Bij ons op school was er een tijd lang een actie om plastic dopjes te verzamelen en in te leveren voor het goede doel (blindegeleidehonden). Nu is die actie voorbij en zit ik met heeeeeel veeeel dopjes thuis! Dus mijn vraag aan jullie: weten jullie waar ik deze dopjes nu nog kan inleveren? (omgeving Zoetermeer/delft/rotterdam)
Plaats een oproep. Er zijn mensen die zoeken weleens doppen, omdat ze anders bijv. Geen rolstoel krijgen. Woon zelf niet in de buurt, maar laatst hoorde ik van mijn zus erover dat bij haar ook voor een kind zo'n actie word gehouden.
Billy, is er een mogelijkheid dat ik ze bij jou breng? Of waar breng jij ze heen?
Eunomia
Geplaatst: 16-06-14 13:54
Ik heb er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord, wel dat flessen worden verzameld en dan van dat statiegeld iets wordt gekocht of geschonken aan een goed doel.
Misschien een advertentie plaatsen op marktplaats.nl er zijn wellicht mensen die aan het sparen zijn voor een bepaald doel.
veel basis-scholen of gehandicapte instellingen zijn er ook blij mee, met dopjes kun je ook leuk knutselen! hier dopjes aan het sparen voor knutsel-doeleinde!
cha_biske
Geplaatst: 17-06-14 22:22
hier in België doen ze het nog. Mij is verteld dat ze er plastieke paletten van maken en deze dan verkopen, de winst gaat dan naar de opleiding van de honden.
In Noord-Holland kan je ze inleveren. Volgensmij zijn ze geld waard!
KC
Geplaatst: 17-06-14 23:40
ik zag het laatst ook ergens ( oohh ja op de vuilstort ) hier de info die ik gevonden heb op http://www.vvh-info.nl/
Dopjes spaar actie Dop jij ook mee? Help mee dopjes sparen a.u.b.
Twee cursisten van de VVH vraagt iedereen om medewerking. Er kunnen weer dopjes gespaard worden en deze kunt u achterlaten in de grote ton in de kantine van de VVH.
Een blindengeleidehond kost (aan opleiding ed.) zo’n € 15.000,- maar een blinde hoeft daar niets voor te betalen. Omdat het Belgisch Centrum voor Geleidehonden dit in zijn plaats bekostigd, heeft het nood aan sponsors en sympathisanten.
Verzamel je dopjes!
Alleen plastic schroefdopjes van drankflessen worden ingezameld: • Van mineraal- of spuitwater • Van frisdrank (cola, limonade, ….) • Van melk • Van fruitsap Dus niet van detergenten, zeepproducten of oliën. Ook geen plastic deksels of andere materialen.
De ingezamelde dopjes worden ten voordele van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden verkocht om te worden gerecycleerd in duurzame pallets. Door het inzamelen van uw dopjes draagt u dus op milieuvriendelijke wijze bij tot de ondersteuning van het BCG.