Muis met kuren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Muis met kuren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-14 21:53

Hopelijk is er hier een bokker te vinden met verstand van draadloze muizen.

Ik heb er namelijk zo eentje bij de laptop (een Lenovo Thinkpad), en laat deze nou kuren hebben... Af en toe wil hij namelijk niet doen wat ie doen moet. Dan beweeg ik de muis een en weer, maar op beeld blijft hij stil staan. Of ik klik, maar er gebeurt niets. De muis zelf heeft net afgelopen week een nieuw batterijtje gehad, dus daar zit het hem niet in.

Wat wel opvalt, is dat als ik het USB-dingetje erbij beweeg in het poortje (lees: hem iets omhoog duw), dat hij het dan wel weer doet. Lijkt mij iets met de verbinding tussen dat USB-dingetje en de laptop. Heb er dus nu een tijdschrift onder dat dingetje om hem omhoog te houden, maar dat is dus ook nog niet alles.

Bij beide USB poorten in de laptop geeft hij trouwens hetzelfde probleempje. Iemand een tip om dit op te lossen? Want dat tijdschrift eronder is niet makkelijk met muizen...

Quad

Re: Muis met kuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 23:29

Welke type muis is het? Ik zou proberen een andere eraan te hangen en kijken of het probleem nog steeds aanwezig is.

Anders denk ik dat de usb receiver kapot kan zijn als dat met bewegingen wel werkt, of niet.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-14 23:47

Muis is een Logitech M305

Andere muis heb ik hier toevallig net niet voorradig... Misschien dat ik er donderdag bij mijn ouders ff een kan lenen...

En als t idd de reciever is (vermoed ik wel, gezien er met een tijdschrift eronder geen problemen zijn), moet ik dan gelijk een heel nieuwe muis kopen? Of zijn die recievers ook los te koop?

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 23:55

Heb je al een andere usbpoort geprobeerd? Wellicht ligt het aan je poort en niet aan de muis zelf

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 00:05

_/-\o_
Had ik toch een heel ander beeld bij die muis met kuren...
Geen idee wat het beest zou doen...... maar niet een techno-verhaal.. :D

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-14 00:19

@JessAndHope: heb alle USBpoorten al geprobeerd... resultaat blijft t zelfde: kuren

@Senna21: jij had zeker een piepende muis verwacht ala Tom en Jerry?