschien wel heel zand
Antraciet, dan valt je bank weg tegen de muur en gaat het misschien irriteren dat de bank net een andere tint antraciet is als de muur.
Hoop dat je hier iets aan hebt, het blijft tenslotte een hele persoonlijke smaak :)

De muur in kwestie is fel rood :) daarom moet hij een andere kleur.
Het is zeker persoonlijk, maar ik vind het altijd leuk om meningen te horen :)

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 15:33

houdt er wel rekening mee dat je een rode muur niet zomaar over kan verven ;)

ik heb gestemd voor mint omdat dit mij het mooiste lijkt bij de kleuren die je in de rest van je inrichting hebt.
verder kun je mint naar mijn mening makkelijker combineren met andere kleuren als lavendel(bijvoorbeeld kussens in je bank)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 15:34

Gefeliciteerd met je nieuwe huis!

Leem!
Wij zijn ook lang aan het zoeken geweest en zijn erg tevreden over deze kleur! (nu scheelt de kleur helaas ook weer per merk verf :P )
Hebben ook eiken meubels, zwart tv kasje, andere muren allemaal wit :)

Century

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-14 16:03

Ik zie verschillende kleuren als ik op leem zoek, maar ik neem aan dat je de lichtgrijze kleur bedoelt?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 16:14

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 16:33

Rood is wel de meest vreselijke kleur om over te schilderen, sterkte daarmee!
Wat kleur betreft, wij hadden een soort groen muurtje in het vorige huis en ik mis het nog steeds :)
Het was Early Dew van Histor (dacht ik). Heb er zo gauw geen foto van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 16:38

Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-06-14 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 16:41

Ik zou ook voor zoiets als wat kentaro heeft gaan, misschien nog wat meer naar een bruintint omdat je veel in je huis in bruintinten hebt en deze nog redelijk grijs is. Ik zou gaan voor een redelijk neutrale kleur op de muur en dan een felle kleur terug laten komen in je accessoires.

@Joolien: kwijl, wat ontzettend gaaf!! die kast ook :)) hebben!!! :Y) :D :')

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 16:48

Lavendel of mint zijn gaaf.
Op een muur waar je toch met je rug naar toe zit is het goed te doen, je kijkt er niet de hele dag naar dus hij kan lekker knallen. Wellicht kan je voor een nog wat heftiger kleur gaan.

Ik heb op 1 muur zwart-wit gestreept behang. Mensen vinden dat ook vaak erg heftig, maar het geeft wat sfeer aan de kamer en omdat de bank er met de rug naar toe staat wordt je er niet neurotisch van :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 16:49

Rintah schreef:
Ik zou ook voor zoiets als wat kentaro heeft gaan, misschien nog wat meer naar een bruintint omdat je veel in je huis in bruintinten hebt en deze nog redelijk grijs is. Ik zou gaan voor een redelijk neutrale kleur op de muur en dan een felle kleur terug laten komen in je accessoires.

@Joolien: kwijl, wat ontzettend gaaf!! die kast ook :)) hebben!!! :Y) :D :')

Thanks :D En toch vind ik mijn kleur dus helemaal niet knallend, en iedereen vind het mooi :D

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 16:53

Lavendel zou wel heel mooi staan in combinatie met dat wit en zandkleur.
Een tante van me heeft een soort kaki maar dan een paar tinten lichter, ook 1 accentmuur. Vind het ook super mooi maar da's weer iets donkerder. Ook in combinatie met zand en wit

chantalboes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 17:00

Mint is heel mooi, het staat fris maar is toch nog een zachte kleur! Wij hebben het in combinatie met wit (en wat rode details) het staat heel gaaf!

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 22:27

Hier in Engeland heb ik een nieuwe kleur ontdekt: het heet hier 'Duck Egg Blue', Google maar eens. Dat vind ik echt het ideale midden tussen mint (en andere groentinten die mij iets te fel zijn) en bijv. grijs. :j

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 22:31

Wij hebben early dew van flexa en krijgen altijd complimenten over de kleur :) het is een hele rustige kleur maar ook wel weer luxe. We hebben een lichte eiken vloer, donkere acacia meubels en antraciet bank en het staat heel mooi bij elkaar ( al vind ik het zelf )

Century

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-14 00:02

Wat zijn jullie het heerlijk eens met elkaar :+ haha!
Bedankt voor alle tips, ik ga morgen of vrijdag verf halen want zaterdag wordt er geschilderd, is het plan :)

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 07:40

Misschien is het een idee om ook goedkope witte verf meenemen en dan de muur eerst daar een keer mee verven. Want inderdaad, rood is een vreselijke kleur om over te verven.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 07:46

Het scheelt echt als je goede verf neemt!
Heb wel eens gehoord dat je over rood best eerst grijze grondverf gebruikt!
(en als je een donkere ondergrond hebt, kan je gekozen kleur wat donkerder uitvallen)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 07:49

Ik zou wit doen en dan met kleuraccenten de boel opleuken. Dat is later ook sneller te veranderen dan dat je meteen die hele muur weer opnieuw moet doen. Nu ben ik zelf helemaal niet van het verven dus als iets is geverfd blijft dat ook voorlopig zo. Ik heb geen zin om iedere keer weer voor een kapitaal tegen die wand aan te smeren. Voor dat bedrag kan ik andere leuke dingen doen.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 19-06-14 07:50, in het totaal 1 keer bewerkt

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 07:50

Ik zou ook niet voor een goedkope witte verf gaan, of je hebt 100 lagen nodig of het wordt vlekkerig en het rood blijft erdoor komen.
Goede verf en dan zou ik ook (licht?) grijs nemen en rekening houden met de kleur die eroverheen komt.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 07:50

Ik ben ook helemaal gek op early dew. :j
Prachtige kleur.

Wat Kentaro zegt klopt wbt grijs.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 07:53

:D Altijd leuk om te horen als ik het goed heb..... :+

Ik heb ook echt een bloedhekel aan verven... Wij hadden voorgesaust glasvezel (WIT). Hebben het 3x wit moeten verven voordat het er netjes in zat.... -O- Daar reken je toch even niet op :P (en dan een muur van 12 meter en bijna niet kunnen zien waar je steeds gebleven bent :') )