Vriend of pony..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Eunomia

Vriend of pony..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-14 22:16

... Voor die keuze werd ik gisteravond plotseling gezet door de eigenaresse van mijn verzorgpony.

Omdat ik er nogal mee zit, leek het mij goed het even van me af te schrijven en waar kan dat beter dan bij mensen die weten wat een paard voor je kan beteken, hoe pijnlijk het is om er afscheid van te moeten nemen, maar ook hoe hard de paardenwereld kan zijn.

Sinds vorig jaar zomer was ik al bezig het nummer van mijn huidige vriend te veroveren, zijn vader was druk bezig me aan het koppelen, maar telkens als ik in de winkel was, was zijn zoon niet in de buurt. Inmiddels bijna een jaar later kan ik met trots zeggen dat we een stelletje zijn. Helemaal leuk natuurlijk en sinds afgelopen maandag hebben wij officieel een relatie.

Ik kan/kon dit prima combineren met mijn verzorgpony, zit uiteraard nog op school, maar ga niet dagelijks naar mijn vriend (of hij hierheen) en op de dagen dat ik laat uit ben (enkel woensdag) had ik al aangegeven die dag sowieso voor mijn verzorgpony Babe te reserveren. Helemaal prima, vriend had hier vrede mee, niets geen problemen.

De eigenaresse van Babe werkt voor de ouders van mijn vriend (eigen zaak) en heeft me ook nog een klein beetje geholpen door mijn vriend foto's te laten zien, z'n naam even te fixen ed. Het leek dus alsof zij het ook leuk vond me een handje te helpen wat natuurlijk uiteindelijk ook gelukt is.

Omdat ik haar sinds maandag niet op stal getroffen had en sowieso niet echt veel met haar over mijn "privé-leven" praatte door ons leeftijdsverschil voornamelijk (16 en +/- 30) had ik haar nog niet verteld over de relatie met mijn vriend, leek me geen probleem. Maar goed, ik kon afgelopen donderdag, vrijdag en zaterdag niet komen en liet dit haar weten en gaf hiervoor ook de reden. Op die manier vroeg ze of ik een relatie had met mijn vriend en heb dat toen gewoon gezegd.

Vervolgens was haar reactie "Oh, wat leuk" en "Ja, het is een lieve jongen." Verder niet meer gepraat die dag, maar toen kreeg ik plotseling om 23:00 een whatsappje dat ze erover nagedacht had (vreemd, waarover? was mijn eerste reactie) en daarin stond dat zij haar hobby, werk en privé leven gescheiden wilde houden dus als ik met mijn vriend bleef mocht ik haar pony niet meer verzorgen. :?

Ik schrok hier best van en wist me even geen raad, thuis in huilen uitgebarsten omdat ik drie weken geleden m'n beste vriendinnetje ben verloren en juist zo gelukkig was dat ik deze kans gekregen had. Toch maar even gereageerd en gezegd dat ik het erg vreemd vond.. Vervolgens kwamen de verhalen dat zij wat zakelijke problemen had met de vader van mijn vriend en zij "deze mensen" niet in haar buurt wilde hebben. Prima, maar ik kan er niets aan doen dat zij problemen heeft met haar baas, alsof ik met hem ga praten over haar? >;)

Maar goed, daarna niet meer gereageerd, vond het volkomen onzin. Vandaag helemaal volgespamd met berichten over dat het niet persoonlijk was, ik moest oppassen voor "deze mensen" (want nee, ze kan geen namen noemen, het zijn "deze mensen"), ik m'n verstand erbij moest houden, moest blijven opletten, blabla. Het kan aan mij liggen, maar ik vind het vrij vreemd dat zij zo over mijn "schoonfamilie" praat. Er ook niet inhoudelijk op ingegaan en gezegd dat ik niets te maken heb met de problemen die zij heeft op haar werk..

Ik sta er nog steeds versteld van en ben momenteel een beetje een emotioneel wrak, het ene moment barst ik in tranen uit, het andere moment kook ik van woede. Ik snap het gewoon niet, waarom..

Daarnaast kreeg ik tussendoor ook nog even de verwijten dat haar vriend en twee stalgenoten nu voor haar drie paarden aan het zorgen waren en ik er helemaal niet was geweest nu ze al twee weken ziek is. Toen had ik ook zoiets van WHUT? :wow: Ik heb duizenden keren gezegd dat ze moet berichten als ik moest voeren, zelfs al zou ze het om half 8 's ochtends doen haast ik me wel om nog op tijd op school te komen daarna. Elke keer als ik er was heb ik de wei netjes uitgemest zodat zij dat niet hoefde te doen. Ik kreeg zelfs vaak te horen dat ik écht niet elke dag hoefde te komen en zelf maar moest kijken of het uitkwam ja of nee. Nu probeerde ik echt dagelijks te gaan maar lukte het door omstandigheden even niet, krijg ik ook dit voor m'n kiezen...

Ben gewoon diep teleurgesteld en weet ook niet zo goed wat ik ermee aan moet. :r Bedankt voor iedereen die dit gelezen heeft, het lucht wel op dit van me af te schrijven merk ik.

Anoniem

Re: Vriend of pony..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 22:20

Nou het is misschien heel jammer dat je je verzorgpony gaat missen, maar ik zou hier niet meer verder gaan, vind het maar een raar gedoe allemaal.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-14 22:23

Ik ben ook zeker niet van plan mijn vriend aan de kant te zetten voor deze pony hoor, ze zeggen wel dat je nooit je vriend boven je hobby moet verkiezen, maar op deze manier hoef ik ook zeker niet met een eigenaar "samen te werken".

Wat ik alleen gewoon écht niet kan begrijpen is dat ze gewoon eerst loopt mee te helpen met het "koppelen", dan is het zo ver en dan dumpt ze me als oud vuil door middel van één berichtje, nog niet eens face-to-face. Geen eens een bedankje d'r bij, nee dat kwam pas toen ik helemaal niet meer reageerde..

xRebelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 22:26

Wat een bullshit! Echt belachelijk! Wie is zij om te bepalen met wie jij wel en niet omgaat? Die is zeker gek geworden?!
Ik denk dat je het beste hier over samen moet gaan praten. Het liefst dan natuurlijk ''face to face''...

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 22:28

Ik snap dat je teleurgesteld bent. Zeker als je zo blij bent met een pony, en dan gaat het mis omdat de communicatie /band met de eigenaar jammer genoeg zo slecht is.

Ik ben wel bang dat als je er mee doorgaat, dat er problemen blijven komen. Ik zou denk ik opzoek gaan naar wat anders..

r_lolita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 22:28

Wat vervelend zeg!
Ik zou er iig goed overna denken wat jij zelf precies wilt. Wij kunnen je hier advies geven, maar daar moet jij zelf natuurlijk wel achter staan!

Ik vind het persoonlijk erg vreemd van de eigenaresse van jou verzorgpony. Daar heb jij toch niets mee te maken? Dat zij problemen heeft met diegene erg vervelend voor haar! maar om dan zo tegenover jou te reageren vind ik niet erg netjes.
Ik kan je geen tips of advies geven maar wens je wel veel sterkte! Hoop dat het goedkomt

ValerieV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 22:32

Ik vind dit echt zo raar Anna! Zou idd ook effe naar dr toe gaan voor duidelijkheid, want dit slaat nergens op natuurlijk... :(:)

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 22:33

Jeetje wat een raar mens.. Maar eerlijk.. In dit geval ben je als je je vriend aan de kant zou zetten over een tijdje ze allebei kwijt, want dat mens zoekt toch wel iets waardoor je uiteindelijk nog moet stoppen. Ik denk dat je op dit moment beter naar een andere verzorgpony kan zoeken. Ik zeg 't niet gauw, maar in dit geval is geen enkele optie een goede optie helaas.
Ik zou er nu al mee stoppen voordat ze nog meer dingen op jou af gaat schuiven en jou misschien nog wel zwart gaat maken bij haar baas/jouw 'schoonouders' en je straks nog meer gedoe hebt.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 22:33

Sja het is haar pony dus ze kan natuurlijk eisen stellen, hoe onredelijk die ook zijn. In dit geval heeft ze een conflict met jouw 'schoonfamilie' (jullie zijn nog geen week samen maargoed..) en omdat jij daar nu in haar ogen bij hoort, of er in elk geval veel mee om gaat, wil ze jou liever niet in haar privéleven. Jij hebt met dat conflict natuurlijk van beide kanten niets te maken. Dat kun je haar proberen uit te leggen maar als ze je niet meer in de buurt van haar paard wil hebben, kun je daar helaas niets aan doen. Succes met de situatie en ik hoop dat ze snel bij draait (of beter: ze het conflict uitpraten).

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 22:40

Het is zo ook niet te snappen. Ik vermoed als ik zo je verhaal lees dat zij in een groot probleem zit richting die familie en zich in het nauw voelt zitten. Maar dat gaat nu over jouw rug heen als jij de pony niet meer kan doen. Ik zou een gesprek met haar aangaan en vragen waar nu precies het probleem zit. Kan je afspraken maken dat je zijn familie niet meeneemt, enkel hem, en dan ook niet te vaak (of helemaal niet, geen idee hoe je daarover denkt, of enkel in vakanties ofzo). Ik denk dat er nog meer speelt dan ze nu zegt. Gezien ze eerst lichtelijk gekoppeld heeft is het wel heel raar, misschien dat ze pas later realiseerde hoe 2 werelden zo bij elkaar kwamen, terwijl ze dat niet wil...
En ook al wil je niet meer verder, dan nog zou het fijn zijn om wat meer duidelijkheid te hebben van haar kant. Dan kan je het beter afsluiten misschien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 22:41

Ik zou een bericht sturen dat het jammer is dat ze er zo over denkt, maar dat je dan stopt met verzorgen.

En een ander verzorgpaard zoeken :j

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-14 22:45

xRebelx schreef:
Wat een bullshit! Echt belachelijk! Wie is zij om te bepalen met wie jij wel en niet omgaat? Die is zeker gek geworden?!
Ik denk dat je het beste hier over samen moet gaan praten. Het liefst dan natuurlijk ''face to face''...

Had ik graag gedaan, maar zolang ik bij m'n vriend blijf wil ze niet dat ik haar pony verzorg. Dat is haar punt en daar wil ze niet van afwijken.

xdniesje schreef:
Ik snap dat je teleurgesteld bent. Zeker als je zo blij bent met een pony, en dan gaat het mis omdat de communicatie /band met de eigenaar jammer genoeg zo slecht is.

Ik ben wel bang dat als je er mee doorgaat, dat er problemen blijven komen. Ik zou denk ik opzoek gaan naar wat anders..

Ik heb de keuze niet echt, ik ga mijn vriend hiervoor niet aan de kant zetten..

r_lolita schreef:
Wat vervelend zeg!
Ik zou er iig goed overna denken wat jij zelf precies wilt. Wij kunnen je hier advies geven, maar daar moet jij zelf natuurlijk wel achter staan!

Ik vind het persoonlijk erg vreemd van de eigenaresse van jou verzorgpony. Daar heb jij toch niets mee te maken? Dat zij problemen heeft met diegene erg vervelend voor haar! maar om dan zo tegenover jou te reageren vind ik niet erg netjes.
Ik kan je geen tips of advies geven maar wens je wel veel sterkte! Hoop dat het goedkomt

Ik kan zoals al vaker gezegd helaas niets anders dan m'n spullen pakken. Praten heeft geen zin meer, ze houdt het daarbij..

ValerieV schreef:
Ik vind dit echt zo raar [naam]! Zou idd ook effe naar dr toe gaan voor duidelijkheid, want dit slaat nergens op natuurlijk... :(:)

Ja, ik wil er nog wel een keer over gaan praten. Vind dit gewoon té raar.

SuperAssie schreef:
Jeetje wat een raar mens.. Maar eerlijk.. In dit geval ben je als je je vriend aan de kant zou zetten over een tijdje ze allebei kwijt, want dat mens zoekt toch wel iets waardoor je uiteindelijk nog moet stoppen. Ik denk dat je op dit moment beter naar een andere verzorgpony kan zoeken. Ik zeg 't niet gauw, maar in dit geval is geen enkele optie een goede optie helaas.
Ik zou er nu al mee stoppen voordat ze nog meer dingen op jou af gaat schuiven en jou misschien nog wel zwart gaat maken bij haar baas/jouw 'schoonouders' en je straks nog meer gedoe hebt.

Tegenover m'n vriend heeft ze voor onze relatie al het een en ander gezegd, maar goed, zij ook over hem tegen mij. Zo is ze ook, ze roddelt over iedereen en alles, maakt iedereen zwart, maar zodra je naast d'r staat is ze je beste vriendin.

Yessy schreef:
Sja het is haar pony dus ze kan natuurlijk eisen stellen, hoe onredelijk die ook zijn. In dit geval heeft ze een conflict met jouw 'schoonfamilie' (jullie zijn nog geen week samen maargoed..) en omdat jij daar nu in haar ogen bij hoort, of er in elk geval veel mee om gaat, wil ze jou liever niet in haar privéleven. Jij hebt met dat conflict natuurlijk van beide kanten niets te maken. Dat kun je haar proberen uit te leggen maar als ze je niet meer in de buurt van haar paard wil hebben, kun je daar helaas niets aan doen. Succes met de situatie en ik hoop dat ze snel bij draait (of beter: ze het conflict uitpraten).

Ik heb het alleen even "schoonouders" genoemd zodat het duidelijk was over welke ouders het precies ging en hoe ik bekend ben bij hun.

Ik snap dat zij nu het idee heeft dat ik bij hen "hoor", maar ik bemoei me niet met hun zaak, wat daar op de werkvloer gebeurt zal mij een worst wezen. En het is inderdaad haar pony, dat heb ik ook gezegd, maar vind het raar dat ze het zo doet. Ik kan er gewoon met m'n hoofd niet bij.

stefje schreef:
Het is zo ook niet te snappen. Ik vermoed als ik zo je verhaal lees dat zij in een groot probleem zit richting die familie en zich in het nauw voelt zitten. Maar dat gaat nu over jouw rug heen als jij de pony niet meer kan doen. Ik zou een gesprek met haar aangaan en vragen waar nu precies het probleem zit. Kan je afspraken maken dat je zijn familie niet meeneemt, enkel hem, en dan ook niet te vaak (of helemaal niet, geen idee hoe je daarover denkt, of enkel in vakanties ofzo). Ik denk dat er nog meer speelt dan ze nu zegt. Gezien ze eerst lichtelijk gekoppeld heeft is het wel heel raar, misschien dat ze pas later realiseerde hoe 2 werelden zo bij elkaar kwamen, terwijl ze dat niet wil...
En ook al wil je niet meer verder, dan nog zou het fijn zijn om wat meer duidelijkheid te hebben van haar kant. Dan kan je het beter afsluiten misschien.

Mijn vriend komt niet bij de paarden en ik houd dat liever ook zoveel mogelijk gescheiden. Of, nja zou dat het liefst gescheiden gehouden hebben want nu heb ik dus eigenlijk niets meer. Ik vind gewoon ieder z'n hobby en hoef niet 24/7 bij hem te zijn en gewoon m'n ding kunnen doen.

Ze zou dus écht geen last van 'm hebben en als ik wist dat het haar zo hoog zat zou ik hem sowieso nooit meenemen en er gewoon niet over praten. Duidelijkheid zou ik wel graag willen, want ik kan er gewoon helemaal niets aan doen, wist van niets en hoorde pas achteraf dat ze dus troubles had met haar baas.. Nu ben ik daar de dupe van terwijl haar baas van mijn kant niet eens weet dat ik haar überhaupt ken... Dat heeft ze zelf lopen verkondigen. >;)

VivaLaVida schreef:
Ik zou een bericht sturen dat het jammer is dat ze er zo over denkt, maar dat je dan stopt met verzorgen.

En een ander verzorgpaard zoeken :j

Ik heb geen keuze, ik mag haar pony niet meer verzorgen omdat ik bij mijn vriend blijf.
Laatst bijgewerkt door Eunomia op 15-06-14 22:54, in het totaal 2 keer bewerkt

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 22:50

Maar als het je zo hoog zit ga je er toch heen en bel je aan en vraagt om een gesprekje om duidelijkheid?
Apart ook dat ze zo tegen die familie is maar er dan wel nog voor werkt...

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-14 22:56

stefje schreef:
Maar als het je zo hoog zit ga je er toch heen en bel je aan en vraagt om een gesprekje om duidelijkheid?
Apart ook dat ze zo tegen die familie is maar er dan wel nog voor werkt...

Dat zou ik inderdaad erg graag willen, ik denk dat ik haar morgen nog maar even contact en graag een duidelijke uitleg wil horen waarom ik niet meer welkom ben en gewoon eerlijk. Ik krijg nu elke keer iets anders erbij te horen, en dan daarna is dat weer niet waar.

Ja, vind het ook erg vreemd.. En als ze problemen heeft met haar baas en zijn vrouw, dan kan hun zoon daar al niets aan doen, laat staan ik?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 23:12

Dat bedoel ik, dat het jammer is dat zij er zo over denkt, maar niks aan te doen. Misschien ziet ze dan in dat het een rare redenering is van haar kant. Het is iig te hopen, want jammer is het natuurlijk wel voor jou (en eigenlijk voor haar ook)

Edit; lees nu wat voor type zij is.. lijkt mij een beetje een verloren zaak -O-

Ben je eigenlijk niet bang dat ze dit topic leest?

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-14 23:16

VivaLaVida schreef:
Dat bedoel ik, dat het jammer is dat zij er zo over denkt, maar niks aan te doen. Misschien ziet ze dan in dat het een rare redenering is van haar kant. Het is iig te hopen, want jammer is het natuurlijk wel voor jou (en eigenlijk voor haar ook)

Ja, ik baal er gewoon flink van. Ik was helemaal het einde, kreeg berichtjes met "topper" en "ik ben zo blij met je". En opeens krijg ik dan 's avonds zo'n berichtje? Verder was het ook de hele tijd "ja, als je 18 bent koop/krijg je hem maar hoor". Ze vroeg zelfs of ik aan m'n ouders wilde vragen of ik hem mocht hebben.. En dan dit.

Ben nu binnen een maand twee toppers kwijt geraakt (eentje ingeslapen en dan nu Babe) dus misschien dat het na de zomervakantie weer begint te kriebelen, maar nu nog even niet. Hopelijk ziet ze wel snel in wat ze heeft gedaan en kan ze ergens nog het fatsoen opbrengen om mij een normale reden te geven of even iets van excuses te geven..

Ze heeft ten slotte ook m'n sulky en tuig mogen gebruiken, toen het haar financieel even niet uitkwam heb ik een vliegendekentje gekocht, prima, maar vind het dan nogal ondankbaar dat ik dan zo uit het niets aan de kant wordt gegooid..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 23:20

Als het echt zo'n roddeltante is dan snel wegwezen, dan kan ze in ieder geval niet over jou roddelen tegenover je "schoonfamilie" aangezien je toch geen contact meer hebt, mooi laten wezen, hoe vervelend het ook is dat je nu je pony kwijt bent maar het is misschien wel beter voor je.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 23:22

Pff, wat rot voor jou..
Lijkt me vreselijk voor jou om zo tegen de muur gezet te worden, ik zou sowieso kiezen voor je vriend. Puur vanwege dat principe dat je voor een dilemma gezet wordt.

Las trouwens eerst verkeerd, dat het leeftijdsverschil tussen jou en je vriend 16-30 was. Vond al raar dat daar niks over gezegd werd :D

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 00:33

Paarden voor een relatie opgeven doe ik nooit meer. Dat was alleen andersom. Mijn ex wilde dat ik ermee ophield en heb nog naar die gek geluisterd ook! Stomste keus ooit Maargoed!

In jou situatie komt het vanuit de andere kant en vind het maar vaag! Heeft waarschijnlijk 2 kanten, maar kan me voorstellen dat dit geen fijne situatie is!

Probeer face to face met haar te spreken hierover!

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 00:55

Heel bijzonder dat iemand die verkondigd haar hobby, werk en privé leven gescheiden te willen houden, jouw privéleven betrekt in háár zakelijke conflict.

Persoonlijk zou ik haar een bezoekje brengen en op de man af vragen waarom ze niet tevreden meer met jou is. Dat zij een probleem heeft met de familie van je vriendje zou los moeten staan van haar houding tegenover jou. Is er niet meer aan de hand?

Als zij werkelijk van mening is dat ze jou je verzorgpony moet ontzeggen omwille van de ouders van je nieuwe vriendje, heeft ze vast heel wat te verbergen.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-14 08:11

Ik reageer even in het algemeen doordat ik op m'n telefoon aan het Bokken ben is quoten niet zo handig!

Het is inderdaad een vreselijke roddeltante, maar dan ook echt over iedereen. Tegenover de ouders van m'n vriend zal ze vast ook wel gezegd hebben verwacht ik, maar aan de andere kant heeft ze nu dus problemen met zijn vader en twijfel ik daaraan. Maar dan nog weet ik dat ze wel zou overwegen me even zwart te maken hoor.

Ik heb vannacht ook nog liggen nadenken en er moet gewoon iets zijn. Ik wil haar vandaag nog even gaan contacten en dan hoor ik graag wat de échte reden is. Want misschien doet ze alles toch weer liever alleen? Prima, maar dan kan ze dat toch zeggen in plaats van mij in dat conflict te trekken en m'n "schoonfamilie" écht belachelijk te maken en te zeggen dat het rare mensen zijn en niet te vertrouwen, blabla.

Er moet gewoon meer zijn en dat is gewoon mijn zaak niet. Dat is iets tussen haar baas/bazen en haar en daar heb ik niets mee te maken en mijn vriend ook niet. Dan zegt ze dat ze privé, werk en paarden helemaal gescheiden wil houden en betrekt ze mij in het conflict van haar baas...

Ik kan er gewoon echt niet bij met m'n hoofd en vind de manier waarop het gegaan is, via een simpel whatsappbericht, ook niet normaal. Als je dan het lef hebt deze mensen zwart te maken tegenover mij, doe dat op z'n minst dan via een belletje of face to face. Ze wis namelijk dat ik de dag erna op stal zou zijn en ik kreeg rond 23:00 die avond ervoor een berichtje.

Edit: En nog over het kiezen tussen hobby en vriend. Ik heb ook aangegeven nooit mijn hobby aan de kant te zetten als mijn vriend dit zou willen/verplichten/zeggen. Maar ik vind het anders worden als iemand je verplicht je relatie te verbreken omdat je anders haar pony niet mag verzorgen omdat zij ruzie heeft met z'n vader. Nee, geen haar op m'n hoofd die eraan denkt dat ik in deze situatie mijn vriend aan de kant moet zetten.

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 08:15

Pfffff wat oneerlijk, at zijn sommige mensen toch onredelijk. Ik zou waarschijnlijk hebben gezegd "flikker op met je kiezen" maar ik denk dat dat het er niet beter op had gemaakt. Kies voor je vriend, ik denk niet dat je gelukkig gaat worden met dit mens

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-14 09:08

Oneerlijk is het zeker en meer dan "ik wil werk, privé en paarden" gescheiden houden komt er niet uiy. Het gekke is dat ze steeds iets anders zegt omdat er denk ik gewoon geen goede reden is. Wat voorbeelden:

- De familie van mijn vriend moet ik voor oppassen, nu ligt het niet aan mij, mijn vriend of zijn familie.
- Ik was geen 7 dagen in de week geweest, maar dat was later weer niet de reden.
- Mijn vriend was niks, daarna een geweldig lief jong met humor en vervolgens moest ik toch echt m'n ogen openhouden en m'n verstand erbij houden.
- Eerst is z'n vader een beetje bot maar bedoelt het niet zo, krap 7 uur later wordt hij zo gevaarlijk als een crimineel afgeschilderd en nu ligt het ook echt niet aan hem.

Ik heb haar met duidelijk gevraagd of ze het goed uit wil leggen, de echte reden wil geven en eerlijk wil zeggen wat er is. Daarop kreeg ik een ietwat boze reactie met dat mensen aan haar kant dit wel begrijpen en hier op een volwassen manier mee omgaan. Maar het ligt niet aan mij, mijn vriend en zijn vader hoor, dat staat los van deze keuze.

Heb daarop gereageerd dat ik het dolgraag wil begrijpen, maar ik het niet kan begrijpen. Daarna geen reactie meer, maar dat kan kloppen omdat ze naar de huisarts moest vanochtend.

Ik hoop maar dat er nog iets uit gaat komen, voor haar hoef ik echt niet meer te verzorgen. Maar ik wil gewoon een antwoord, ik vind niet dat je op deze manier met mensen omgaat en mensen als grofvuil aan de kant zet.

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 10:55

Wat een ontzetten onvolwassen dame. Ik vind dat jij er nog netjes mee omgaat.

Ik denk dat je beter afscheid kan nemen van deze pony, hoe vervelend dan ook. Je blijft met de eigenaresse te maken hebben en ik denk niet dat de verhoudingen hierna dusdanig kunnen herstellen dat het weer echt leuk gaat worden tussen jullie.
Lekker genieten met je vriendje en uitkijken naar een andere verzorgpony lijkt mij he beste...

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-14 11:25

Ik wil het ook gewoon netjes afsluiten en ben helemaal niet uit op ruzie, maar ik wil gewoon een beetje duidelijkheid. Ik vind dit namelijk niet de manier om met elkaar om te gaan, het is en blijft haar pony dus zij heeft het volledige recht om mij eruit te knikkeren, maar op deze manier vind ik dat gewoon niet netjes.

Het enige waar ik dus naar op zoek ben ik duidelijkheid en de échte reden, ik heb haar namelijk gevraagd of zij het zelf niet vreemd vond dat ik haar pony niet meer mag verzorgen ómdat ik met de zoon van haar baas ga. Ook gevraagd of zij dacht dat ik mijn vriend aan de kant zou zetten en of het dan goed was, maar hierom werd ze alleen maar boos en geïrriteerd en zij ze dat ik hier niet op een volwassen manier mee omging.

Helaas zit er niets anders op dan wanneer ik me weer beter voel mijn spulletjes te pakken en het achter me te laten. Het hoeft voor mij ook niet uitgepraat te worden zodat ik weer verder kan met het verzorgen, ik hoef met/voor haar niets meer te doen als zij zo met mensen omgaat en over mensen praat.

Ik twijfel alleen een beetje of ik de gekochte vliegendeken mee moet nemen of moet laten hangen. Ik heb hem speciaal voor die pony gekocht, heb er niets meer aan gezien ik zelf dus geen pony heb, maar hij was best prijzig (om na dit "zomaar" aan haar te geven). Uit mijn principe zou ik hem normaal gesproken gewoon gegeven hebben als bedankje omdat ik haar pony mocht verzorgen, maar deze manier van dumpen maakt het voor mij net even anders waardoor ik niet weet wat ik moet..