Hobby zoeken.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

420BlazeIt

Hobby zoeken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 17:10

Hoi.

Ik ben een vrij doodnormaal meisje, ietskes onzeker.
Het afgelopen jaar zijn er nogal wat dingen gebeurd etc.
Mijn moeder denkt dat dit komt omdat ik altijd maar achter de computer zit (niet zozeer gamen, en social meadia heb ik niet op bokt na, maar ik dwaal gewoon op het internet).

Nu wilt ze dat ik een hobby zoek.
Binnenkort ga ik beginnen met hardlopen (alweer) maar dat zie ik meer als onderhoud dan als hobby.

Ik kon niks verzinnen -O-

Scouting leek mij leuk, maar daar wordt je snel weggepest (niet voor mij bestemd dus).
Tennis lijkt mij ook leuk, maar dan in groepsverband (groepsles) en daar haak ik dus bij af.
Sws weet ik niet of groepsverbanden wel iets voor mij zijn want soms isoleer ik me graag.
Ik heb een wielrennersfiets, wind mee is leuk ... maar wind tegen :')

Dus ehm ... ik hoopte met dit topic inspiratie op te doen?

Ohja, het moet ook betaalbaar zijn aangezien wij wss de schuldsanering ingaan ;x

Anoniem

Re: Hobby zoeken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 17:11

En paardrijden? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 17:14

vind je paarden leuk??
paardrijden word m denk ik niet... wil je goed les krijgen dan ben je wel wat geld kwijt...
maar misschien is het wel leuk om vaker gewoon voor niets naar de manege te gaan!
lekker paardjes knuffelen en poetsen enzo ;)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 17:14

Voor het wielrennen: Schaf een Tacx trainer aan, geen last meer van wind _O- *Ervaring :)) *

Moet het per se een sport zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 17:16

Je kan ook een instrument leren spelen, dat is heel leuk als je van muziek houdt

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 17:18

Paardrijden?! :)

Er zijn vast wel leuke verzorgpony's te vinden in de buurt.
Ik heb zelf 4 verzorgpony's/paarden gehad en nooit wat hoeven te betalen. Als jij dit ook kunt vinden zou het een mooie oplossing zijn.
Paardrijden op een manege zal denk ik bij elkaar per maand toch wel wat te veel zijn voor je ouders.

En anders.. Een bijbaantje als tijdverdrijf, plus een extra zakcentje voor jou.
Afspreken met vriendinnen?
Skeeleren?
Dansen?

Verder zou ik ook niks kunnen verzinnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 17:21

Theater, vooral als je jezelf makkelijk terugtrekt. Dat zijn meestal hele leuke en makkelijke mensen ( O:) ) en het is nog leuk om te doen ook. In het begin is het waarschijnlijk een beetje eng maar na een tijdje zul je merken dat je er veel zelfverzekerder van wordt.

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 17:23

Atletiek? Sluit mooi aan bij het hardlopen en je traint zowel met een groep als alleen. Bovendien lekker veel afwisseling! :D

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 17:26

Bij de scouting snel weggepest? Bij ons niet hoor :D Maar dat is denk ik een beetje uit de buurt :P

Theater is al genoemd, maar een ''vechtsport''? Je traint alleen en (ik weet niet of het zo is) wordt er misschien een zelfverzekerder van?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 17:26

Ik wil ook graag iets doen ook omdat ik hier sinds ik verhuisd ben alleen de buren ken. Bij mij is het alleen tijdgebrek. Ik kan geen vaste dag per week Door mn werk. Ik het weekend heb ik een hond die niet goed alleen kan zijn. Daar wandel Ik wel Veel een ver mee. Zou bijvoorbeeld iemand willen kennen die ik in het weekend kan bellen om te vragen om mee te gaan wandelen.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 17:31

Paarden wordt m helaas niet. Altijd al mijn eigen paardje gehad maar door privé redenen ben ik nu al twee jaar paardloos en heb ik al een jaar geen paard meer tussen mn benen gehad (ghehe). En sinds dien voel ik weinig voor paarden.

Muziek, theater, niks voor mij haha x'D

Atletiek en skeeleren en dansen (uhm, ik ben een houten plank) daarentegen klinken als muziek in mijn oren ^.^
Vechtsport klinkt ook leuk ^^

Ghostattack schreef:
Voor het wielrennen: Schaf een Tacx trainer aan, geen last meer van wind _O- *Ervaring :)) *

Moet het per se een sport zijn?

:')
Beetje duur helaas, zo'n Taxc trainer :')

Maar het hoeft niet per sé een sport te zijn ^.^

-
Énorm bedankt voor de reacties allemaal !!

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 17:33

Mag ik vragen waar ergens je woont? Misschien kunnen mensen je dan verenigingen of clubs aanraden!

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 17:38

Waarom ga je er bij voorbaat vanuit dat je weggepest wordt bij scouting? Meestal zijn het juist hele leuke en relaxte mensen, ik zou gewoon een x gaan kijken, je hebt niks te verliezen ;)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 17:40

Waarom zou je snel weggepest worden op scouting? Zou het niet juist goed voor je zijn om te oefenen met een groepssport als je er blijkbaar wat moeite mee hebt om sociaal te zijn? Ik heb zelf een meisje in mijn team die autistisch is, ze is geen prater en heel erg rustig en op zichzelf, maar op haar manier vindt ze het toch leuk om bij het team te horen.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 17:50

xEmily schreef:
:')
Beetje duur helaas, zo'n Taxc trainer :')

Maar het hoeft niet per sé een sport te zijn ^.^

20 euro een nepperd via marktplaats :) Wij hebben ook een nep ding staan, ziet er precies hetzelfde uit. Lekker muziekje op en fietsen maar haha.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 17:52

Nou, omdat mijn vriendin op scouting zit -O-
Die hebben al meerdere mensjes weggepest. En mijn broertje was ook weggepest. So :|
Kijken kan geen kwaad natuurlijk (:

Ik woon in omgeving Roosendaal/Bergen op Zoom/Essen

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 17:54

Dan kun je mss bij een andere scouting gaan kijken? Het is toch zonde dat je nu dat moet afschrijven omdat je mss weggepest kan gaan worden. Voor hetzelfde geld is het wel leuk en mis je dat door je angst.

Hebben jullie dat toen ook aangegeven bij de leiding? Lijkt me toch dat ze die meiden daar op aanspreken of desnoods schorsen, kan toch niet de bedoeling zijn dat zij bepalen wie er wel en geen lid mogen worden.

Annelove16x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 17:56

Scouting is wel lol als je daar gewoon met vrienden zit.

Piano spelen/gitaar noem maar op?
Fotograferen/tekenen/schilderen. Wat vindt je leuk haha?

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 19:10

Waar in de omgeving zoek je iets? Meestal zijn er meerdere groepen in de buurt!

MarjoleinvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 19:14

Ik weet niet of je een beetje handig bent, maar de rage van tegenwoordig zijn van die loombands. Het is echt een hobby, het is niet actief helaas maar je hoeft er de deur niet voor uit en je kunt toch met iets anders bezig zijn, even je hoofd ergens anders op zetten. Wat ook leuk is, helpen op bijv. een kinderboeredrij. Ik denk dat heel veel mensen hier op bokt hetzelfde zullen zeggen, bezig zijn met dieren is echt snel een verslavende hobby en je bent lekker veel buiten.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 19:15

Of op een gehandicapten manege? Daar zijn ze altijd heel erg blij met vrijwilligers!

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 19:56

Kan je niet gaan koken? Leuke recepten op het internet opzoeken en dan in de keuken uitvoeren? Koken zelf is leuk en het opeten ook. :)) Mocht je het nou niet willen opeten bestaat er geloof ik altijd een site waar je dan het eten op kan zetten en mensen het eventueel kunnen afhalen voor een klein bedrag! Weet even zo 1,2,3 niet hoe het heet.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 20:10

En iets als breien of naaien? Dat kan in groep, gezellig en je hoeft niet perse heel sociaal te zijn.
Of toch liever sport?

welshje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 20:13

hannah41 schreef:
Atletiek? Sluit mooi aan bij het hardlopen en je traint zowel met een groep als alleen. Bovendien lekker veel afwisseling! :D

helemaal mee eens..is een individuele sport maar je traint wel in groepsverband...

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 20:16

Creatief bezig zijn is ook leuk. Ik ontspan helemaal als ik met een nieuw spandoek bezig ben (neem ik mee naar voetbalwedstrijden)