Ik had een externe harde schijf (met behuizing) waar de voeding van kapot was - mijn konijn toen vond het erg lekker smaken. Ik heb gisteren bij NorroD de harde schijf in een nieuwe behuizing laten zetten. Nu verschijnt mijn externe harde schijf helaas niet bij "Mijn computer". Ook bij de laptop van mijn moeder verschijnt hij niet.
Wat doet de harde schijf nog wel?
- Ik hoor en voel hem starten/aan gaan (licht brommend geluid).
- Windows (7) maakt het "ploenk"-geluidje als ik hem aan- of uitschakel.
- De externe harde schijf verschijnt wel bij Computerbeheer > Apparaatbeheer.
- Bij apparaatbeheer geeft Windows aan "Dit apparaat werkt correct".
Wat doet de harde schijf niet?
- Hij verschijnt niet bij "Mijn computer".
- Hij staat niet bij Computerbeheer > Schijfbeheer - daardoor kan ik niet kiezen voor "Schijfletter toekennen of wijzigen".
- Ik kan de externe harde schijf nergens openen en dus ook niet formatteren.
Overigens staat bij Computerbeheer > Schijfbeheer op Schijf 0 en Schijf 1 wel twee schijven waar geen naam aan toegekend is. Ik kan hier alleen niks mee, als ik daarop klik met de rechter muisknop, dan is alles niet-aanklikbaar.
Ik wil héél graag een back up maken van de bestanden op mijn laptop, omdat mijn laptop het ook aan het begeven is.
Is er iemand die een oplossing heeft? Het liefst red ik natuurlijk de bestanden van mijn laptop als de bestanden van mijn externe harde schijf (voornamelijk muziek en oude foto's), maar als de bestanden van mijn externe harde schijf niet te redden zijn, dan is het niet anders.Ik heb overigens ook al de installatie van de externe harde schijf ongedaan gemaakt, de laptop meerdere malen opnieuw opgestart, andere USB kabels geprobeerd, de externe harde schijf opnieuw opgestart, de externe harde schijf "veilig verwijderd" e.d.
Of is het eventueel ook een optie om de harde schijf van mijn laptop er laten uit te (laten) halen als mijn laptop is overleden en die harde schijf ook in een behuizing te laten zetten of de bestanden eraf te laten halen? Het is namelijk de aansluiting van mijn oplader die kapot aan het gaan is en dat moet gesoldeerd worden, iedereen hier in de omgeving die ik ken begint daar niet aan en als ik hem naar bvb de Media Markt breng en de laptop op laat sturen, ben ik waarschijnlijk net zoveel geld kwijt als wanneer ik een nieuwe laptop koop.
Pleeeeeease help. It's driving me nuts.
Ben er nu al twee dagen mee bezig.
Overigens zou Windows dan ook het "ploenk"-geluidje niet maken. Toch bedankt voor de tip.
(en dan erachter komen nadat je het hele ding door hebt gelicht dat het toch het kabeltje was..)