Wat moet ik hier mee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Wat moet ik hier mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 15:42

Ik heb geen idee of het hier goed staat, maar oke :D

Ik zit met een soort dilemma, en ik weet niet goed wat ik hier mee moet doen. Ik zal de situatie eerste een beetje proberen uit te leggen.

Het begon een jaar geleden. Mijn zus kreeg een vriend, allemaal leuk en aardig, maar een paar maanden bleek dat ze zwanger was. Mijn zus is 19 en hij is 20, beide wonen nog thuis. Hij heeft werk, en zij al een tijd niet, ook geen schooldiploma. Uiteindelijk hebben ze besloten het te houden. Echter hadden ze geen geld om uit het huis te gaan. Mijn ouders hebben toen de slaapkamer van haar verbouwd, omdat het anders niet mogelijk was om een beetje genoeg ruimte te hebben. Dus er kwam een nieuw dakkapel, plafond hoger, nieuwe vloer, opnieuw schilderen ect. een duur grapje dus. De baby is inmiddels twee weken geleden geboren. Haar vriend bleef een aantal weken voor de bevalling ook bij ons slapen mocht er wat gebeuren, en in de kraamtijd dus ook. Echter is de kraamtijd nu net voorbij, en ze zijn telkens bij de ouders haar vriend, want die woont dus ook nog gewoon thuis. Ik vind dit best sneu voor mijn ouders, aangezien die heel veel geld en moeite hebben gedaan om dit alles voor hun 'mogelijk te maken'. Mijn moeder heeft bijvoorbeeld ook in de kraamtijd alle zooi nog op moeten ruimen( lakens die elke dag gewassen en gestreken moeten worden ect), en dus de hele kamer verbouwd, en nu komen ze allemaal thuis om te eten en voor de rest zien we ze niet.

Echter denk ik dus niet dat ik hier iets aan kan doen. Ik kan hoogstens praten, maar ik weet ook niet of dat verstandig is, omdat ik me er waarschijnlijk niet mee moet bemoeien. Maar toch zit het me niet lekker... Wat vinden jullie?

Anoniem

Re: Wat moet ik hier mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 15:46

Ik zou het er met je ouders over hebben, niet met je zus. Ik vind niet dat jij diegene moet zijn die er wat van moet zeggen maar ik vuind wel dat je dit aan je ouders kunt aangeven. Wat zij er dan mee doen moeten zij weten maar dan ben je t iig kwijt.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 15:51

Zit het jou niet lekker of ook je ouders niet? Aan die laatste gaat het natuurlijk wat aan, aan jou grof gezegd niet.
Wie weet is het gewoon zo afgesproken en is er een reden dat ze het zo doen. Zo niet, moeten je ouders even een gesprek met ze aangaan. Sowiewo lijkt het ke handig wat te communiceren.
Wat jij zegt over het wassen en strijken ook, zit jou dat dwars of je ouders? Je ouders moeten met hun praten als dat nodig is en jij moet je er vooral buiten houden.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 15:53

Ik denk dat je hier niks mee kan, en dat dit iets is tussen je zus en ouders.
Zij moeten het oplossen als ze problemen met elkaar hebben

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 15:53

Ik kan me voorstellen dat je hier mee zit, en dat het jou een naar gevoel geeft. Jij hebt het gevoel dat je ouders beter verdienen, wat meer respect misschien?

Kun je er met ze over praten, dat jij je nu naar voelt hierdoor?

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 15:56

Neem jij die grotere kamer toch :=

Nee zonder gein, dit is natuurlijk heel vervelend! Misschien kun je het met je ouders erover hebben dat je hiermee zit en hoe zij erover denken?
Ik zou niet met je zus gaan praten aangezien het niet jouw geld is wat erin zit. Misschien vinden je ouders het alleen maar rustig en makkelijk zo?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 15:59

Neem je ouders een keertje mee uit eten, laat zien dat jij ze wel waardeerd :)

Aan je zusje kan je niet zoveel veranderd, begrijp ook wel een beetje dat de andere opa/oma hun kleinkind ook wel willen zien.