D-schijf verdwijnt. zomaar

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nirvana_

D-schijf verdwijnt. zomaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 19:53

Dit is waarschijnlijk niet het meest logische forum voor zo'n vraag... maar ik ben even ten einde raad!

Ik heb op mijn computer een SSD harde schijf (C) en een HDD opslag-schijf (D). Sinds kort verdwijnt de D echter, ongeveer vijf minuten nadat ik mijn computer opgestart heb. Tot die tijd is 'ie er gewoon. Ook meegemaakt dat de schijf later weer terug komt, maar ik heb daar nog geen logica in kunnen ontdekken.

Ik bedoel dus dat de schijf onzichtbaar is vanaf Mijn Computer. Het gaat om Windows 8. Iemand enig idee?.. Help!

Prrrr

Re: D-schijf verdwijnt. zomaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 19:58

Hoor je hem nog draaien? Het kan zijn dat hij bijvoorbeeld te warm loopt omdat er een ventilator stuk is, dan stopt hij door een beveiliging voordat hij echt dood is. Hoe dan ook: hoog tijd voor een back-up!

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 20:05

Ik hoor iets draaien, maar geen idee of dat de C of D is.... Lijkt me de C, aangezien die druk bezig is :+

Back-up lukt niet, ben de kabel van mijn externe harde schijf kwijt := oeps. Gelukkig staat er niet veel op wat ik echt niet kan missen. Vooral veel muziek, afbeeldingen en films :+ Maar dan nog, zou m wel graag terug willen!

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 20:06

Als je c een ssd is zou je hem toch niet moeten horen draaien???

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 20:09

muntdrop schreef:
Als je c een ssd is zou je hem toch niet moeten horen draaien???

Dat. Een solid state is solid omdat-ie stilstaat. Hoeveel ruimte heb je op C? Kun je de belangrijke dingen overzetten van D naar C?

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 20:12

Oh :D
Ik hoor iig iets werken. :')

Helaas niet. De C is maar 55gb en heb daar nog maar 3gb van vrij. De D heeft zo'n 450gb aan bestanden erop staan....

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 20:15

Excuus. Het is de ventilator die ik hoor :)

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 20:15

Hard zoeken naar die kabel, dan. Of een nieuwe kopen... kan niet duur zijn...

Het kan trouwens ook zo zijn dat er een beroerd contactje zit ergens, of een breukje in het moederbord waardoor er de ene keer wel, en dat andere keer geen contact wordt gemaakt. Hoewel het dan vreemd is dat hij er wel altijd is tijdens de opstart. Misschien dat het contact beroerd wordt door het warm worden van de computer.

Hoe dan ook: hoog tijd voor een back-up.

the_titan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 20:20

is het een laptop?
hoe staat de power setting voor je computer? als die misschien staat op schijven stil leggen als ze niet worden gebruikt, dan verdwijnt die misschien niet?

Ik heb hier ook een schijf in een desktop die ik kan stil leggen en dan niet terug krijg zonder de computer terug op te starten. is de d schijf soms een scsi exemplaar?

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 20:24

Ik heb niet het idee dat het iets te maken heeft met het warm worden... Ja, de laptop wordt warm, maar hij valt er ook uit als dat nog niet zo is.

Dat sowieso, ja. Moet er alleen bij mijn ouders voor zijn. Er is geen manier om dit nu op te lossen...? :(

@the_titan: het is inderdaad een laptop. Dell XPS serie. Ik heb geen idee, kan eens kijken, maar dan zouden die settings niet automatisch moeten veranderen toch? Daarbij viel de schijf net weg terwijl ik er bestanden op aan het verwijderen was...

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 20:28

Oh... Dell XPS. Heb ik niet zulke beste ervaringen mee, bij mij was er inderdaad sprake van een slecht moederbord...

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 20:39

Getverderrie... Mag hopen dat dat het niet is :=

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 22:01

hij is terug.... al een uur. Nou maar hopen dat ie besluit dat mijn computer toch wel gezellig is? :D